PDA

View Full Version : Amerikaanse Musicman amp



pimschreurs
24 juni 2007, 13:04
Hey mensen,

Ik laat een Musicman HD-150 overkomen van amerika uit naar de nederlanden. Nu vertelt de verkoper me dat de versterker een input voltage van 110 volt heeft. Iedereen weet dat dat niet compatibel is met de output voltage van hier, dat is natuurlijk 220 volt.

Zijn er ideeen om dit op te lossen? Een omvormer zou een idee zijn, maar kost gauw een 150 euro.

Groetaaa

Mr.Jay
24 juni 2007, 14:01
Hey mensen,
Ik laat een Musicman HD-150 overkomen van amerika uit naar de nederlanden. Nu vertelt de verkoper me dat de versterker een input voltage van 110 volt heeft. Iedereen weet dat dat niet compatibel is met de output voltage van hier, dat is natuurlijk 220 volt.
Zijn er ideeen om dit op te lossen? Een omvormer zou een idee zijn, maar kost gauw een 150 euro.
Groetaaa

Beetje laat om je dat pas ná de koop te realiseren. We hebben trouwens 230V en geen 220V meer. En een omvormer kost nog geen 100 euro, zoek es in NL op Hissink, die heeft prima omvormers b.v.
De enige andere optie die je hebt is een andere voedingstrafo te (laten) installeren, dan ben je dus veel duurder uit zelfs.

PeeVee
24 juni 2007, 17:16
Deze link bedoelt Jay denk ik. De 300W versie zou in principe voldoende moeten zijn. Wil je ruig doen, dan neem je de 500W versie. Ik heb meermaals meerdere omvormers bij Hissink besteld; prima service en snelle levering:
http://www.hissink.nl/nl/dept_162.html