PDA

View Full Version : Hartke versterkers



Nick6am
22 juni 2007, 18:25
Goedendag, ik heb een vraag:
Ik ben van plan een Hartke versterker te kopen.. is dit verstandig of is het een slecht merk? :punk:

LCH
22 juni 2007, 18:55
Welke Hartke en hoeveel kost 'ie? Vaak is het met Hartke zo: het kost niks, je hebt een grote versterker, maar het klinkt ook echt nergens naar. Investeer liever in een kwalitatief betere versterker die misschien wat minder lichtjes, frutsels en andersoortige troep heeft. :satisfie:

Nocki
22 juni 2007, 19:05
Hoi,

Is het voor bas of voor gitaar? Ik zelf speel bas over een Hartke Kickback 12" en ben super tevreden. Naast bas speel ik ook normaal gitaar en daarvoor kies ik toch liever voor een "gitaarmerk" Hartke is super voor basamps en dergelijke. De gitaarmarkt doen ze een beetje voor erbij heb ik het idee.

Afgezien van de input heeft mijn Kickback nooit problemen gehad heb ik begrepen. de vorige eigenaar was ook de eerste eigenaar en ken de amp al heel wat jaartjes.

Dus... om de vraag te herhalen... wat speel je? Bas of Gitaar?

Nick6am
22 juni 2007, 21:56
Zelf speel ik bassgitaar.
Dus ik begrijp van bijde reacties dat het niet een super-versterker is voor een gitaar. Welke soort vesreker raad u mij aan?
en wat zijn jullie meningen over de: Line 6

Nick6am
22 juni 2007, 21:57
Sorry .. i kmaakte een fout.. ik speel electrische gitaar! :cooler:

Nocki
22 juni 2007, 22:08
Dan komen de vragen aan de beurt zoals wat verwahct je ervan, wat wil je er mee doen, wat wil je er voor uitgeven en wat voor gitaar speel je op.

Maar een beetje boos gaan schreeuwen zorgt niet voor die vragen hoor :) pas je post even aan en iedereen is gelukkig.

Zelf ben ik een grote fan van Line6. Maar alleen maar doordat ik het kan gebruiken waar het voor bedoeld is. Ga je voor een eigen sound en eigen geluid en wil je heel specifiek een bepaalde sound en dynamiek dan zul je antoord moeten geven op die vragen.

Mijn eerste liefde kwa geluid was Mesa/Boogie. dit vanwege de articulatie die je duidelijk kan horen tijdens je spel, de dynamiek en het romige van de oversturing. Ik speel op een Mesa Roadster want ik wil heel graag de mesa clean die ik gewend was van mn mark IV en ook de overdrive van de mark IV maar ik wou ook scheuren zoals een recifier dat doet en een beetje marshall achtige crunch. nu heb ik dat allemaal maar dan met het typische mesa geluid.

Wat zoek je?...

LCH
23 juni 2007, 12:37
Er zijn exact 92735 'goede' versterkers. Beetje specifieker dus, zoals Nocki al zegt ;)

Nocki
23 juni 2007, 18:24
Opeens kwam ik nog een topic tegen vvan hem...



Hallo,

Welke plectrums kan ik het beste gebruiken?
Ik speel Punkrock en speel tegenwoordig met: Dunlop Tortex Of gewone merklozen.
Welke plectrums vinden jullie het fijnst?
Ik merk ook dat als ik Palm-mute speel met verschillende plectrums ik wel degelijk verschil in het geluid hoor.


Hij speelt dus punkrock... even kijken of hij nog wil reageren op dit topic of dat we de informatie voor onszelf moeten houden...