PDA

View Full Version : wietsesguitars2.0 is klaar!!!



wietse
24 juni 2007, 12:50
jawel een geheel vernieuwde versie, andere meer grafische navigatie, dus geeft je mening en eventuele problemen graag melden.
heeft me weer heel wat daagjes werk gekost.

http://www.wietsesguitars.nl (http://www.wietsesguitars.nl/)

AutoStatic
24 juni 2007, 13:11
Hé Wietse, een hele verbetering t.o.v. versie 1. Deze doet het tenminste wel in Firefox en is een stuk overzichtelijker. Het achtergrondje is wel wat druk, daardoor leest het best lastig. En zoals misschien al bekend ben ik van de anti Comic Sans MS brigade ;)

WICKED
24 juni 2007, 13:41
ehm dat zijn best veel gitaren :o

bass blom
24 juni 2007, 17:06
linkje divers..

http://www.wietsesguitars.nl/pagina10.html

Not Found
The requested URL /pagina10.html was not found on this server.

of heb je die allemaal gesloopt/verkocht? :D

Dirk_Hendrik
24 juni 2007, 17:51
Leuk Wietse! Ik pak je binnenkort even mee als ik m'n links sectie weer eens onder handen ga nemen.

Rinze
24 juni 2007, 18:35
Ziet er inderdaad een stuk beter uit Wietse, mooi man!


Die Crafter Tele heb je toch al weer aan Bert verkocht?

wietse
24 juni 2007, 18:59
linkje divers..

http://www.wietsesguitars.nl/pagina10.html

Not Found
The requested URL /pagina10.html was not found on this server.

of heb je die allemaal gesloopt/verkocht? :D

dat is inderdaad afdeling verkocht, effe een paar index pagina's vergeten te uploaden, probleem is nu verholpen.

inderdaad rinze@ die tele is nu van bert en die is er erg blij mee, daarom staat hij ook onder verkocht.

autoStatic@ de achtergrond ga ik nog wat aan doen, mijn pc heeft als resolutie 800x600 laag dus, en dan niet zoveel problemen om het te lezen, met een hogere resolutie kan het inderdaad lastig zijn.
maar goed met zo'n hoge resolutie zoals veel mensen gebruiken dan zie ik er geen fuck van, wordt dan inspannend om te lezen.
wat lettertype aangaat, pech gehad :D.

Rinze
24 juni 2007, 19:10
Je hebt helemaal gelijk, ik keek met mijn billen.

AutoStatic
24 juni 2007, 19:35
Wietse, nog niet alle verwijzingen werken. Ik wilde graag zien waarom je de Egmond Solid 7 weg had gedaan. En van je Teisco ET-460 mist waarschijnlijk ook de demper en het headstock logo.

ixque
24 juni 2007, 19:47
Dat zijn inderdaad een hoop gitaartjes! Mooie collectie

wietse
24 juni 2007, 19:50
Wietse, nog niet alle verwijzingen werken. Ik wilde graag zien waarom je de Egmond Solid 7 weg had gedaan. En van je Teisco ET-460 mist waarschijnlijk ook de demper en het headstock logo.

de egmond staat op dezelfde pagina als de custom SG dus effe scrollen, en inderdaad de teisco mist wat dingen, zoals logo en brug cover, helaas is daar niet aan te komen en missen die heel vaak, ben allang blij dat de tremelo arm er nog is.
alles werkt verder ben nu met achtergronden aan het klooien kijk maar bij de sakai tele en klirastrat dat idee heb ik in m'n hoofd, mits het niet voor enorme download tijden zorgt voordat de pagina geheel geopend is.
op die pc van mij gaat het lekker vlot en dat is al niet de snelste meer tegenwoordig(1.5ghz)

Lexvandoef
24 juni 2007, 20:04
Toffe site met gave gitaren man. Alleen die achtergrond is wel erg druk, kreeg er een beetje hoofdpijn van. Ik heb de achtergrond van de sakaitele en de klira strat ook even bekeken, dat is echt stukken beter.

AutoStatic
24 juni 2007, 20:09
Mee eens. Ziet er beter uit!

wietse
24 juni 2007, 20:27
Mee eens. Ziet er beter uit!
ga er mee bezig, kost alleen wel effe tijd dus doe het rustig aan, tja je moet toch wat als je niet tot de voorgekauwde achtergronden templates wil vervallen.

Roebbeke
25 juni 2007, 15:54
Mooie collectie!

En hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag :D ?

wietse
25 juni 2007, 20:28
Mooie collectie!

En hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag :D ?

gemiddeld nog geen 100 euro per gitaar en sommigen nog veel minder.

skabouter
1 juli 2007, 14:45
hey wietse!
doe je goed man, mooie site! beter dan de vorige idd, en je gitaren zijn het waard! wat een overzichtelijk geheel, erg leuk!!

ik heb gister btw een Hondo II gitaar op de kop getikt, voor GEEN geld. zie deze:
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/HondoII.jpg

staat me iets van bij dat jij dezelfde had?? kan je er iets over vertellen? de electronica rammelt wat, en hij mist een stemknop, en de vari-tone knopjes werken niet, maar die ene sound die eruit komt is nog best ok! lekker twangy

skabouter
1 juli 2007, 14:47
ow hehe, ik zie m al op je site, bij "Verkocht". niet veel goeds te zeggen dus, ben ik t opizch wel mee eens, maarja.....koopje he :D moet es ff op zoek naar 1 los stemknopje....en anders gaat ie wellicht weer te koop.

wietse
1 juli 2007, 17:02
ow hehe, ik zie m al op je site, bij "Verkocht". niet veel goeds te zeggen dus, ben ik t opizch wel mee eens, maarja.....koopje he :D moet es ff op zoek naar 1 los stemknopje....en anders gaat ie wellicht weer te koop.

mocht je deze kant nog eens opkomen ik heb nog wel wat liggen, en inderdaad niet veel soeps, maar wat ik me herinner wel een lekker halsje.

Wickerman
1 juli 2007, 20:03
Spelfoutje bij de hohner flying v.
Geen miereneukerij, enkel om je te helpen ;)

Knappe site iig; heb je een bepaaldje manier van... stokkeren/opslagen zeg maar, of liggen al die beestjes in huis rond te slingeren ?

spirit
1 juli 2007, 22:30
Erg leuke site, kijk er regelmatig op. Ben zelfs een beetje jaloers op die antiqua condor en die Daphne blauwe ESP :hippie:

Nevaratoiel
3 juli 2007, 01:13
Zijn een hoop mooie gitaartjes, al kan ik dit niet echt van de site zeggen.

iwamoto
3 juli 2007, 07:48
Erg leuke site, kijk er regelmatig op. Ben zelfs een beetje jaloers op die antiqua condor en die Daphne blauwe ESP :hippie:
ik ben ook al jaloers op die ESP en op zn hagstrom Futura, wietse, mocht je ooit komen te overlijden, mag ik ze dan hebben? als gabbers onder elkaar?

en ik vind de site best ok, maar wellicht, heel wellicht, toch iets met die achtergrond doen, iets meer egaal

Maurice_732
3 juli 2007, 10:13
Vind de achtergrond nu wel heel mooi
Zal alleen een dunnere lettertype gebruiken en misschien een andere kleur.
Maar ziet er zeker goed uit :rockon:

Dekkz0r
3 juli 2007, 10:42
Deze pagina werkt ook niet (http://www.wietsesguitars.nl/pagina210a.html)

telecastermaster
3 juli 2007, 15:44
Mooie site wietse, maar ook ik vind je achtergrond wat druk en de kleur geel maar het erg donker.

Misschien kun je er idd een ander kleurtje (wit?-tis maar een ideetje hoor) van maken.

succes verder

wietse
3 juli 2007, 19:57
Deze pagina werkt ook niet (http://www.wietsesguitars.nl/pagina210a.html)

nu wel :D
die pagina samen met die over mij miste om de één of andere reden.

telecastermaster@ ik hou van donker ,al die schreeuwend heldere sites die jagen mij weg, en wit is er saai.
ga nog wel bezig de kleurstellingen van de achtergronden iets neutraler te maken.
Maurice_732@ dunner lettertype wordt het niet leesbaarder op heb het geprobeerd namelijk.

Nevaratoiel
4 juli 2007, 13:39
Misschien zou een mooie layout wonderen doen. ;) Vind ik zelf niet geheel onbelangrijk bij het bezoeken van een site.

nautic3l
5 juli 2007, 01:00
Hoi Wietse,

hierbij mijn mening over je site, for what it's worth. Inhoudelijk heb ik er niks over te zeggen en vind ik het heel erg gaaf dat je al jouw archiveert voor het nageslacht.

Ik ben het eens met Nevaratoiel dat een mooie/goede layout wonderen zou kunnen doen. Het is nu allemaal heel erg druk, geeft bij een chaotische indruk (vooral de repeterende achtergrond) en ziet er, pardon my french, erg jaren 90 uit. Ook het gebruik van verschillende lettertypes door elkaar heen zoals Arial en Comic Sans helpen niet echt met de duidelijkheid van de content = jouw gitaren, het leidt in mijn ogen eerder af.

Ik denk dat duidelijkere en een wat minimalere vormgeving wonderen zal doen voor je website, want het is een pracht collectie die je hebt, maar ik kan er niet lang vertoeven omdat het allemaal zo chaotisch is in mijn ogen.

Maar goed genoeg "kritiek", ik heb ff snel een schetsje gemaakt van hoe ik het voor me zie en hoe je met minimale middelen je collectie kan presenteren.

