PDA

View Full Version : gitaar gezocht



subbie
24 juni 2007, 00:10
Hoi.

Ik ben al eeuwen van plan om een gitaar aan te schaffen. Van de zomer gaat het er eindelijk van komen.
Ben nu gewoon nog aan het twijfelen wat voor één.

Ik wil tamelijk gevariëerd spelen, maar voornamelijk de iets hardere en grungy stuff, zonder al richting metal te gaan.
Zaken als QOTSA, smashing pumpkins etc

Prijsklasse ligt iets van een 200-300 euro (eerder eind dan begin), heb graag een gitaar die niet al te duur is, maar die nog stageworthy is als ik er mee doorga.

Ik dacht aan een ibanez. Een amp heb ik al, een roland cube 15.

pasqual
24 juni 2007, 00:24
kan je al een beetje spelen of moet je helemaal vanaf nul beginnen? als je nog moet beginnen kun je beter via marktplaats ofzo een gitaartje op de kop tikken van een 75,- euro en kijken of het wel wil lukken met gitaar spelen.
anders zit je straks met een gitaar als het niet wil lukken die je misschien nog maar voor de helft verkocht krijgt. als je wel al kan spelen moet je eerst eens nagaan wat je smaak qua hals is ( fender-like of ibanez-like, zit een groot verschil in ) en de vorm van de body. elementen die voor een groot gedeelte het geluid bepalen kan je altijd nog vervangen. ik kan voor jouw niet bepalen wat jouw smaak is, dat kan alleen jij!! en met een squier of fender kan je ook scheuren, hangt ook af van je versterker. als je gaat kijken voor een gitaartje, neem dan een meer ervaren gitarist mee die er kijk op heeft. dit in verband met de afstelling en klank, etc...

succes en groeten Pasqual.

no 1 hops
24 juni 2007, 00:28
schecter extreme moet ook wel goed zijn met snelle hals

subbie
24 juni 2007, 00:45
Ja, ik heb al wel wat ervaring. Heb het afgelopen jaar veel op een maat z'n kot gezeten die me heel wat heeft aangeleerd. (Begonnen met zombie, zoals gewoonlijk, wat nirvana, beetje makkelijke liedjes van smashing pumpkins en gewoon wat oefeningen).
Hij heeft trouwens een ibanez, en die gitaar klinkt wel wat naar mijn smaak.

Voor zover ik weet, heb niet op veel andere gitaren gespeeld.

Kan trouwens misschien wat voorbeelden geven van gitaren die ik mooi vind? Het zijn niet echt dingen die ik al ga kopen (ik vrees dat ze te duur zijn ^^).

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0101200791_xl.jpg
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/l/RG2620E_CBK_00_02.gif
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/m/SA220FM_TGB_1P_01.gif

Kaboemba
24 juni 2007, 10:37
kan je al een beetje spelen of moet je helemaal vanaf nul beginnen? als je nog moet beginnen kun je beter via marktplaats ofzo een gitaartje op de kop tikken van een 75,- euro en kijken of het wel wil lukken met gitaar spelen.
anders zit je straks met een gitaar als het niet wil lukken die je misschien nog maar voor de helft verkocht krijgt. als je wel al kan spelen moet je eerst eens nagaan wat je smaak qua hals is ( fender-like of ibanez-like, zit een groot verschil in ) en de vorm van de body. elementen die voor een groot gedeelte het geluid bepalen kan je altijd nog vervangen. ik kan voor jouw niet bepalen wat jouw smaak is, dat kan alleen jij!! en met een squier of fender kan je ook scheuren, hangt ook af van je versterker. als je gaat kijken voor een gitaartje, neem dan een meer ervaren gitarist mee die er kijk op heeft. dit in verband met de afstelling en klank, etc...

succes en groeten Pasqual.

totaal niet mee eens, voor dat bedrag heb je namelijk een ruk gitaar en dan mag je niet verwachten dat je daar enig plezier uit haalt.
Voor 200 euro kan je echter best een prima 2ehands gitaar kopen, een yamaha of een oudje als een westone b.v.
Maar las het even kan neem dan idd iemand mee die er wat verstand van heeft, he wie weet is er zelfs wel een forumlid die bij je in de buurt woont en zijn oordeel wil geven.
Goedkoop is goedkoop klinkt goedkoop en blijft goedkoop.

Terence
24 juni 2007, 11:03
Inderdaad... zelfs als beginner stuit je al vrij snel op de beperkingen van zo'n goedkoop ding. En als er iets is wat je het plezier ontneemt aan gitaarspelen dan is dat het wel.
Of het gaat lukken met gitaarspelen is toch een kwestie van doorzetten.

Goeiemorguh
24 juni 2007, 12:18
En als je een 2e hands gitaar koopt van rond de 200-300 euro heb je een mooie gitaar die je - als je snel stopt met gitaarspelen - ook weer kwijt kan zonder veel verlies te lijden.

gnoeontheboard
24 juni 2007, 17:42
De beste beginnersdingen blijven volgens mij de LC's

pasqual
24 juni 2007, 21:45
mee eens dat gitaren onder de 100 euro meestal ruk dingen zijn, maar soms wordt er wel eens een ibanez of squier aangeboden voor zo'n 100 euro en met een beetje geluk heb je die voor 75 euro en zo slecht zijn die nou ook weer niet.
als de afstelling al eens behoorlijk is ben je al een heel eind op weg, vandaar mijn advies om iemand mee te nemen met ervaring. affijn, succes ermee.

groeten Pasqual.

grayfink
24 juni 2007, 22:23
Anders spaar je ff door en koop je deze, krijg je er gelijk een leuke opdruk, mooi koffertje en versterkertje bij. http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000_QMx9dM8?Ca talogVideo=&ProductUUID=yC3VqHzlb0sAAAESq4N_Z_G7&CatalogCategoryID=m3bVqHzmhlkAAAERyZsvKPl9&JumpTo=OfferList

Eigenlijk is deze wel een apart topic waard :D

Nick6am
25 juni 2007, 07:39
Hej,

Ik ben begonnen met een Ibanez GRX40 startpakket.
In het gebin was het super en heb er alles wat ik tot nu toe geleerd heb op leren spelen. Ik heb er onegeveer 8 shows mee gespeelt en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Het in het setje zat ook een Ibanez amp. 15W
Deze heb ik alleen thuis gebruikt. Met optredens heb je eigenlijk wel iets meer watts nodig. Maargoed. het koste mij €219,- (vorig jaar Mei) bij Huigens Music Hengelo.
Ik heb hem net een paar dagen geleden verkocht omdat ik nu toch een stapje verder wil. namelijk met een goeie Les Paul, en een Line6 spider III van 30 of 120 Watt..

Nou, suc6

Nick 8-) :hippie: