PDA

View Full Version : Speelt er hier iemand op een 7 snarige gitaar??



ThePainMachine
15 januari 2003, 01:01
En hoe is dat.... zit er namelijk aan te denken om zo'n Ibanez K7 te kopen...
Is het nou echt veel vetter!! of zeg je.. het is wel leuk maar meer niet!

Ibanez RuleZ
15 januari 2003, 01:08
ik heb er een een tijdje gehad. Niet de minste, een RG7 620, maar was er tamelijk teleurgesteld over. Het is wel vet natuurlijk, als je in een metalband speelt, zullen ze je er graag mee zien komen (de lui uit mijn band willen ook dat ik er een koop, maar ik verrek dat mooi :grin:)
In ieder geval zou ik dan niet de K7 nemen, die is veel te duur. Je kan dan beter kijken naar een Lag the beast 7 of een Ibanez rg2127(x) deze zijn misschien wel even goed of beter, maar zullen in de regel minder kosten, omdat je niet voor Korn moet betalen (die K). Enne, je wilt toch ook niet met een gitaar van Korn lopen, toch :wink:

harrald

Darklight
15 januari 2003, 01:08
Ik speel op een Ibanez RG7620 en in begin speelde ik daar vooral nu-metal mee... Toen heb ik er een tijdje niet veel op gespeeld en niet lang geleden wilde ik hem nog ruilen/verkopen. Ook omdat ik nu in een band speel die met een C tuning speelt. De laatste paar dagen speel ik bijna alleen nog maar op deze gitaar. Het is wel weer even wennen (de neck), maar dat is geen probleem denk ik. Gelukkig gaat de band nu een B spelen dus kan ik fijn m'n Ibanez gebruiken (en mn epi goth voor backup)

Ik speel nu alleen nog maar death metal met dat ding en het bevalt me gewoon erg goed. Alleen zet ik er waarschijnlijk nog wel een ander brugelement in.

Darklight
15 januari 2003, 01:10
owja een K7 is nogal wat duurder dan een RG7... 2e hands zijn RG7s niet eens zo duur.

Ik heb nooit op een K7 gespeeld, maar de specs zijn in ieder geval wel beter.

test ze allemaal uit zou ik zeggen :smile:

Raffel
15 januari 2003, 10:35
de specs zijn inderdaad beter dan de 7620 e.d, maar dat wil nog niet zeggen dat het de beste op de markt is. Ik zou idd eens in duitsland de Lag The Beast 7 proberen, en dan de pickups vervangen door dimarzio of zo. Dan heb je een VEEL fijnere gitaar voor minder geld. Trust me, i know :smile:

Grappig dat je mijn bijlen allbei opnoemt harrald! :smile:

De rg2127x is leuk voor als je ook piezo wil, maar een probleem is, dat de rg2027x en de rg2127x nu niet meer verscheept worden, OOK niet uit japan. Zeer fijne gitaar wel, met een iets breder nek-profiel dan dat van de 7620, maar minder breed dan dat van een UV. Dus als je er 1 ziet, meteen meenemen!

Negative K3 fan
15 januari 2003, 11:02
ik heb in MP op een 7 snaar gespeeld, ik vond het vrij waardeloos, een laag B powerchord klinkt op een of andere manier helemaal niet lekker en vaag, als je lage tonen wil ga je toch mooi bas spelen ofzo.

Darklight
15 januari 2003, 11:36
Wat voor een gitaar heb je dan op gespeeld? Misschien wel handig om even te vermelden...

jorrit
15 januari 2003, 11:38
k heb 3 jaar op een rg7620 gespeeld. lekkere gitaar maar op een of andere manier klinkt je gitaar vetter als je m omlaagstemd. ik gebruikte de lage a (k had m in drop a gestemd) eigenlijk amper en t klonk wat modderig (komt ook door t brug element..) nu speel ik in drop c (gitaar verder gestemd in d) en dat bevalt me prima en t klinkt veel vetter...

Jay Cal
15 januari 2003, 11:46
Ik heb ook een RG7-620. LEkker gitaartje en aan die hals ben je zo gewend. De elementen zijn best redelijk en qua prijs heb je erg veel gitaar voor weinig (vooral als je er 1 2e hands koopt). De LoProEdge 7 trem die erop zit is 1 van de beste uit de business.

Good luck!

Ps. mijn 7 snaar gaat eind dit jaar volledig gecustomized worden met een HSS setup, JEM-style body, nieuwe neck en een swirl paintjob door ATD :smile:

Greetz

collin hoeve
15 januari 2003, 13:40
[quote]
Op 2003-01-15 10:02, schreef Negative K3 fan:
ik heb in MP op een 7 snaar gespeeld, ik vond het vrij waardeloos, een laag B powerchord klinkt op een of andere manier helemaal niet lekker en vaag,
[quote]

zegt dat iets over de gitaar of over jou?

btw de K-7 is standaart in A gestemt, denk daar ook even over na voor je hem gaat kopen ;P
en ik heb een dean 7 snaar en die is opzich ok maar het geld wat ik ervoor betaald heb is het echt niet waard

Neals
15 januari 2003, 14:12
7 snaar is wel leuk, voor erbij, maar dat is mijn bescheiden mening.

Darklight
15 januari 2003, 14:41
Op 2003-01-15 13:12, schreef Neals:
7 snaar is wel leuk, voor erbij, maar dat is mijn bescheiden mening.

Ligt er maar net aan wat voor muziek je speelt he :wink:

Ibanez RuleZ
15 januari 2003, 14:47
dan nog, ik heb ook het gevoel dat die dingen over zijn.

Harrald

urezna
15 januari 2003, 15:26
ik moet zeggen, ik ben zeeeeeer te spreken over mn ibanez RG2027.... vooral nadat ik er een ander brugelement in heb gezet (dimarzio evolution). Oorspronkelijk zat er een ibanez elemant in, met beetje wollig geluid en weinig output....
Ken iemand met een andere 7 string ibanez, ook met ibanez elementen, en ik weet haast niet beter dan dat ie steeds loopt te zoeken naar een behoorlijk geluid.
En wat die 7e snaar betreft, ja leuk!!! maar tis ook maar net wat je voor stijl speelt. Ik ben niet iemand die daarmee alleen nog maar in lage B speelt, er zitten nl nog 6 snaarz op... Maar al met al een zeer welkome aanvulling. En het went vrij snel, en ook weer terug naar 6 snaarz, geen probleem.

Enne die K7 lijkt me veel te duur voor wat hij te bieden heeft.... Kijk uit dat je niet voor de naam betaalt... Dat gevoel heb ik met de JEM's ook, hoe verliefd ik ook op die dingen kan worden hoor :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: urezna op 2003-01-15 14:28 ]</font>

Ic3gl0vE
15 januari 2003, 15:31
Op 2003-01-15 10:46, schreef Jay Cal:
Ps. mijn 7 snaar gaat eind dit jaar volledig gecustomized worden met een HSS setup, JEM-style body, nieuwe neck en een swirl paintjob door ATD :smile:

Greetz


zo... prijzig grapje! vooral die swirl

Moonchild
15 januari 2003, 16:27
Is Herc Fede eigenlijk goedkoper met swirls?

[edit]

Over 7 strings, ik wil eigenlijk wel een RG1077XL of een RG2077XL

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2003-01-15 15:28 ]</font>

signsofzodiac
15 januari 2003, 16:29
Ik zit nog steeds te wachten op mijn Universe (wordt eind Maart :sad: ) en die is helemaal geweldig.

Wennen aan een 7-snaar is een kwestie van een beetje tijd investeren en het brengt een nieuw potentieel in je spel aan. Meer mogelijkheden.

