PDA

View Full Version : ERG HANDIG! Filtjes



Nick6am
23 juni 2007, 11:20
Even een tip voor gitaristen,

Probleem:
je gitaarband glijd van de plug op de body af?

Oplossing:
Beugelbier!

Uitleg:
In de dop van een beugelbier zit een rond rood rubbertje.
Haal deze er af en die deze over je plug op je body (waar de gitaarband vastzit) Uiteraard eerst de gitaarband om de plug doen, en dan het rubbertje.

Effect:
De gitaarband zal minder vaak los schieten. :lp: :strat: :noob:

Blend
23 juni 2007, 11:25
Ooit gehoord van strap-locks?

Wausser
23 juni 2007, 11:48
Even een tip voor gitaristen,

Probleem:
je gitaarband glijd van de plug op de body af?

Oplossing:
Beugelbier!

Uitleg:
In de dop van een beugelbier zit een rond rood rubbertje.
Haal deze er af en die deze over je plug op je body (waar de gitaarband vastzit) Uiteraard eerst de gitaarband om de plug doen, en dan het rubbertje.

Effect:
De gitaarband zal minder vaak los schieten. :lp: :strat: :noob:



zucht, al lang bekend, maar een goede oplossing, kost je 1,30 en je hebt 2 grolsch beugels.

Werkt prima....

heinz3110
23 juni 2007, 11:50
Klinkt als de ontdekking van de eeuw hoe jij dat brengt, hahaha :D

Oud nieuws, maar werkt goed hoor. Doe ik ook jaren al zo. En nog nooit eentje losgeschoten in al die jaaaaren. Tis wel jammer dat ik niet zo van Grolsch hou.
En toch drink ik die beugelflessen toch maar leeg. Gek he :)

Mitch
23 juni 2007, 13:01
Ik heb een nog betere tip: je hebt kleine, driehoekige stukjes plastic en als je die tussen je vingers houdt en je slaat tegen de snaren dan klinkt dat harder dan wanneer je met je vingers aanslaat ! Ik kreeg deze tip van een oude Indiase sitar swami en het werkt echt super ! :cheerup:

dunnoaname
23 juni 2007, 13:22
Ik vind die grolsch dingen alrijd wel erg lelijk als je een mooie gitaar hebt, dus ik gebruik gewoon straplocks, 100% veilig en ook mooi.

JorikDekkers
23 juni 2007, 13:28
Destijds werkte k in een supermarkt, dus khad zo 20 van die ringetjes meegepakt. Het werkt prima, goed genoeg voor mn cheapo ibanez, maar als je een echte gitaar gaat halen ben je gewoon raar als je geen straplocks koopt. die dingen kosten 10 euro en het ziet er zoveel beter uit... plus je kan je band er ook weer áf halen zonder ellende :satisfie:

jorrit
23 juni 2007, 14:21
Tip: doe gewoon je band nooit aan je plug.. een stukje hoger zitten van die mooie strapholders (mooi woord :D) die zijn dr voor gemaakt..

ps. werkt ook goed voor bassisten

robert-gitarist
23 juni 2007, 15:10
Woow bedankt voor de tip!












:chicken:

djgitarist
24 juni 2007, 12:52
Ik heb voornamelijk rode gitaren en dan is zo'n kleine rode grolsch ring mooier dan zo'n lomp straplock geval.

Tho
24 juni 2007, 13:12
Even een tip voor gitaristen,

Probleem:
je gitaarband glijd van de plug op de body af?

Oplossing:
Beugelbier!

Uitleg:
In de dop van een beugelbier zit een rond rood rubbertje.
Haal deze er af en die deze over je plug op je body (waar de gitaarband vastzit) Uiteraard eerst de gitaarband om de plug doen, en dan het rubbertje.

Effect:
De gitaarband zal minder vaak los schieten. :lp: :strat: :noob:

jij bent zeg maar de intelligentste neanderthaler van jou tijd?

Slevin
24 juni 2007, 14:40
Ah joh, die jongen ontdekt iets op zichzelf, is toch leuk :P

Tho
24 juni 2007, 14:42
Ah joh, die jongen ontdekt iets op zichzelf, is toch leuk :P

ja da's ook weer zo. Maar waarom zou je niet gewoon een stel glimmende straplocks kopen? Rubbertjes gebruik ik ergens anders voor :cooler:

Pais
24 juni 2007, 14:45
Maar niet iedereen heeft baat bij een cockring... en die van Grolsch is meestal een maatje te klein.

Tho
24 juni 2007, 15:26
Maar niet iedereen heeft baat bij een cockring... en die van Grolsch is meestal een maatje te klein.

:seriousf:

hendrix2
24 juni 2007, 19:39
Ik heb een nog betere tip: je hebt kleine, driehoekige stukjes plastic en als je die tussen je vingers houdt en je slaat tegen de snaren dan klinkt dat harder dan wanneer je met je vingers aanslaat ! Ik kreeg deze tip van een oude Indiase sitar swami en het werkt echt super ! :cheerup:
Ik zou het een 'snarenaanslaandertje' noemen!!!!

