PDA

View Full Version : Ibanez art series



Innieminnie
23 juni 2007, 19:05
Ik wil heel erg graag elektrische gitaar leren en ben daarom op zoek naar een goede gitaar.
Nu, ik heb de ibanez art series op het oog omdat ik ze heel erg mooi vind en ze zijn vind ik heel goed bij prijs. nadeel is heb ik gehoord, dat ze nogal zwaar zijn. Ik weet niet of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?
Zou dit een goede beginnersgitaar zijn en indien deze echt te zwaar moest zijn, kent iemand een alternatief? Ik vind die walnoot vorm heel erg mooi.

Groetjes
:gitarist:

Nickname
23 juni 2007, 21:11
Wat voor 1 had je precies in gedachten? (post anders een foto o.i.d) :satisfie:

AART
23 juni 2007, 21:21
artcore of RG-ART?

Artcore zijn erg goede gitaren, koreaans/chinees maar de kwaliteit is echt verbluffend voor een goedkope gitaar.

RG-Art zijn customshop Ibbi's en dus top of the line.
Laatste geval lijkt me onwaarschijnlijk echter als beginnersgitaar ;) .

TMKXL
23 juni 2007, 23:09
nadeel is heb ik gehoord, dat ze nogal zwaar zijn. Ik weet niet of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?

Nou, de Artcore series (ik neem aan dat je die bedoelt) zijn allemaal semi-hollow en full hollow, dus dat weegt niet zo heel veel. Ze zijn absoluut niet zwaar.

nielsduursma
23 juni 2007, 23:16
Nou, de Artcore series (ik neem aan dat je die bedoelt) zijn allemaal semi-hollow en full hollow, dus dat weegt niet zo heel veel. Ze zijn absoluut niet zwaar.
Of hij bedoelt de Artist serie, en daar zitten wel een paar zwaargewichten tussen.

AART
24 juni 2007, 00:39
idd, artists zijn behoorlijk heavy. Goede gitaren btw. Ibanez is zeer ok, zoalng je weg blijft van de GIO's.

Innieminnie
24 juni 2007, 08:55
Ja, de gitaren die ik heel erg mooi vind zijn IBANEZ ART100-BK en de IBANEZ ARX320-MS. Dus de artist series. Maar indien deze redelijk zwaar zijn, zijn er misschien alternatieven? IK ben nu niet zo gebonden aan ibanez, maar ik had gewoon overal al gehoord dat het geen slechte gitaren zijn, vandaar :)

joke
24 juni 2007, 10:55
de ibanez artist is een beest van een gitaar ik heb ze een tijd verzameld maar wil nu de collectie wat uitdunnen .
mocht je in de buurt van enkhuizen wonen zou je hem eens kunnen komen beluisteren!
het gewicht is meer dan een strat maar maakt dat in geluidswarmte en sustain dan ook meteen weer ten gelde het is een stuk ongekend vakmanschap!

Innieminnie
24 juni 2007, 11:07
Spijtig dat ik niet in jouw buurt woon... ik ben namelijk van België... maar jij zou me dan eerder aanraden om op zoek te gaan naar iets anders? Kan je me soms iets aanraden wat ook van vorm en prijs kwaliteit wat lijkt op een art serie? Want als beginner en dan een zware gitaar, k weet niet of het een goeie combinatie is... Ik wil voornamelijk rock(cranberries, placebo,...) spelen.

bart_g
24 juni 2007, 12:45
Waarom vind je het een probleem dat de gitaar wat zwaarder is? Ik zou daar zelf geen probleem van maken (al ben ik ook wel een grote sterke en dikke vent... :cooler: ).

Ik zou beide modellen eens gaan proberen en dan oordelen of je ze echt te zwaar vindt.