De K7 vind ik niet te duur, zeker als je bekijkt dat je een mahonie body krijgt (REDELIJK uniek op 7-stringers), goeie warme PAF-7 humbuckers en een goeie afwerking. Plus de beste Floyd in the business (Lo-Pro 7).Hij klinkt anders dan een "normale" 7 maar wel erg OK. Alleen doodzonde van die inlay.......

andoni
15 januari 2003, 16:53
ik ben eerlijk gezegd niet echt te spreken over een 7-snarige bijl. Ik vind dat die dikke hals je spel serieus vetraagd, zeker bij snelle shred-solo's (nu we toch in de metalsfeer zitten, maar ja die mannen van Korn vinden solo's dom omdat ze er gewoonweg geen kunnen spelen...). Je kan dan beter een bariton-gitaar kopen als je laag wil spelen (de bariton versie van de Ibanez Iceman is wel knap vind ik).

Shredhead
15 januari 2003, 17:17
Ik speel ook 7-snarig.
Heb 2 Ibanez RG7 620 waarvan 1 helemaal gecustomized is en een Conklin GT-7.

Ben erg tevreden over die dingen, met name over die Conklin. Ik vind de hals juist niet dik en zelfs lekkerder spelen dan mijn 6 snaar die ik inmiddels verkocht heb (Ibanez S540 LTD BK). De eerste RG7 was ik meteen verliefd op toen ik em voor de eerste keer in mijn handen had. De hals sprak me meteen heel erg aan. Speelt onzettend lekker.

Negative K3 fan
15 januari 2003, 17:25
Op 2003-01-15 10:36, schreef Darklight:
Wat voor een gitaar heb je dan op gespeeld? Misschien wel handig om even te vermelden...


Dat lag zeker niet aan de gitaar, maar aan het zeven snarige ervan.

Anders Destium
15 januari 2003, 17:32
Ik heb zelf kleine handen wat het vervelend maakt om op zevensnaren te spelen, ik ben persoonlijk wel op zoek naar 1: Een Ibanez RG2027, maar dat gaat een near impossible klus worden... Voordeel van die gitaar is: zowel 7 snaren als piezo, en deze is redelijk betaalbaar (als je hem vergelijkt met een MM JPM :wink: )

jorrit
15 januari 2003, 17:51
ow andoni je hebt geen idee waar je over spreekt, k heb laatst een intervieuw gelezen met de oude gitaarleraar van head en munky en ze hebben op een oude bootleg die ik heb liggen toch een erg leuk stukje solo gitaar gespeeld....(jup k ben een ex korn fan...) dus praat asjeblieft niet over dingen die je niet weet....

Sicky61
15 januari 2003, 18:41
Gewoon een 6 string kopen(scheelt errug veel!!)dikke snaren(011)En om laag stemmen.Vet zat(pantera/soulfly/machine head).Als je perse 7 snarig wilt,heb ik nog wel een flyingV voor je,voor weinig.suck6

Negative K3 fan
15 januari 2003, 18:56
En een 7 sanrige gitaar kan gewoon los heelv et en zwaar klinken, maar in een band verdring je alleen de bas en/of raken die lage tonen helemaal verzopen in de mix. Neem gewoon een 6-snarige en stem deze (eventueel) iets naar beneden.

Noctiis
15 januari 2003, 18:59
voor echt vet klinkende 7string live: MACABRE!!!
geweldig geluid hadden die gasten live! een custom made flying V 7string met actieve preamp en een hele berg effecten, trendy zang headsetje erbij, helemaal geweldig!! :smile:

Sicky61
15 januari 2003, 20:00
Op 2003-01-15 17:59, schreef Noctiis:
voor echt vet klinkende 7string live: MACABRE!!!
geweldig geluid hadden die gasten live! een custom made flying V 7string met actieve preamp en een hele berg effecten, trendy zang headsetje erbij, helemaal geweldig!! :smile:
klinkt inderdaad...macabre???

Ic3gl0vE
15 januari 2003, 20:17
Op 2003-01-15 17:41, schreef Sicky61:
Gewoon een 6 string kopen(scheelt errug veel!!)dikke snaren(011)En om laag stemmen.Vet zat(pantera/soulfly/machine head).Als je perse 7 snarig wilt,heb ik nog wel een flyingV voor je,voor weinig.suck6


0.11 is niet echt dik hoor!
0.13 nemen en in C stemmen, das wel cool.

