PDA

View Full Version : nek/body aanpassen



guitarfreakrobert
24 juni 2007, 13:00
Hey people,
had een vraagje,zag net op dat andere gitaarforum de vraag staan:weet iemand of je bij de strat,de lip van de body wat aan kan passen,zodat je betere toegang hebt tot de hogere frets.Dit leek mij, altans voor mijn kleine vingers,een strak plan de beste man had echter nog geen antwoord gekregen.
Volgens mij kan ie ook geen antwoord krijgen, er zitten namelijk maar 6 mensen op dat forum.Maar dat terzijde.
Heeft iemand hiet ervaring in,zoals ik al zei het zou voor nijm kleine vingers erg handig zijn
greets :hippie:

DarknessAwaits
24 juni 2007, 14:34
Dus wat je eigenlijk wil is de cutaway uitdiepen zodat je (makkelijker) hoger op het fretboard kan komen? Het lijkt me verstandiger om gewoon veel te oefenen, maar als je echt zou willen kan het natuurlijk. Gewoon een bijl pakken en hakken maar ;).

G.G.
24 juni 2007, 15:24
Tuurlijk kan dat. Er zijn voor strats en teles schuine neckplates te koop. Dan kan je het een en ander wegvijlen. Heb het ook op een van mijn strats gedaan, maar het scheelt niet heel veel.

meer effect heeft je strap ietsjes korter maken.

frekie
24 juni 2007, 15:56
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Ibaneznek.jpg

Helemaal geen neckplate, nog beter. Deed Ibanez al in de jaren 80 van de vorige eeuw.

guitarfreakrobert
24 juni 2007, 16:41
Hey,
nou aangezien alle beetje helpen, en ik geen andere guitar wil.
GG, had je dat zelf gedaan? Waar
heb je die ''schuine plaat'' vandaan, heb je daar een paar foto's van mischien? of wat meer info, over zodat ik me daar eens in kan verdiepen,lijkt me rueze handig voor mijn kleine vingers, en dat met ie strap wist ik al.
Maar toch bedankt
:hippie:

G.G.
24 juni 2007, 17:44
Volgens mij ooit bij voxhumana gekocht.