PDA

View Full Version : metal recorded



caelin
23 juni 2007, 12:03
hejjj mensen

ik heb een nieuwe opgenomen ook geluisterd naar han zn comments :)
wat denken jullie ?

http://www.sneapforum.celtiaproductions.co.uk/irmin/summoning-01.mp3

rjong999
23 juni 2007, 14:23
ik vinnut geweldig, hij staat in mijn playlist. Alleen de solo's mogen van mij wel wat harder.

Han S
23 juni 2007, 14:59
Ja, ik vind het ook prima gedaan wat betreft levels en mastering. Je weet dat het van mij niet zo hard hoeft en ik hou van dynamiek. Met meer dynamiek heb je ook meer ruimte en staan de elementen beter op zijn plaats in de mix.

Wat de mix betreft zou je idd wat meer detail mogen hebben, vaak is een streepje minder gitaar al genoeg om net die snare wat beter te horen, het is een kwestie van bijna niks maar toch werkt het.

Je bent goed bezig

X-Rated
23 juni 2007, 20:13
Shit zoiets wil ik ook nog een keer doen met mijn podxt en drum progsel. Heb je trouwens je eigen versterker gemiced of is het een zoom of podxt ofzo?

caelin
23 juni 2007, 20:47
hejj thankzzz allemaal
maar niet alle credits gaan naar mij aleen ...maiden michiel heeft er ook wat :)
dit nummer word/is dus een nieuw irmin nummer !

caelin
23 juni 2007, 20:49
Ja, ik vind het ook prima gedaan wat betreft levels en mastering. Je weet dat het van mij niet zo hard hoeft en ik hou van dynamiek. Met meer dynamiek heb je ook meer ruimte en staan de elementen beter op zijn plaats in de mix.

Wat de mix betreft zou je idd wat meer detail mogen hebben, vaak is een streepje minder gitaar al genoeg om net die snare wat beter te horen, het is een kwestie van bijna niks maar toch werkt het.

Je bent goed bezig

hoi han :)

zou je denken dat de gitaar iets minder hard moet ?
zat ik zelf ook eigenlijk al aan te denken dat ik iets met de snare moet doen ..harder of een andere sampler ....

trouwens nog iets gevonden in je archief van etherial winds ?

caelin
23 juni 2007, 20:51
Shit zoiets wil ik ook nog een keer doen met mijn podxt en drum progsel. Heb je trouwens je eigen versterker gemiced of is het een zoom of podxt ofzo?

hejj x-rated

het is gewoon een pod-xt met een c-4 op de criminal sim
en c-4 en bbe op een mesa sim

als je wil kan ik je de patches wel toesturen ?

marter544
23 juni 2007, 21:14
Ik vind het heel vet, maar de gitaren mogen iets minder, of de drums iets harder imo.

Han S
23 juni 2007, 23:09
hoi han :)

zou je denken dat de gitaar iets minder hard moet ?
zat ik zelf ook eigenlijk al aan te denken dat ik iets met de snare moet doen ..harder of een andere sampler ....

trouwens nog iets gevonden in je archief van etherial winds ?

Goed dat je het zegt, ik moet nog in het archief duiken, ik moet het hebben.

Een mix is heel kwetsbaar, het is maar op één manier 100% goed en als je iets verandert verander je de hele mix en niet alleen dat ene element.

Ik zou eerst de ongecompresste geluiden moeten horen, de afzonderlijke gitaren en drumgeluiden. En dan gaan opbouwen, gitaren zitten globaal tussen de 80hz en 13khz en nemen dus veel ruimte in beslag en gitaristen willen de gitaar gewoonlijk hard.

Wat ik zo knap vind is als je bij deze harde soort muziek de andere elementen ook nog goed hoort zoals de definitie van de bas, de snare, toms, hi hat en ride cymbal. En dat gebeurt, ik hoor mixen waarin je al die elementen goed kunt horen en toch de gitaren blazen als een tijger.

Het is wel een vak hé?

caelin
24 juni 2007, 12:35
haha blazen als tijgers :P

en ja tuurlijk is het een vak juist daarom klinkt always van the gathering zo lekker ;)

X-Rated
24 juni 2007, 14:28
Ja ik moet gewoon nog een keer zeggen dat ik het echt een ijzersterke en zeer mooie compositie vind :D Ik wil zelf al heel lang iets thrash-achtigs in elkaar zetten, maar het komt er telkens niet van. Ik denk ook dat ik de techniek nog niet beheers en de kennis nog niet heb om zulke nummers te maken.

Echt 2 thumbs up van mij. Zeer vette shit.

