PDA

View Full Version : Fretboard schoonmaken



Oipunkerke
23 juni 2007, 14:17
Hey,

Ik speel nu toch al 1 jaar op mijn elektrische gitaar, zonder het fretboard echt proper te hebben gemaakt. Als er licht op schijnt, dan zie je zo al het vuil dat er opzit.
Nu is mijn vraag: :cooler:
Hoe kan ik mijn fretboard het best propermaken. Moet je er een speciaal product voor hebben, of kan het ook met spullen die je in huis hebt...., Heb je een speciaal doekje nodig ??? ...

Laat me dus iets weten aub ,

Oipunkerke

ijzerbroot1
23 juni 2007, 14:22
In de handel zijn diverse middeltjes te koop, maar let er even op dat je het wel voor jouw gitaar kunt gebruiken. Lemon oil schijn je niet op een maple fretboard te mogen gebruiken.
Maar een microvezeldoekje met wat warm water (vochtig maken, niet zeiknat) doet soms ook wonderen. Bij ernstige meukvorming den ouderwetschen tandeborstel en poetsen maar......iedereen heeft zo zijn eigen manieren zeg maar.

Hendriks
23 juni 2007, 14:25
Zippo benzine en daarna wat gewone meubel olie.

peterjasper
23 juni 2007, 14:29
http://www.mojomusicalsupply.com/images/2112465.jpg

Aanradertje

jasper159
23 juni 2007, 14:36
Staalwol dikte 000 (!)

GunMetalBlue
23 juni 2007, 15:20
In de handel zijn diverse middeltjes te koop, maar let er even op dat je het wel voor jouw gitaar kunt gebruiken. Lemon oil schijn je niet op een maple fretboard te mogen gebruiken.
Maar een microvezeldoekje met wat warm water (vochtig maken, niet zeiknat) doet soms ook wonderen. Bij ernstige meukvorming den ouderwetschen tandeborstel en poetsen maar......iedereen heeft zo zijn eigen manieren zeg maar.

Heb ik dus'ns gedaan. Wist ik veel. Dat ding zit vol krasjes nu :P

up-guitarman
23 juni 2007, 15:31
http://www.mojomusicalsupply.com/images/2112465.jpg

Aanradertje

Die heb ik ook, is goeie !!!

gitarist17
23 juni 2007, 16:00
een theedoek werkt ook prima, niet alles voor een hobby hoeft geld te kosten ;)

Tin
23 juni 2007, 22:57
Ik gebruik de fingerboard kit van dunlop.