PDA

View Full Version : Fairmont Les Paul model



rigor mortis 99
24 juni 2007, 03:32
hallo,

ik speel al 4 jaar acoustische gitaar en ben nu op zoek naar een elektrische. maar ik ken er bitter weinig van voorlopig.
ben beetje op zoek geweest naar een 2ehands en heb een "Fairmont Les Paul model" gevonden.

heeft iemand ervaring met dit soort gitaar?

mvg
Frederik

ijzerbroot1
24 juni 2007, 09:14
Fairmont? Nog nooit van gehoord. Op harmony central kom ik alleen een review van een strat tegen (hele hoge score alleen staat HC niet bekend om de objectiviteit). Misschien eens aan Wietse vragen, die weet nogal wat van obscure gitaarmerken.
Afgezien daarvan; proberen dat ding en als je zelf nog niet zo ervaren bent neem dan iemand mee die dat wel is. Misschien hier een fotootje plaatsen?

wietse
24 juni 2007, 12:44
@ijzerbroot1, geen idee ik weet ook niet alles, foto's zouden inderdaad helpen.

rigor mortis 99
24 juni 2007, 13:02
hier is de link
als ge kijkt naar verkoper zijn revieuws, zien er toch goed uit...

http://www.2dehands.be/fairmont-les-paul-model-23718621.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&per=100&rubriek=muz_instr

wietse
24 juni 2007, 13:15
wat een gezwam!!
heeft bijvoorbeeld geen stalen snaaropleggers op de brug, maar speciale gemaakt van een geluidsarme kunststof .
met vooruitstrevende elektronica voor die tijd, zwart, lekker licht, stukken handiger dan al die 'zware' LP's -

dus plastic zadeltjes, heeft gibson ook ooit gehad snel weer vanaf gestapt, dingen slijten als de tering .

wat is vooruitstrevende electronica? EMG's??
en lekker licht dat duidt bij een lp model vaak eigenlijk alleen maar op één ding, multiplex en chambered, vraag hem eens of de hals geschroefd of gelijmd is en van welk materiaal de gitaar is gemaakt, mooi stuk hout of multiplex, en hoe oud de gitaar is.
kan best een leuke gitaar zijn maar veel info laat hij niet los.
de kop heeft een kay/hondo vorm en dat is niet altijd even gunstig.