Han S
24 juni 2007, 15:36
haha blazen als tijgers :P

en ja tuurlijk is het een vak juist daarom klinkt always van the gathering zo lekker ;)

Nee hoor, 'Always' klinkt redelijk kut, hij is opgenomen met een oude Fostex B16 met een versleten kop en de gitaren klinken met die Valvestate amps ook niet echt geweldig, zeg maar gewoon neuzig en als een hoop schijt. Maar de sfeer is wel dik in orde, alleen vonden de mannen het nodig om hem opnieuw te masteren en daar is hij nog slechter van geworden.

Ik heb nog steeds de 16 sporen tapes van Always en als ik zin heb maak ik wel eens een betere mix.

savale
25 juni 2007, 11:11
respect! Klinkt super man! Ik vind de verhouding drums/gitaar eigenlijk ook wel goed. :cooler:

Solidkick
25 juni 2007, 11:45
Ja Ja, voetjes van de vloer mensen!
Klinkt als een tiet.
Solo ff wat scherper & harder ?

http://www.felue.nl/felue.jpg

caelin
25 juni 2007, 23:37
haha voetjes van de vloer :D:D:D

thankzzz allemaal trouwens ....word erg gewaardeerd ;)

Das Schaap
26 juni 2007, 00:04
Ik hoor veel geinige dingen, soms Amon Amarth vibe, dan weer gewoon blastbeats enzo, het is dat het "duister" is anders denk ik soms bijna wtf power metal. :chicken:

Gitaar klinkt wel lekker, maar zit net niet lekker in de mix. Misschien net iets meer verschil in de partijen qua sound ?

Van wie is die solo trouwens ? Die mag wel iets anders qua sound, wat minder hard qua pieken enzo. En meer op de voorgrond dan daarna.

Hoe zit het trouwens met intonatie ? Af en toe twijfel ik een beetje.

Maiden Michiel
28 juni 2007, 10:55
Thanks allemaal, blij dat de compositie bevalt!

Bert heb je die andere hier ook gepost?

Maiden Michiel
28 juni 2007, 10:57
Ik hoor veel geinige dingen, soms Amon Amarth vibe, dan weer gewoon blastbeats enzo, het is dat het "duister" is anders denk ik soms bijna wtf power metal. :chicken:

Gitaar klinkt wel lekker, maar zit net niet lekker in de mix. Misschien net iets meer verschil in de partijen qua sound ?

Van wie is die solo trouwens ? Die mag wel iets anders qua sound, wat minder hard qua pieken enzo. En meer op de voorgrond dan daarna.

Hoe zit het trouwens met intonatie ? Af en toe twijfel ik een beetje.

Solo 1 is van mij, solo 2 van Caelin en die laatste weer van mij. Hmm intonatie hoor ik niet zo. Mijn axe is trouwens ook pas afgesteld en goed geïntoneerd.

Han S
5 juli 2007, 18:26
hoi han :)

zou je denken dat de gitaar iets minder hard moet ?
zat ik zelf ook eigenlijk al aan te denken dat ik iets met de snare moet doen ..harder of een andere sampler ....

trouwens nog iets gevonden in je archief van etherial winds ?

Ik ben in het archief verzeild geraakt en heb en DAT gevonden met drie nummers, opgenomen in december 1995, klopt dat?

Wickerman
5 juli 2007, 19:43
Knap, is het een drumprogramma of een 'real life-drummer' ?

Heeft die 2 verschillende basdrums ofzo? Klikt vrij bizar

Voor de rest; prachtig opgenomen en gemixt, ik vind de solo's totaal niet storend.

caelin
5 juli 2007, 23:08
Ik ben in het archief verzeild geraakt en heb en DAT gevonden met drie nummers, opgenomen in december 1995, klopt dat?

geweldig han dat is hem helemaal ...
maar hoe ga ik die nu krijgen ?

caelin
5 juli 2007, 23:12
Knap, is het een drumprogramma of een 'real life-drummer' ?

Heeft die 2 verschillende basdrums ofzo? Klikt vrij bizar

Voor de rest; prachtig opgenomen en gemixt, ik vind de solo's totaal niet storend.

thankz man !
het is een drumprogje ,drumkit from hell superior ...met een hele lading plugins erop ...
de snare en de bas zijn getriggerd met drumagog met samples van andy sneap
kan mischien komen dat je een linker en een rechter bas sample hoort ?

Han S
5 juli 2007, 23:26
geweldig han dat is hem helemaal ...
maar hoe ga ik die nu krijgen ?

Ik ga kijken of hij het nog doet en dan kan ik het op een CD branden.

caelin
6 juli 2007, 18:52
dat zou ik erg op prijs stellen han ...de kosten zijn natuurlijk voor mij :D

Wickerman
6 juli 2007, 19:11
thankz man !
het is een drumprogje ,drumkit from hell superior ...met een hele lading plugins erop ...
de snare en de bas zijn getriggerd met drumagog met samples van andy sneap
kan mischien komen dat je een linker en een rechter bas sample hoort ?

Dat is het waarschijnlijk, niets om je ongerust over te maken, iig.