PDA

View Full Version : laney of marshall



Ben jtm
23 juni 2007, 18:17
Hoi, ik heb nu een marshall jtm 60, die heeft onderhoud nodig.
Ik zou hem in kunnen ruilen op een laney gh100l.
Graag zou ik willen horen wat wijsheid is, de jtm op laten knappen of de laney nemen.
En heeft er iemand een idee hoeveel, en of ik zou moeten bij betalen.

LCH
23 juni 2007, 18:19
Tja, zo'n Laney is een head. Daar zul je dan nog een cab bij moeten kopen. Hoe zo'n ding klinkt weet ik niet, maar als je voor een paar centen je Marshall weer aan de praat krijgt zou ik dat altijd doen.

Outrage
23 juni 2007, 18:58
Mijn buik zegt volmondig:



LANEY


Uiteindelijk zou je zelf eens moeten gaan luisteren naar de versterker. Waar je bij die laney rekening mee moet gaan houden: de 100watt versie is enorm luid. Ik heb zelf de 50watt, en die gaat al luid. Laney klinkt vaak wat bassig. Maar ik heb 't idee dat dit vooral of toch voor een deel aan de laneykast (die je er al dan niet bijkoopt) ligt. Standaard in de gh laney versterker zitten er 6L6 lampen dacht ik, die vervangt men vaak door EL34 (om een warmer geluid te krijgen). De cabs van laney zelf zijn niet zo gegeerd. Je ziet vaak laney tops icm andere speakerkasten. Dit is opnieuw een smaakkwestie.
De versterker is een éénkanaalstop met een drive/boostswitch. Dus je kan niet van zware metal distortion naar fenderrinkelclean gaan. Je kan wel je geluid wal enigszins 'opcleanen' door met je volumepot van je gitaar te spelen, maar je klikt niet tussen 2 kanalen. De versterker kan zeker wel clean, maar dat moet je aanpassen met je instellingen. Op www.laneyforum.com, kan je enkele samples beluisteren (net als op de oficiële site van laney). Ikvind mijn versterker in elk geval heel betrouwbaar. Ik heb geen problemen met kwaliteit. Het is een erg stevige versterker.

Kamiess
24 juni 2007, 20:16
Ik zou zeggen de laney, heb zelf een gh100l en ik vind m geweldig.

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook een onbekende was totdat mijn neef een had en ik vond m naast een jcm800 niet gek klinken.
En nu heb ik zijn gh en hij een nieuwe vh omdat hij meerdere kanaelen wilde.

Gebruik m op een marshall cab

tillens
25 juni 2007, 00:20
Wt voor jtm 60 is het? ???? Lijkt me belangrijk voor we de ts een laney aansmeren>?????

ateng
25 juni 2007, 21:26
Ik zou ook voor de Laney gaan want die klinken echt super. Heb zelf de VH100R en de leadkanaal is gebasseerd op de GH100L en is waanzinnig. Ik moet wel zeggen dat ik EL34 (en vooral de JJ E34L) lekkerder vind klinken dan met 6L6 erin omdat ze dan warmer klinken.

Ben jtm
25 juni 2007, 23:18
Ik heb nu een jtm 60 3x10 plus een cab van marshall de c2x12,
best een leuke set zo bij elkaar. De Laney vind ik ook erg goed klinken.
vooral clean is hij mooier als mijn JTM was.

tillens
25 juni 2007, 23:37
Ben mail me even, op p.l.brandt@gmail.com


ivm set. gr peter

Kamiess
28 juni 2007, 00:31
idd, ik heb er ook el34 buizen in ipv die 6l6.....persoonlijk vind ik dat mooier maar ieder zijn smaak

Yamhammer_71
28 juni 2007, 00:57
idd, ik heb er ook el34 buizen in ipv die 6l6.....persoonlijk vind ik dat mooier maar ieder zijn smaak

Kun je dan in jouw geval dan niet beter een versterker kopen waar al standaard el34 buizen in zitten?

Lexvandoef
28 juni 2007, 01:04
Kun je dan in jouw geval dan niet beter een versterker kopen waar al standaard el34 buizen in zitten?

Hij heeft er al een zegtie volgens mij, Yammer ;)

BB-G
28 juni 2007, 10:16
Ikzelf heb een Marshall JCM600 (zellfde circuit als de JTM60) maar eer da'k die zou wegdoen, dan moet de vervanger al van heel goede huizen komen. Als ik me niet vergis is de JTM60 3x10 zelfs een van de zeldzamere modellen.

Ben jtm
29 juni 2007, 20:58
Dat klopt, en het maakt de keus ook niet eenvoudiger.
De laney vindt ik qwa geluid wel erg mooi.
Ik heb em afgelopen week lekker kunnen testen.
Het zal afhangen van wat er aan mijn JTM mankeer en wat de reparatie kosten zijn.