PDA

View Full Version : Mixers....



Harm
23 juni 2007, 18:30
Goedendag heren!

Ik heb even wat vragen over mixers.. 19 inch en vooral goed en transparant!

Op dit moment ben ik in het bezit van een Kitty Hawk automix. Erg goed voor zijn klasse, programmeerbaar (vlolumes) en tot 6 apparaten aansluiten.
Hier ben ik altijd wel tevreden over geweest gezien ge gemakkelijke werking. Maar hij was nooit helemaal stil.. Paul Lenders zei me dat deze wat ruis geeft en signaal verlies.

Goed, wat zijn alternatieven? En dan bedoel ik mixers, geen loopers...

Ik weet dat de 19inch van Bradshaw niet meer gemaakt wordt, volgens mij heeft hij nog wel een halve 19 inch unit hiervan (site). Dus wordt dat 2de hands zoeken.
Criteria voor mij zijn: 1 unit 19 inch, transparant, geen verlies. hoge kwaliteit.

Wie heeft er tips voor me....

morris
23 juni 2007, 21:52
Hoi Harm,

De Skrydstrup is erg goed, maar duur. Hoeveel ga je aansluiten? Steen maakt ook een kleine mixer. Ik ben zelf ook gecharmeerd van de DMC system mix +, maar dat is vooral omdat ik die alleen voor de wets gebruik, en in die situatie veel nuttige features heeft zoals cab sim, feed thru's etc. Ik weet niet of ik daar mijn ampsignaal doorheen zou willen laten lopen. Ik gebruik ook de CAE mini mix, ben daar erg tevreden mee.
Op dit moment zijn de CAE mini mix en de skrydstrup de enige twee serieuze opties ben ik bang. Maar als steen een 1/2 19" unit zou gaan maken, ben ik de eerste die hem heeft ;-)

Morris

Chiel
24 juni 2007, 03:37
Heb zelf met de Masotti Line mixer gewerkt. Ligt momenteel ff in de kast voor een future-project. Keywords; transparant en uitgerust met de befaamde Masotti buffer. Bovendien ook nog eens midi controlleerbaar (dwz input1 en input2 en het direct droge signaal kun je in/uit schakelen).

peter_heijnen
24 juni 2007, 10:36
Steen maakt ook een kleine mixer.
Steen?.......

Nitefly7
24 juni 2007, 21:13
Steen?.......

~Steen Skrydstrup (http://www.skrydstrup.com/)

Harm
25 juni 2007, 08:33
Hoi Harm,

De Skrydstrup is erg goed, maar duur. Hoeveel ga je aansluiten? Steen maakt ook een kleine mixer. Ik ben zelf ook gecharmeerd van de DMC system mix +, maar dat is vooral omdat ik die alleen voor de wets gebruik, en in die situatie veel nuttige features heeft zoals cab sim, feed thru's etc. Ik weet niet of ik daar mijn ampsignaal doorheen zou willen laten lopen. Ik gebruik ook de CAE mini mix, ben daar erg tevreden mee.
Op dit moment zijn de CAE mini mix en de skrydstrup de enige twee serieuze opties ben ik bang. Maar als steen een 1/2 19" unit zou gaan maken, ben ik de eerste die hem heeft ;-)

Morris

Hoi Morris,

In principe wil ik de mixer gebruiken voor de wets in het W/D/W systeem.
In die mix komen de volgende apparaten:
- 2290
- pcm70
- spx90 / eventide H3000
- eventueel reserve (G-Force)

In principe 3 tot 4 apparaten. Dus valt best mee en haal ik gemakkelijk met een Bradshaw mixer, misschien 2dehands de volle 19 inch unit zoeken.

Daarnaast ga ik dan zoeken naar een goede looper (voor line 6 2 maal, de ips-33b en pedalen), zodat mijn pré deel ook goed georganiseerd is. Dit is apart hiervan....

Maar goed, hoeveel kost een CAE mixer nieuw? En ik hoor nog wel eens dat het leveren van Ome Bob vreselijk lang duurt... Hoe duur is een goede mixer van Steen? Dus niet custom?

Harm

Einzeln
25 juni 2007, 09:03
Geen ervaring mee maar gewoon wat opties:
http://www.smproaudio.com/PM8.htm
http://www.smproaudio.com/DI8.htm

Einzeln
25 juni 2007, 09:08
http://www.thomann.de/de/radial_engineering_jd7.htm?sid=b77faa40e0e481180b4 f0b61708ba4de
Dit zal geen verbetering zijn maar het is er ook een.
http://www.thomann.de/de/behringer_rx1602_eurorack_pro_linemixer.htm
http://www.thomann.de/de/rolls_rm203x.htm
enfin kijk hier staan er een heel stel:
http://www.thomann.de/de/rackmixer.html

El Bastardo
25 juni 2007, 11:10
Ik zou ook eens kijken naar de switchblades, afgezien van het schakelen zijn de mixers ook volledig programmeerbaar. En de sylsonic mixer. Ik weet echter niet of die nog mixers maakt, maar die zijn ook erg goed.
Een 2e hands CAE moet ook nog wel te vinden zijn voor 300 euro.
Van CAE zou ik niets nieuw bestellen, de kans is groot dat je niets voor je geld terug ziet.
Steen is natuurlijk ook een optie, maar je kunt dan denk ik wel rekenen op lange wachttijden.
Als ik nog in de markt was voor een goeie mixer zou ik denk ik toch richting een switchblade gaan en zo ook mijn looper vervangen.

