PDA

View Full Version : Shiny Swoopin' Sweeper phaser?



Rhythm Machine
23 juni 2007, 10:34
Heeft iemand hier de Swoopin' Sweeper van Shiny Guitar Gear (gehad/getest)? Het lijkt me een leuke variatie op de klassieke ontwerpen, maar voor ik ervoor ga had ik toch graag wat opinies gehad.

Dirk_Hendrik
23 juni 2007, 10:57
Calling Mitch!
Die heeft er 1 gehad.

Rhythm Machine
23 juni 2007, 11:19
Laat maar horen Mitch!

Mitch
23 juni 2007, 12:36
Ik heb 'm al verkocht, dus ik kan 't nu wel zeggen: wat een ongelofelijk rukding was dat zeg. :eek:
De twee standen lijken leuk, maar de ene stand is 'normale phaser' en al redelijk subtiel en de andere stand is vrijwel onhoorbaar effect. Echt een enorme gemiste kans; die tweede stand is zó subtiel dat je 'm vrijwel niet hoort, de omschrijving zoals -ie op de site staat is eigenlijk nog overdreven. Hij maakt je geluid niet warmer, hij doet gewoon bijna niets, hooguit wat donkerder en rommeliger, maar dat zou ik zeker niet 'warmer' willen noemen.
De normale phaser was ook eigenlijk een tikkie te donker, hij klonk op mijn amp, die toch echt helder zat is maar wel een randje heeft, erg lelijk, gaf een lelijke oversturing. Voor een eerlijk vergelijk heb ik 'm nog op een wat strakkere, cleanere amp gehad en daar klonk -ie wel lekkerder, maar niet geweldig.
Kortom: een matig uitgevoerde Phase90. Ik had er nog één in de smalle behuizing, daarna heeft -ie een batch gemaakt in een grote behuizing, geen idee of die ook nog veranderingen in het circuit hebben. Zou geen overbodige luxe zijn...

Rhythm Machine
23 juni 2007, 12:52
Ojee...
Ik denk dat ik maar verderzoek naar een oude Phase 90 of een EVH Phase 90.
Thanks Mitch!

shiny
24 juni 2007, 12:36
Hoi Mitch,

ik kreeg een seintje dat je niet helemaal tevreden was over de swoopin' sweeper, en dat vind ik natuurlijk jammer, temeer omdat ik eigenlijk nog nooit negatieve reacties op de sweeper heb gekregen. Uiteraard mag iedereen ervan vinden wat hij wil, maar om wat nuance aan te brengen wil ik er nog wel even op wijzen dat de sweeper een aantal trimpots aan de binnenzijde heeft waarmee de rate kan worden aangepast, zowel van het sweep, als van het swoop-kanaal. Het zou kunnen dat ze in combinatie met jouw gitaar/pickups/versterker/effectenketen misschien wat bijstelling nodig hadden.
Jammer dat je 'm niet meer hebt, ik ben namelijk nooit te beroerd om (ook met pedalen van mij die 2e hands zijn aangekocht via bijv. marktplaats o.i.d.) te kijken naar eventuele oplossingen.

groetjes,
Gerard

Mitch
24 juni 2007, 15:46
Ik had een snelle koper voor het juiste bedrag, dus dan is afscheid nemen wel zo makkelijk. 8-) Ik zie trouwens niet zo goed hoe het aanpassen van de rate (=snelheid) de klank zou moeten veranderen ? Of bedoel je de depth/feedback ?
Nou ja, anyway: in mijn ervaring zou het pedaal een stuk veelzijdiger zijn als het juist een meer 'wet' stand zou hebben in plaats van de ultra-subtiele stand.

Wel komisch dat je meteen getipt werd trouwens :D maar net als het verhaal over de layout van een ander, hier eerder besproken pedaal hoop ik dat je wat hebt aan de kritiek. Ik heb ook niet eerder een review geplaatst van het pedaal omdat mijn oordeel nogal negatief was, maar nu er specifiek om gevraagd werd..... ach, ik ben Youp van 't Hek niet. Het zal echt niet zo zijn dat niemand nu nog een phaser bij je koopt ;)

jimihattricks
24 juni 2007, 17:13
Ojee...
Ik denk dat ik maar verderzoek naar een oude Phase 90 of een EVH Phase 90.
Thanks Mitch!

wat betreft de EvH phase 90, prima pedaal hoor (staat ook op mijn board), maar dat knopje waarmee je kunt switchen tussen script-en block-phasing, is imo volstrekt nutteloos.. je betaalt vooral voor de naam, het blauwe LEDje en de graphics, dus ik zou naar een gewone phase 90 kijken..

voor de rest mis ik op de Phase90 een Depth control, dat zou wel handig zijn...

maar het blijft een klassieker natuurlijk

Valoosj
24 juni 2007, 17:18
de ph 10 van ibanez is een geweldige pedaal in my opinion

jimihattricks
24 juni 2007, 17:29
jammer dat iedereen over die serie heenkijkt vanwege de crappy looks;

http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/6b/70/fb299d3023fa80821ca600bb315bd7e8.jpg

Rhythm Machine
24 juni 2007, 17:45
Naar mijn mening zijn het vooral de knoppen die de looks om zeep helpen. Hetzelfde met Arion pedalen. Andere knoppen erop en ze zien er veel beter uit.

Flint Stone
26 juni 2007, 23:47
Ik had een snelle koper voor het juiste bedrag, dus dan is afscheid nemen wel zo makkelijk. 8-)

Ja, die snelle koper dat was ik. Ik had er al een gehoord bij een maatje van me en toen nog eens geluisterd op de site. Voor wat ik er mee wil doen, is het een moordpedaaltje. Ik hou niet van die hele heftige straaljagergeluiden, gewoon een subtiele verfraaiing van mijn cleane geluid is meer dan genoeg.

Ik heb te weinig verstand van effecten om het geluid te beschrijven (vet rond chorus-achtig jazzy geluid of zoiets) , maar ik heb hem standaard met een boss AC pedaaltje in mijn setup. Voor accoorden/slaggitaar gebruik ik alleen de AC, voor solo of arpeggio’s de sweep/swoop al dan niet icm de de AC. Met een looper switch ik eventueel naar andere lawaaipedalen, maar eigenlijk speel ik 80% van de tijd gewoon”clean” over de Shiny/Boss combinatie. Het is een pedaaltje dat je geluid voller/warmer maakt zonder dat je na vijf minuten het gevoel hebt naar een effectpedaaltje te luisteren. I’m lovin’it.:p

Mitch
27 juni 2007, 11:01
En zo zie je maar: op ieder potje past een dekseltje :)