En verder, mijn mening over 7snarig; ik zou er zelf nooit een kopen denk ik. ik heb aan 6 snaren wel genoeg. Als je echter niet alleen nu-metal op een 7string wilt spelen kun je denk ik je creativiteit wel op een nieuwe manier tot uiting laten komen door de extra B.

en nou lijkt het of ik zei dat er in nu-metal geen creativiteit zit maar dat zei ik niet :smile:

Shredhead
15 januari 2003, 21:06
Op 2003-01-15 17:56, schreef Negative K3 fan:
En een 7 sanrige gitaar kan gewoon los heelv et en zwaar klinken, maar in een band verdring je alleen de bas en/of raken die lage tonen helemaal verzopen in de mix. Neem gewoon een 6-snarige en stem deze (eventueel) iets naar beneden.


Dat hangt er helemaal vanaf hoe je met je geluid omgaat. Verstandig is in dit geval om de gitaren wat meer mid mee te geven en de bas het echte sublaag laten doen. In het geheel klinkt dit heel zaar, maar toch gedefinieerd.

dml
15 januari 2003, 22:59
Heb zelf een Squier Stagemaster-7 met een ToneZone in de brug, lekker dik en warm geluid. En als iemand zegt dat je er alleen maar Metal mee kan spelen......tjonge wat een beperkte opmerking. Dit zeg je toch ook niet van een 5-snarige bas?? In jazz zie je ook steeds vaker een 7snaar opduiken. Dus mensen, durf zo'n gitaar ook eens in een andere muzieksoort te zetten. Ik speel er iig mee in een soulband!!!
Btw, probeer ook eens een Yamaha Drop-6 gitaar: 6 snaren maar wel in B gestemd door langere mensuur, hierdoor kun je gewoon je standaard accoorden spelen. Of koop eens een setje snaren voor een 7snaar (bijv. Ernie Ball Regular Slinky-7), gooi de hoge E weg en monteer de set op je gitaar. Dit laatste doen de mannen van Gorefest ook.

Neals
15 januari 2003, 23:19
Zelf heb ik kolenschoppen, en vind 7 snaar toch wel iets lekkerder spelen, maar hoewel ik zelf vooral crossover en punk speel dan vind ik dat toch een overbodige luxe.

Moonchild
16 januari 2003, 00:37
Ja, de 7snaar voor alleen metal is behoorlijk kortzichtig. Waar ie namelijk ook veel wordt gebruikt is in de Jazz.
Je moet eens voor de gein naar de site van Jim Soloway gaan, je kan hem vinden op de fora van jemsite.
Hij maakt dus Jazz met zijn Ibanez RG7640XL.
Het grappige is dat hij dus ontieglijk veel 7 snaren heeft getest, maar dat hij die Ibanez dus het beste vond, voor zijn Jazz.

urezna
16 januari 2003, 11:30
ik ben persoonlijk wel op zoek naar 1: Een Ibanez RG2027, maar dat gaat een near impossible klus worden... Voordeel van die gitaar is: zowel 7 snaren als piezo, en deze is redelijk betaalbaar

Anders Destium, onlangs zag ik die 2027 nog in Leiden te koop hangen, lijkt me redelijk bij je in de buurt....... zie topic daarover, maar volgens mij had je die toen al gezien?

Anders Destium
16 januari 2003, 14:33
Ja klopt (maar dat was volgens mij de verkeerde kleur/net een ander type dan ik zoek), ik durf er eigenlijk niet langs in verband met het geld dat naar andere doelen moet :wink: Een beetje rood staan vind ik geen probleem, maar ik MOET eerst een nieuwe amp, op wintersport en nog meer van dat soort dingen :sad:

urezna
16 januari 2003, 17:27
verkeerde kleur??? volgens mij is de rg2027 maar in 1 kleur gemaakt, en das deze..... en ik vind niet dat ie er rot uitziet hoor :smile:, maar ja, 't is geen pakje boter wat je koopt nee.... als dat zo zou zijn, had ik 'm zelf misschien nog wel als backup gekocht :wink:

Raffel
16 januari 2003, 17:43
VV: Vintage Violin is de enige kleur waarin de 2027 komt. Als het een 2127 was, dan was het een TKF finish.

