PDA

View Full Version : emg 81........18 volt.......??



jorrit
14 januari 2003, 23:14
owke owke ik heb gezocht naar dit onderwerp. maar nog niet echt duidelijk is het verschil in geluid....wat is nou het werkelijke verschil tussen een emg 81 die aangsloten is op een batterij en t element dat aangesloten is op twee batterijen.
(21 jan. studiefinanciering...dan wil ik een emg 81 in mn gitaar gaan zetten....)

alvast bedankt...

Draughluin
15 januari 2003, 06:58
waaro ga jij je EMG kopen? De goedkoopste
winkel die ik tot nu toe heb gevonden is
feedback, daar kosten ze 110 euro.

FragDaddy
15 januari 2003, 08:58
de dynamiek schijnt groter/beter te worden als je de elementen op 18volt draait..

maar ik weet niet of het ook echt waar is.. ik kan me voorstellen dat er een spanningsregelaar in zo'n element zit die het element altijd van de juiste spanning voorziet (5volt bijvoorbeeld) en de rest van de spanning gewoon negeert..

aan de andere kant hoor ik wel verschillende mensen die beweren dat het verschil maakt..

gewoon uitproberen dus :smile:

Chiel
15 januari 2003, 09:10
Op 2003-01-15 08:58, schreef FragDaddy:
...ik kan me voorstellen dat er een spanningsregelaar in zo'n element zit die het element altijd van de juiste spanning voorziet (5volt bijvoorbeeld) en de rest van de spanning gewoon negeert..


Vergeet niet de toename van het maximaal op te nemen vermogen als je twee batterijen gebruikt (mA).

jorrit
15 januari 2003, 10:32
uhm dat laatste snap ik niet.....
ow en moet het element niet aangespas worden ofzo?

jorrit
15 januari 2003, 10:34
ik ga hm kopen en laten inbouwen bij city music in alphen aan de rijn (www.citymusic.nl)

die zijn even duur als de rest met t element (127 euro) maar ze bouwen voor 15 euro in! bij feedback betaal je 55 euro inbouwkosten....

Lightner
15 januari 2003, 10:35
Op 2003-01-15 09:10, schreef Chiel:

Vergeet niet de toename van het maximaal op te nemen vermogen als je twee batterijen gebruikt (mA).



Hangt er vanaf wat die spanningsregelaar door laat. Áls die er tussen hangt, merk je daar niets van. Als 'ie er niet tussen hangt zou je het wel kunnen merken.

Jay Cal
15 januari 2003, 10:36
Ik heb nog wel een bijna nieuwe 81 voor je voor 90 euro (1 keer getest in een gitaar)
Mail maar ff al je interesse hebt.

Greetz!

pinchaholic
15 januari 2003, 10:49
Hee jorrit, heb ze 3 weken geleden 18 volt gewired in mijn ibanez: Top! Verwacht geen radicale verandering, maar inderdaad meer dynamiek. Mijn pinchharmonics bv klinken voor mijn gevoel net iets beter en zijn net iets makkelijker te doen. Probeer het gewoon het kost een fluitje van een cent. IK ben er erg tevreden over ( zakk wylde ook...)

Lees dit eens:
http://mywebpages.comcast.net/mgollihur/emgmod.html

of
http://www.oppositionparty.com/eric.html

jorrit
15 januari 2003, 10:50
als ie nou in gebouwd werdt voor t zelfde geld.....met garantie....

jorrit
15 januari 2003, 16:41
ey pinchaholic bedankt, dit soort informatie zocht ik...

pinchaholic
15 januari 2003, 18:53
Graag gedaan man.

Maak je geen zorgen over garantie, ze zijn belastbaar tot 27 volt. http://www.emginc.com
het is echt een werkje van niets en bevalt het je niet: draadje los maken en batterij er uit. klaar.

zover zal het denk ik niet komen!

Gillen maar...


gr. herr Pinch

jorrit
15 januari 2003, 19:53
owke beter...
en nu maar wachten op mn studiefinanciering...