PDA

View Full Version : Ibanez FL-99 is binnen..!



jimihattricks
23 juni 2007, 15:34
Nou, vandaag kreeg ik mijn Ibanez FL-99 binnen van skabouter..? volgens mij..

anyway, hij klinkt nog beter dan ik had verwacht, en mijn verwachtingen lagen al redelijk hoog..

hij bevalt me stukken beter dan een FL-9 reissue die ik ooit testte, en hij kan de MXR-dingen ook redelijk benaderen..

de knoppen moet ik nog ff checken, maar ik kreeg bij elke instelling wel een fatsoenlijk geluid eruit (hoge speed settings geven bijna een soort vibe-geluid! en hij doet de EvH dingetjes ook prima vind ik).. mooi warm, zonder laag weg te snoepen (wat mijn digitech turboflange wel deed), niet noisy (ook niet in bypass), en vooral ook erg mooi modulerend met cleane sounds (echter; distortion kan ie ook goed aan)...

hoewel ik momenteel wat probleempjes met mn board heb (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93577), is dit echt een lichtpuntje!!

(btw; ik zal ooit nog wel es een threadje starten met wat soundsamples, want die ontbreken op internet nogal)

-- nu nog een RC-99!! --

Mitch
23 juni 2007, 16:55
Gefeliciteerd ! Voor de RC's moet je gewoon ebay in de gaten houden. Link gezien die ik in het Pedalboard topic heb gepost laatst ?

jimihattricks
24 juni 2007, 16:13
ja wsl wel.. maar ik hoop dat ze ook s op marktplaats opduiken, ebay is voor mij nog geen succes gebleken..

oh trouwens Mitch, ik zag laatst een linkje toen ik in de search keek, waarin jij zei dat die van jou een volumedrop had of i.d..? ik had me dus al erop voorbereid dat die van mij daar ook last van zou hebben, maar daar is dus geen sprake van gelukkig..

wat me vooral aanspreekt is de warme analoge klank en de veelzijdigheid; van chorus tot phase tot flange tot vibrato, het zit er allemaal 'min of meer' in (niet echt natuurlijk, het blijft een flanger, maar zo klinkt het wel ongeveer).. heel mooi om je cleane sound te kleuren en i.c.m. od/dist een lust voor het oor :)

maargoed, ik zal er maar over ophouden, want ik begin langzamerhand te klinken als een Ibanez salesman.. :satisfie:

skabouter
24 juni 2007, 17:04
heey johan!
grappig, ik wist niet dat jij jimi was! maar mooi dat je zo content bent met de FL99. het is idd een geweldig ding, dat vond ik ook absoluut, alleen hij moest nou eenmaal weg, omdat ik mn pedalboard ging opruimen. nou, have fun ermee, en wees er maar zuinig op! die FL/RC 99 reeks zijn maar moeilijk te krijgen!
greets,
arjen

jimihattricks
24 juni 2007, 17:09
hehe, jep that's me, bedankt nog!

Dirk_Hendrik
24 juni 2007, 17:27
Voor wat het waard is,
De SC10 chorus en de RC99 zijn duidelijk zusjes. De RC is de betere vanwege z'n uitgebreidere instelbaarheid en de duidelijk betere signaal-ruisverhouding (en los daarvan gewoon een zalig ding!) maar in de 2 klopt qua chorusopwekking een bijna identiek hartje.

Fuhgawz
24 juni 2007, 17:58
Ik heb er ook een! Klinkt lekker dik en spacey, precies zoals het hoort.

Mitch
24 juni 2007, 18:41
Ja, ik had al het vermoeden dat het exemplarisch was, die volume drop van de mijne want verder hoorde ik er nooit iemand over klagen. De Neo Vintage serie van Ibanez is al lang een groot favoriet van me (gebruik de RC en TK al jaren) en krijgt steeds meer de erkenning die het naar mijn mening dik verdient.