PDA

View Full Version : Is het erg als je je ogen sluit tijdens solos?



Eric Clapton is God
14 januari 2003, 23:55
ik doe het te vaak

schaap
15 januari 2003, 00:05
iedereen heeft wel iets wat hij/zij/het doet tijdens het spelen, vaak ga ik met mn hoofd knikken tijdens soleren. Tis gewoon een teken dat je er erg veel plezier in hebt.
Er is niks vreemds aan.

hoofd
15 januari 2003, 00:08
Hendrix trok pas gekke bekken tijdens het soleren. Het is gewoon een teken dat je met gevoel speelt, en dat is goed.

basswasp
15 januari 2003, 00:40
boeie :grin:

'k heb zelf de neiging mee te praten/neurien met m'n bassjams :smile:

Wat wel erg is, is dat je mee gaat praten met je Wah :grin: (en daar heb ik ook last van)

Het enige wat ik nog niet doe, is het op de grond tikken met je voet op de maat van de muziek...

dirkw83
15 januari 2003, 01:42
lol

WHAHH I tell you, WHAAAAAAAWH!!!! WUAWW!!!

sorry :grin:

savecracker85
15 januari 2003, 08:14
Op 2003-01-15 00:08, schreef mtlhead:
Hendrix trok pas gekke bekken tijdens het soleren. Het is gewoon een teken dat je met gevoel speelt, en dat is goed.


zeg dat nou niet...straks heb je alleen maar gitaristen die met gekke gezichten soleren...omdat ze denken dat je dan beter speelt :wink:
:grin:

Kitaarhiero
15 januari 2003, 09:25
Ik zing soms zelf even met mijn ogen dicht.

verder zijn mijn bends nog niet extreem jankend genoeg om er een hele gekke bek bij te trekken.

vulvasonic
15 januari 2003, 09:32
Probeer eens dikkere snaren. Dan gaat het vanzelf.....
;]

Dude
15 januari 2003, 11:11
Op 2003-01-15 09:25, schreef Kitaarhiero:
Ik zing soms zelf even met mijn ogen dicht.

verder zijn mijn bends nog niet extreem jankend genoeg om er een hele gekke bek bij te trekken.


ben wel benieuwd wat voor bekken je trok met het spelen van je mat herben rap....

sash
15 januari 2003, 12:23
Op 2003-01-15 09:32, schreef vulvasonic:
Probeer eens dikkere snaren. Dan gaat het vanzelf.....
;]


Ja precies, ik heb lange tijd met 0.10 en lage action gespeeld en toen overgestapt op 0.11 met een action van 8mm. Nu ben ik zelfs overgestapt 0.12 met 8mm action, dus dan komen die 'gekke bekken' vanzelf. En dan met een bend je hele gitaar laten schudden. Er kleeft wel 1 nadeel aan, er zullen veel dingen los gaan trillen op je gitaar. Om m'n outputjack zit dan ook een extra ringetje en ik heb alles laten verstigen. Zo'n absurde speelstijl eist erg veel van je hals, tuners, brug en zelfs van je amp, maar je krijgt er wel toon door :wink:

M'n ogen doe ik alleen dicht bij van die lange janktonen en bij zang.

Verder heb ik hetzelfde als basswasp heeft met de wah, dat meepraten :smile:

Neals
15 januari 2003, 12:53
ik ros zelf altijd vrij hard bij zowel riffs als solo's, en die gitaar die trilt echt zwaar hard... erg gaaf.

Pickslide
15 januari 2003, 14:20
Ik trek altijd vieze en rare gezichten als ik de fout in ga, erg irritant als je het zelf terug ziet. Weet iedereen meteen dat je fout zit :sad:

Moonchild
15 januari 2003, 15:41
Ja dat moet je idd niet doen, dat ziet er niet cool uit, want dan weet ook het hele publiek, dat jij weet, dat je voor lul staat als het ware.

Wel eens Steve Vai gezien? Die praat schreeuwt en jankt met zn gitaar mee, hij trekt helemaal zn mond open etc.

http://www.vai.com/SightsSounds/japan2000_yokohama/japan2000_yokohama12.html
http://www.vai.com/SightsSounds/japan2000_nagoya/japan2000_nagoya04.html
http://www.vai.com/SightsSounds/japan2000_nagoya/japan2000_nagoya17.html

moretel
15 januari 2003, 22:03
Als het echt goed gaat sluit ik mijn ogen en geniet of de luisteraar dat dan ook doet weet ik niet maar dat hoef ik ook niet te zien, gewoon een opperste vorm van concentratie en genieten.

Sjaak
15 januari 2003, 22:11
De drummer van mijn band zegt aan mij precies te kunnen zien wat ik van de muziek vind. Of die sneller moet of feller. Of dat het gewoon slecht gaat. Kan die allemaal aan mijn smoel zien zegt die.

basswasp
15 januari 2003, 23:28
Da's makkelijk dan :smile:

Moonchild
15 januari 2003, 23:42
Is het erg als je je ogen sluit tijdens solos?

nee, zolang je je hoofd niet tegen de mic stoot hehe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2003-01-19 17:08 ]</font>

Neals
15 januari 2003, 23:43
Als ik snel begin te spelen is het vooral een gitaar die loskomt en varierend van mijn lichaam verwijderd word

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 16:20
het is neit erg als je af en toe je ogen sluit

het is erg als je de hele avond met dichtgeknepen oogjes op het podium staat :smile:

Kitaarhiero
17 januari 2003, 12:58
zoals David Gilmour van Pink Floydd? :wink:

Shay
17 januari 2003, 15:50
maar sommige gasten overdrijven wel veel .. vooral als ze zien dat een andere gitarist staat/zit te luisteren dan worden die ineens van het jim carrey kaliber.

