PDA

View Full Version : neck en bridge strat elementen identiek?



pasqual
22 juni 2007, 22:08
hallo, mede snarenplukkers,

kan ik er van uit gaan dat bij een fender strat de neck en bridge elementen identiek zijn, of zit er een verschil in output en weerstand?

groeten Pasqual.

G.G.
22 juni 2007, 22:10
Brugelement heeft meestal (eigenlijk altijd) meer output. Is ook nodig omdat de snaar daar minder ver uitslaat.

Wel zijn de afmetingen van alle elementen gelijk, ondanks dat het brug element schuin staat, en de snaren bij de brug het verst uit elkaar staan.

pasqual
22 juni 2007, 22:31
hoe zou het theoretisch klinken als ik een brugelement op de neck positie monteer? heb ik dan een groot verschil in volume of valt dat wel mee? ik heb namelijk een goed brug element over van een goeie set en mijn jap. fender vindt ik een beetje tam klinken met de orginele elementen. in de brug positie ga ik een dimarzio sds 1 zetten trouwens.

groeten Pasqual.

telebart
23 juni 2007, 01:14
gewoon er in schroeven en kijken wat het doet... proberen kost niks

G.G.
23 juni 2007, 05:17
Heb in een strat een brugrailhumbucker in neckpositie, en dat is echt fantastisch.

pasqual
23 juni 2007, 23:41
ik heb momenteel in de brugpositie een dimarzio chopper en die gaat er uit om vervangen te worden voor een sds 1. ik wil 'm toch weer meer als een strat laten klinken. die chopper bewaar ik nog ff voor een later projectje of een goede ruil. hij zit er alweer een 10 jaar in en dan wil je wel weer eens iets anders. @ telebart: inderdaad, gewoon erin schroeven en proberen en wellicht valt het wel positief uit.

groeten Pasqual.