PDA

View Full Version : alternatief voor ibanez artist series?



Innieminnie
24 juni 2007, 12:29
Kunnen jullie mij soms alternatieven geven voor de ibanez artist series? K vind vooral het uitzicht heel mooi(ja, k weet t de klank speelt bij een gitaar natuurlijk ook wel een rol :satisfie: ) maar miss nogal zwaar als beginnersgitaar?

johns
24 juni 2007, 12:58
Van gewicht bedoel je? Kwestie van wennen (en een comforabele draagband :) )

Innieminnie
24 juni 2007, 13:00
Maar je denkt niet dat het, hoe moet ik het zeggen, een "last" is als beginnend speelster? T is niet dat je er na een tijdje spijt van hebt en je de gitaar zou weg doen denk je?

johns
24 juni 2007, 13:23
Mja, ik weet niet of "Innieminnie" een beetje op je lichaamsbouw slaat. Ik weet wel dat ik thuis vaak zittend speel en in de oefenruimte heb ik het ding ook niet constant om m'n nek ;)

Maar welk artist model zoek je? Het Les Paul model of de dubblecut versie? Gewicht is maar bijzaak. Trouwens, de GAX serie is een stuk lichter. Ik heb hier een GAX75 en die valt me helemaal niet tegen. Die heeft min of meer de artist vorm maar heeft vanwege de lak een wat andere uitstraling. Deze:
http://www.xs4all.nl/~yavin4/stuff/gax75.jpg

Innieminnie
24 juni 2007, 13:29
Nu ja, k denk idd dat ik eerder ook zittend ga spelen hoor, dus dan is het inderdaad niet zo n probleem. Ik vind de IBANEZ ART100-BK en de IBANEZ ARX320-MS geweldig mooi, maar degene op de foto hierboven vind ik ook wel mooi. Ik ben niet heel tenger gebouwd, maar ook niet dik :satisfie: t zal er zo n beetje tussen in zitten :) Ben 1m 72 dus misschien ist gewicht nog niet zo n probleem :)
Ben je trouwens tevreden van je ibanez gitaar?

johns
24 juni 2007, 13:57
Absoluut. Voor zo'n goedkoop ding (250 euro meen ik, 3 jaar terug) helemaal. De elementen vind ik wat minder (maar best wel bruikbaar), maar de afwerking is minimaal net zo goed als die van de twee keer zo dure epiphone die ik hier ook heb.

Donderdag heb ik deels vanwege die tevredenheid een Ibanez S470 gekocht en die evenaart zo op het eerste gezicht m'n USA Fender HM strat. Hier op gitaarnet hoor je wel eens wat negatieve geluiden over Ibanez maar dat is elitaire kul. Ik denk niet dat er een merk is dat een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Voorkeur en smaak is natuurlijk weer een heel ander verhaal :)

Innieminnie
24 juni 2007, 14:09
Ja, ik heb hier idd ook al veel kritiek gehoord op ibanez, maar kwaliteit prijs verhouding lijken ze me ook heel redelijk. En ik denk dan ook dat het zeker een ibanez zal worden. Of het een artist serie zal worden, of toch meer een model zoals dat van jou, daar ben ik alleen nog niet echt uit. In de winkel kan nog altijd eens voelen hoe "zwaar" de artist serie wel is.

Alvast heel veel speelplezier!

johns
24 juni 2007, 14:13
danq

En succes met uitzoeken. Ik heb overigens ook laatst nog naar een Artist gekeken, maar ik vond het niet zoveel toevoegen aan wat ik al heb. Het lijkt me in ieder geval zeker geen slechte keuze om mee te beginnen :)

Innieminnie
24 juni 2007, 14:14
Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker naar uit kijken! :) Kan haast niet wachten :sssh:

Wimvdb
24 juni 2007, 14:36
Aria Pro II YS