PDA

View Full Version : Dual Rectifier met 1960 A of B??



daron_kurt
22 juni 2007, 17:15
Ik lees wel vaker dat de combi gebruikt wordt van dual rectifier met een marshall kast. Ik ga er vanuit dat het over het algemeen dan gaat om een 1960 A of B? Nu zitten daar Celestion G12's in als ik mij niet vergis, weet iemand hoe deze combi precies klinkt? In de rectifier kasten zitten namelijk V30's...Iemand beide combi's wel eens uitgetest? Ben van plan een dual rectifier aan te schaffen aangezien ik daar na vele malen testen nu toch wel 100% zeker van ben, maar heb iedere keer wel op bijpassende mesa kast gespeeld. Nu wil ik er wel graag een goede kast bij, maar mijn budget zegt dat ik beter naar een iets goedkopere (waarschijnlijk 2e hands), doch goede, kast kan kijken. Aangezien er redelijk veel 1960's worden aangeboden voor niet al te veel geld EN ik dus veel over de combi lees hoop ik dat iemand mij meer kan vertellen. Dan ga ik zelf eens even zoeken waar ik deze combi kan uitproberen komende tijd. Tnx iig!

jw009
22 juni 2007, 17:17
waarvoor probeer je in een muziek zaak niet een keer een rectifier met een 1960 kast? Het klinkt best wel anders dan V30's die speaker, en het is persoonlijke voorkeur wat je mooi vindt klinken en wat niet. Dus ik zou gewoon ff in de winkel ff tussen die 2 kasten switchen

AART
22 juni 2007, 17:21
Beste is de rectifier kast, de marshall kan een beetje dun klinken en los in het laag(wat de recto van zichzelf al veel heeft, dus kans op veel te los laag).

Marshall kast kan wel, maar liever de mesa kast imo.

bass blom
22 juni 2007, 17:21
V30's rule bigtime :D

ik had er vroeger 1 en dan zo'n blauwe kast erbij, neuzig.
toen een zwarte met ik denk g12 75's minder neuzig.
maar als je hem dan hoort over de mesa kast met V30's... :P

el loco
22 juni 2007, 17:21
Ik heb zelf de dual recto met 1960A kast, bevalt me goed. Het was destijds ook een budgettaire keuze, maar ik denk niet dat ik voorlopig ga sparen voor een mesa kast. Uiteraard moet je je eigen oren het werk laten doen, jij bent de enige die weet of het aan je wensen voldoet, gewoon proberen dus!

jorrit
22 juni 2007, 17:24
ik vind recto's eigenlijk alleen erg vet op de orriginele mesa kasten.. (dan hebben we het over de goedkopere, heb hm nog niet op een bogner kast bijv. getest..)