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 18:34
beter dan mariah carey laten we maar zeggen dan :smile:

Apello
19 januari 2003, 01:26
Het dichtknijpen van de ogen tijdens een solo helpt je om je af te sluiten van je omgeving en op zoek te gaan naar de muze in jezelf. Af en toe een vertrokken gezicht geeft aan dat je het uiterste uit jezelf aan het halen bent; hulde.

Smoelentrekkerij voor enkel de uitstraling straft zich vroeg of laat zelf af wanneer je er eens gruwelijk naast speelt en het toch brengt als een inspanning.

Shay
19 januari 2003, 01:36
Is eigenlijk best een boutvraag hoor .. of het erg is ofzo.. damn man

er is geen regelemnten boekie ofzo en je krijgt geen bekeuring ofzo hoor :sad:

.. heel veel gitaristen doen hun ogen dicht en ik ook .. ik heb geen idee waar ik anders naar moet kijken tijdens een solo .. ik zou niet bold en the beautifull kunnen kijken en een solo'tje er ff doorheen jagen .. ladders wel omdat dat standaard is.

Als mijn ogen open zijn en ik kijk niet naar mijn fretboard dan weet ik niet eens waar ik naar kijk omdat mijn concentratie op mijn solo gericht is...

greetz ..

p.s. stupid vraag :grin:

sash
19 januari 2003, 11:43
Op 2003-01-19 01:26, schreef Apello:

Smoelentrekkerij voor enkel de uitstraling straft zich vroeg of laat zelf af wanneer je er eens gruwelijk naast speelt en het toch brengt als een inspanning.



Zie Gary Moore en Julian Sas :smile:

Mitch
19 januari 2003, 13:10
Die overjarige SRV-wannabe/Hendrix-lookalike moeten ze sowieso verbieden zich nog langer aan te stellen. Twee maanden terug was -ie bij Barend en van Dorp.
Sjaaltje om zijn hoofd of een hoed, ik weet het niet meer, om die kale kruin tussen het te lange gepermanente haar te verbergen...
Plaatsvervangende schaamte zeg.....hij kan niet zingen ook.

sash
19 januari 2003, 15:21
Op 2003-01-19 13:10, schreef Seymour Paul:
Die overjarige SRV-wannabe/Hendrix-lookalike moeten ze sowieso verbieden zich nog langer aan te stellen. Twee maanden terug was -ie bij Barend en van Dorp.
Sjaaltje om zijn hoofd of een hoed, ik weet het niet meer, om die kale kruin tussen het te lange gepermanente haar te verbergen...
Plaatsvervangende schaamte zeg.....hij kan niet zingen ook.


Nog iemand die het snapt :smile:
De meesten vinden hem helemaal te gek, maar de eerste keer dat ik hem live zag vond ik het al niks. Z'n sound vind ik ook niets, veel te dof.

basswasp
19 januari 2003, 16:57
Och... Sas klinkt wel aardig, maar die solo's zijn idd wel errug overdreven... alles 100% met de ogen dicht en de mond open...

Mitch
19 januari 2003, 19:09
Om via een zijweg even een voorbeeld te geven: ik zag laatst bij Harry Winter Marco borsato en die vertelde in dat interview over zijn begintijd, zo van: tja, ik was ineens bekend en ook nog artiest, dus ik dacht: ik moet er uit zien als een artiest, dus wat deed ik: een rara lange jas aan en een hoed op !
Hij kon er nu smakelijk om lachen !

Dan zie ik daarna die Sas op TV: nou, die heeft geen vermogen zijn eigen uiterlijk te relativeren.

Zullen we 'm opgeven voor een metamorfose bij het Gay-team :grin: :grin: ??????

MADdie86
19 januari 2003, 20:30
Ik heb schijnbaar verschilende gezichten tijdens het spelen.
Speel ik solo's die lijken op de orginele melodie begin ik mee te neurien, zingen ofzo.
Bij hevige solo's met feedback dan kijk ik scheel :razz:
en bij balads of nummers waar veel gevoel achter zit gaan mijn ogen ook dicht.

Iedereen speelt anders net zoals iedereen een andere muziek stijl heeft. Wees gewoon je zelf ook al betekent dat je er imbiciel bij staat. Het gaat om je gitaar spel die je je naar de Nummer 1. in de top 40 haalt en niet je uiterlijk. Kijk maar naar Carloz santana zingt mee en ziet er niet uit. Maar zijn gevoel en spel zijn wat van de betere.

Pickslide
19 januari 2003, 23:35
Ik merk wel dat als ik iets eenmaal blind kan spelen het wel beter speel met ogen gesloten. Ben ik beter geconcentreerd denk ik.