AutoStatic
24 juni 2007, 19:42
Geen straplocks op mijn gitaren, moet geen nieuwerwetse shit op m'n ouwe bakken. Geef mij maar Grolsch rubbertjes. Of heten die dingen nou "filtjes"?

Goose
24 juni 2007, 21:43
Ik gebruik zelf ook de Grolsch rubbertjes. Heb zelf vroeger die straplock dingen gehad, vond het maar niks. Ten eerste, die moeren gaan altijd weer lost en geeft geen garantie dat je band eraan blijft zitten (en heb ze altijd zeer vast gedraait met steeksleutels). Ten tweede, als je je band per ongeluk vergeet (mij nog nooit gebeurt) en je kan een band lenen van iemand anders kan je hem bijna niet ophangen aan die kleine knopjes van de straplock. VOOR MIJ NIKS ANDERS DAN DE GROLSCH RUBBERTJES.

dePerik
24 juni 2007, 22:26
Straplocks zijn imho ook weer niet zaligmakend. Die ik heb heeft teveel ruimte waardoor ie gaat trillen en dat geeft een irritant soort zoem als je zacht speelt. Bij repetities en optredens natuurlijk niets aan de hand maar thuis is het niet fijn.

Wausser
24 juni 2007, 22:54
De oranje rubbertjes die aan de beugeldop zitten, worden soms door gitaristen gebruikt om de gitaarband mee vast te zetten aan de gitaar.

*heilige muziek*



http://www.bosnieuwemedia.nl/images/user/commercials/grolsch.jpg

oorzaak
25 juni 2007, 00:05
Ik gebruik voor mijn solid bodies draagbanden van Silver Eagle van dit type:
http://www.guitarstrapking.com/images/snaplock/black_cl.jpg
Je schroeft de uiteinden permanent vast aan je gitaar en het tussenliggende deel kun je los- en vastmaken met nylon sluitingen van het type dat je ook ziet op bijvoorbeeld rugzakken.

Kijk ook op deze site (http://www.guitarstrapking.com/snaplock.html)

Groeten, Frits

stefke_m
25 juni 2007, 11:46
Ik gebruik voor mijn solid bodies draagbanden van Silver Eagle van dit type:
http://www.guitarstrapking.com/images/snaplock/black_cl.jpg
Je schroeft de uiteinden permanent vast aan je gitaar en het tussenliggende deel kun je los- en vastmaken met nylon sluitingen van het type dat je ook ziet op bijvoorbeeld rugzakken.

Kijk ook op deze site (http://www.guitarstrapking.com/snaplock.html)

Groeten, Frits

is dat niet nogal gay?

Mitch
25 juni 2007, 11:53
Huh ? Een gitaarband die niet roze pluche is maar een andere sluiting heeft dan je gewend bent GAY ?! Die opmerking alleen al komt dichter in de buurt dan... ehm....

nou ja....

http://xs56.xs.to/pics/05472/gay.JPG

Spitfire
25 juni 2007, 12:21
Gaan die sluitingen niet hardstikke snel kapot als daar het volle gewicht van een gitaar aanhangt?

Kim Wilson
25 juni 2007, 12:25
Ik gebruik helemaal niks. Geen straplocks, geen rubbers, gewoon een goeie strap. Ben ik dan ook gay?

Dirk_Hendrik
25 juni 2007, 13:12
Hans,
Volgens mij die je het er gewoon om!

EuroCinema
25 juni 2007, 13:28
Je kan trouwens ook gewoon de rubbertjes van een Grolsch beugelfles gebruiken. :satisfie:

Kim Wilson
25 juni 2007, 13:28
:seriousf:

oorzaak
25 juni 2007, 16:39
Gaan die sluitingen niet hardstikke snel kapot als daar het volle gewicht van een gitaar aanhangt?Die nylon rugzak-sluitingen bedoel je (ja er komen zulke bizarre dingen tussendoor, het is soms lastig te volgen hier). Er zijn er bij die ik al een kleine 20 jaar heb en nog nooit wat mis gegaan.

Nou treed ik maar een paar keer per jaar op met mijn solid body spul, kan me voorstellen dat er eerder wat mis gaat als ze je vaker meeneemt op pad. Maar dat is niet vanwege het gewicht van je gitaar (of bas!), dat kunnen ze makkelijk aan. Ik bedoel meer dat dan de kans groter is dat er eens iemand op gaat staan of zo. Ik denk niet dat ze daar tegen kunnen.

Ik ga vaker op pad met mijn acoust maar daar zit een "gewone" strap aan omdat de plugingang tevens straphouder is. Dat combineert niet lekker met dit systeem.

Groeten, Frits

Tho
25 juni 2007, 17:33
is dat niet nogal gay?

het is geen zweepje nerd, het is een strap