Feit blijft over smaak valt niet te twisten en dit is mijn persoonlijk visie en mening en ik had ff zin om wat te klooien en dit is het resultaat, want ik vind het nogal makkelijk om met woord kritiek te leveren en niks te laten zien. Dus bij deze!

Iig succes met je collectie!

Groet van de Naut

http://www.usefulidiot.nl/Wietse.jpg

Outrage
5 juli 2007, 08:34
Wow, Naut, dat is wel erg mooi gedaan!

Nevaratoiel
5 juli 2007, 09:47
Mooi hoor Naut. Ziet er zeker niet slecht uit. Ik ben zelf webdesigner en als ik tijd had gehad, dan had ik zeker wel wat in elkaar geprutst. Maarja, ik doe alles tussen de bedrijven in. Misschien als ik vanavond wat tijd heb zal ik eens wat in elkaar flansen. Dan lever ik misschien toch nog een bijdrage in plaats van kritiek. :p

nautic3l
5 juli 2007, 13:32
Fenx,

ben zelf 3e jaars webdesigner/multi-media student. Het is enkel een snel schetsje (het kan altijd beter!) om te laten zien hoe je met 3 kleuren en consistent gebruik van lettertype, meer overzicht schept en je content het werk laat doen en het niet laat vertroebelen door o.a. een drukke achtergrond.

Maar goed het is een persoonlijke visie en smaak en ik ga er van uit dat Wietse het puur als hobby doet en niet zoals Neva en ik het voor ons (soon to be) professie doen. Dus het is een beetje meten met 2 maten.

Anyhow ik ben benieuwd waar Neva mee op de proppen komt en @ Wietse als je wat tips/hulp wil hebben dan hoor ik dat graag!

Groet van de Naut

Blend
5 juli 2007, 19:38
nu wel :D
die pagina samen met die over mij miste om de één of andere reden.

telecastermaster@ ik hou van donker ,al die schreeuwend heldere sites die jagen mij weg, en wit is er saai.
ga nog wel bezig de kleurstellingen van de achtergronden iets neutraler te maken.
Maurice_732@ dunner lettertype wordt het niet leesbaarder op heb het geprobeerd namelijk.

Heb even rondgekeken op je site, best indrukwekkend.. maar nerges een akoestiese bak te vinden? :chicken:

Nevaratoiel
6 juli 2007, 01:12
Tja, was een beetje laat thuis vandaag. Ben wel een beetje aan het klooien geweest. Lastig dat Naut z'n schetsje al heeft laten zien. Ik moet moeite doen om het niet erop te laten lijken... Daarom werk ik eigenlijk het liefst ZONDER enig voorbeeld. lol...

Nou ja, ik post morgen wel wat.

nautic3l
6 juli 2007, 08:43
Hehe, mijn excuses. Goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar zeggen ;) Ben benieuwd waarmee je op de proppen komt!

Groet van de Naut

Minda
6 juli 2007, 15:41
Mooie site! Alleen; het meervoud van body is bodies, niet body's.

Nevaratoiel
6 juli 2007, 18:03
Nou ja.... het is dus niet geworden zoals ik het wilde. Schaam me bijna dat ik dit hier durf te laten zien. Kleuren kunnen misschien niet helemaal super zijn omdat ik dit op mijn laptop gemaakt hebt en die geeft net wat andere kleuren dan ik op mijn computer gewend ben. Maar ja, hier issie dan:

http://img.photobucket.com/albums/v41/Nevaratoiel/wietsesguitarslay.jpg

wietse
7 juli 2007, 16:34
Wietse als je wat tips/hulp wil hebben dan hoor ik dat graag!



bedankt voor al jullie input, nautic3l z'n idee heb ik wat van overgenomen, dat zwarte vond ik wel mooi (met m'n eigen draai :D) en de plaats van de knoppen.
dus check het zelf maar uit, de enige pagina die nog die drukke originele achtergrond heeft is de links pagina.

@minda zowel body's als bodies wordt goed gerekend door de spellingschecker in m'n webbuilder programma, en bij gitaren zie je toch meestal body's staan.

@Blend inderdaad geen akoestische gitaren buiten verkocht, ik heb er niks mee.

Maurice_732
7 juli 2007, 17:56
bedankt voor al jullie input, nautic3l z'n idee heb ik wat van overgenomen, dat zwarte vond ik wel mooi (met m'n eigen draai :D) en de plaats van de knoppen.
dus check het zelf maar uit, de enige pagina die nog die drukke originele achtergrond heeft is de links pagina

Ik vind alles nog altijd moeilijk te lezen.
Maar ziet er al een heel stuk beter uit :satisfie:

Nevaratoiel
7 juli 2007, 20:25
Ik vind die achtergronden alleen zo druk, ook al zijn ze zwart. Het zou mooier zijn als je gewoon één kleur (lees: egale kleur) zou gebruiken.