De lui van KoRn, zullen de meeste mensen trouwens versteld doen staan als ze laten zien wat ze kunnen, want ze kunnen dus ZEKER wel shredden, ze doen het alleen niet. Dus doe even wat research voor je zoiets zegt :smile:Over kortzichtig gesproken.

Negative K3 fan
16 januari 2003, 17:55
Op 2003-01-15 21:59, schreef dml:
Heb zelf een Squier Stagemaster-7 met een ToneZone in de brug, lekker dik en warm geluid. En als iemand zegt dat je er alleen maar Metal mee kan spelen......tjonge wat een beperkte opmerking. Dit zeg je toch ook niet van een 5-snarige bas?? In jazz zie je ook steeds vaker een 7snaar opduiken. Dus mensen, durf zo'n gitaar ook eens in een andere muzieksoort te zetten. Ik speel er iig mee in een soulband!!!
Btw, probeer ook eens een Yamaha Drop-6 gitaar: 6 snaren maar wel in B gestemd door langere mensuur, hierdoor kun je gewoon je standaard accoorden spelen. Of koop eens een setje snaren voor een 7snaar (bijv. Ernie Ball Regular Slinky-7), gooi de hoge E weg en monteer de set op je gitaar. Dit laatste doen de mannen van Gorefest ook.


Je hebt gelijk, de eerste 7 snaren waren er al rond de jaren vijftig, gebruikt door jazzisten.

Anders Destium
16 januari 2003, 18:10
He Raffel, wat voor kleur is die TKF dan, als het maar wel een transparante is :smile:

Ik zoek idd een RG2027 in de mooie vioolkleur, misschien zou ik ook wel genoegen nemen met een RG2020...

maestro_nl
18 januari 2003, 13:48
DML: "Of koop eens een setje snaren voor een 7snaar (bijv. Ernie Ball Regular Slinky-7), gooi de hoge E weg en monteer de set op je gitaar. "

Precies, daar ben ik ook mee bezig.
Op mijn IBZ RG570 #1!!!!!!!
Maar ik verwacht dat een bariton misschien wel strakker klinkt.
Idee: bestel bij Warmoth een bariton neck!
Nog erger: 'De Brug' heeft een 7-snarige bariton staan!

Anders Destium
18 januari 2003, 18:39
Op een standaard 6 snaar naar B stemmen met een floyd is verschrikkelijk! Een vriend van me heeft het een keer geprobeerd, ondanks het feit dat de brug geblokt was bleef het een puinhoop!

sash
18 januari 2003, 19:14
Geef het maar gewoon toe, een floyd zuigt :razz:

Anders Destium
18 januari 2003, 19:37
NO WAY!!!!

Je moet alleen niet tegen de techniek in prutsen wat veel gitaristen wel proberen, en dan wordt de schuld bij de gitaar gelegd en niet bij zichzelf...en mijn favo gitaar is NIET eentje met vaste brug :wink:

Shredhead
20 januari 2003, 14:47
http://www.daluah.nl/fotoboek/walhalla/Pict0075.jpg

Ik op mijn Conklin :smile:




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shredhead op 2003-01-20 13:49 ]</font>

Moonchild
20 januari 2003, 15:04
Dude! :razz:

ik moet ook een conklin!!!

hehe

Shredhead
20 januari 2003, 17:38
Op 2003-01-20 14:04, schreef Moonchild:
Dude! :razz:

ik moet ook een conklin!!!

hehe


Kon je nog wat met mijn antwoorden?

Raffel
20 januari 2003, 17:43
@ anders destium:

TKF is een transparant zwarte finish, dus je krijgt een soort van eikehout-kleur maar iets donkerder nog...

IK OOK EEN CONKLIN HEBBE!!! :S

urezna
20 januari 2003, 17:44
Op 2003-01-18 17:39, schreef Anders Destium:
Op een standaard 6 snaar naar B stemmen met een floyd is verschrikkelijk! Een vriend van me heeft het een keer geprobeerd, ondanks het feit dat de brug geblokt was bleef het een puinhoop!