Harm
25 juni 2007, 12:19
Ik zou ook eens kijken naar de switchblades, afgezien van het schakelen zijn de mixers ook volledig programmeerbaar. En de sylsonic mixer. Ik weet echter niet of die nog mixers maakt, maar die zijn ook erg goed.
Een 2e hands CAE moet ook nog wel te vinden zijn voor 300 euro.
Van CAE zou ik niets nieuw bestellen, de kans is groot dat je niets voor je geld terug ziet.
Steen is natuurlijk ook een optie, maar je kunt dan denk ik wel rekenen op lange wachttijden.
Als ik nog in de markt was voor een goeie mixer zou ik denk ik toch richting een switchblade gaan en zo ook mijn looper vervangen.

Thanks!!!

Maar foei... 2000,- eurootjes voor een looper / mixer... Mucho dinero..
Maar ok, Paul zei me een paar jaar terug al dat je dan kwaliteit krijgt... Dus idd... misschien het sparen en afwegen waard...

Harm

morris
25 juni 2007, 21:02
Mmm....
Gezien de apparaten die je eraan gaat hangen, zou ik ook voor een soundsculpture gaan. Dat maakt het uiteindelijk veel compacter en veelzijdiger. Het geheel is ook makkelijker te configureren voor verschillende soorten setups, en je kunt serieel en parallel programmeren, wat vooral bij de H3000 en de GForce wel eens handig zou kunnen zijn...
Ik kan niet oordelen over de geluidskwaliteit want ik heb zo'n ding nog nooit getest. Ik hoor echter alleen maar goede geluiden over de SC.

Morris

ps. een goede mixer en switcher brengt je ook al zeer snel op een 1200 euro...

Harm
26 juni 2007, 07:23
Mmm....
Gezien de apparaten die je eraan gaat hangen, zou ik ook voor een soundsculpture gaan. Dat maakt het uiteindelijk veel compacter en veelzijdiger. Het geheel is ook makkelijker te configureren voor verschillende soorten setups, en je kunt serieel en parallel programmeren, wat vooral bij de H3000 en de GForce wel eens handig zou kunnen zijn...
Ik kan niet oordelen over de geluidskwaliteit want ik heb zo'n ding nog nooit getest. Ik hoor echter alleen maar goede geluiden over de SC.

Morris

ps. een goede mixer en switcher brengt je ook al zeer snel op een 1200 euro...

Hoi Morris:
Ja, dat is waar.. Die opmerking maakte Anand mij ook... Zeker als ik ipv de whammy een ips33b gebruik, dan kan ik de whammy serieel programmeren en daarna eventueel andere zaken parallel... De grote jongen is dan een 16 looper, dat is wel genoeg denk ik... Moet ik verdorie weer leren programmeren, :D

Een gcx en een ome bradshaw... 1200,- Hmm... Misschien wel.. Ik houd me even voor dat ik 1 he rackspace overhoud! Maar ja, dan moet ik even zien hoe gemakkelijk ik pré amp en post amp maak...

Thanks voor jullie reacties!! Topic mag van mij op slot tenzij er mensen nog betere opties hebben!! (PM-en mag altijd, hehehe!!)

Harm

ketja
26 juni 2007, 09:33
Maar hij was nooit helemaal stil.. Paul Lenders zei me dat deze wat ruis geeft en signaal verlies.


Wat telt zwaarder? Dat hij nooit helemaal stil is of wat Paul Lenders zegt???

LordRiffenstein
26 juni 2007, 10:27
Wat telt zwaarder? Dat hij nooit helemaal stil is of wat Paul Lenders zegt???

Dat je zelf iets hoort en dat dit door een 3de met kennis van zaken beaamd wordt?

Harm
26 juni 2007, 10:56
Idd... Het ruist, ik vond het ruizen, Paul nog erger... Ik heb Paul er nog nooit op kunnen betrappen dat hij onzin verkoopt... dus als je het wilt weten: Ja ik stel zijn mening als 3e zeer op prijs, zo erg dat ik hem ook vragen stel over producten of ze ok zijn of niet.

De ellende in een setup is dat je niet altijd meteen weet waar het zit, je niet altijd weet welk component invloed uitoefent op welk component. Paul meet dat door en met zijn ervaring erbij weet hij meer dan ik.

Maar goed, ik stel meningen op prijs van anderen , daarom stel ik ook gewoon de vraag.

Harm

maestro_nl
26 juni 2007, 12:43
Voor nog geen €600,- heb je de Masotti MXM Line Mixer in huis.

LordRiffenstein
26 juni 2007, 13:47
Voor nog geen €600,- heb je de Masotti MXM Line Mixer in huis.

Bijna juist! Lees even het hele topic en dan weet je dat Harm er 3, mogelijk 4 toestel wil op aansluiten wat met de MXM niet kan. :cooler:

Custom Masotti kan natuurlijk wel, ze hebben ooit een dubbele MXM gemaakt met plaats voor 4 fx units.

Yoeri

rjong999
26 juni 2007, 21:15
Ik gebruik een Digitech Studio Quad als midi-controlled mixer, 4x4, met alle mogelijkheden, parallel, serieel en gemengd. Wel een beetje tonesuck maar niet hinderlijk, dat heeft iedere mixer. 43 euro op E-bay. Krijg je nog wat leuke effecten op de koop toe (de leslie sim is goed, de octo-chorus idem)