Ik heb mn RG560 ook wel eens op lage B gestemd, dan heb je dus geen hoge E meer, maar bij mij ging dat zonder problemen hoor, ondanks de floyd (en die is gewoon erg goed!!! zuigt echt niet! :wink: )

Shredhead
21 januari 2003, 13:18
Op 2003-01-20 16:43, schreef Raffel:
@ anders destium:

TKF is een transparant zwarte finish, dus je krijgt een soort van eikehout-kleur maar iets donkerder nog...

IK OOK EEN CONKLIN HEBBE!!! :S


het is in ieder geval de beste koop die ik ooit gedaan heb :

SnaeR
21 januari 2003, 19:39
..Heuy luitjes!

Ik heb sinds vorig jaar oktober 'n Ibanez RG7-420. Erg tevreden over. Ik denk dat ik alleen 'n keer EMG-707's erin laat zetten, maar hier in Nederland zijn ze niet echt makkelijk te vinden.

Shredhead
22 januari 2003, 00:00
Op 2003-01-21 18:39, schreef SnaeR:
..Heuy luitjes!

Ik heb sinds vorig jaar oktober 'n Ibanez RG7-420. Erg tevreden over. Ik denk dat ik alleen 'n keer EMG-707's erin laat zetten, maar hier in Nederland zijn ze niet echt makkelijk te vinden.



Dimarzio Evolution is ook erg aan te raden :smile:

Texter
22 januari 2003, 00:40
Mijn Universe schopt gewoon kont. Veel meer definitie en je kunt er asociaal snel op spelen. 7-snarige arpeggio's heersen. Iemand toevallig Tony MacAlpine gezien? (die was pas nog in Nederland ieg)

Neals
22 januari 2003, 00:46
over die lui van korn....

ze kunnen ech wel spelen.

enne, let er eens op hoeveel ze die K7 gebruiken.

Raffel
22 januari 2003, 09:49
uh heel weinig. Volgens mij gebruiken ze nog steeds de UV en wat custom rg7's die ze een paar jaar geleden ook gebruikten...

Die EMG707's zijn volgens mij bij Vox Humana te bestellen, weet ik alleen niet zeker. Anders bestel je ze gewoon via rembours bij musik-produktiv.de

Reken wel op een aardig bedrag. Ik schat zo'n 375 euro. Probeer anders eens ergens de Dimarzio x2n

SnaeR
22 januari 2003, 17:03
..mmh, ik denk dat langsgaan bij Musik Produktiv wellicht 'n betere optie is. Ik heb ze idd gezien op de site.

signsofzodiac
23 januari 2003, 13:06
Denk er wel aan dat de EMG 707's niet zomaar in je gitaar gaan passen. Ze zijn groter dan standaard 7-string PU's. Je zal dus een stukje van je PU-ruimtes uit moeten (laten) frezen.

Moonchild
23 januari 2003, 17:48
Ey Texter, ben jij Texter van Jemsite?

Ik heet daar ook Moonchild
(als je me niet kent, kan wel kloppen ik post namelijk behoorlijk weinig, ik ben er al wel behoorlijk lang member :wink: )

Sicky61
25 januari 2003, 23:07
Ik heb een epi flying V 7 snarig.Als ik hem hoog hang kan ik hem bespelen,maar een uur op de knieen beviel niet echt.Kwam ik helaas pas tijdens een gig achter.Het geluid is vet,maar de hals is voor mij te breed.Het zwarte monster mag weg voor weinig.

Moonchild
25 januari 2003, 23:09
Hoe weinig is weinig? :grin:

Sicky61
25 januari 2003, 23:15
Op 2003-01-25 22:09, schreef Moonchild:
Hoe weinig is weinig? :grin:
250 met gigbag maar zonder topkam.

Texter
27 januari 2003, 01:16
Op 2003-01-23 16:48, schreef Moonchild:
Ey Texter, ben jij Texter van Jemsite?


Yep zets mie. Leuk forum.