PDA

View Full Version : blade replacement pup????



joke
22 juni 2007, 16:55
hallo alemaal,
even een vraagje aan de sound freaks en de wat experimenteel ingestelde ouwe rotten in het vak!
ik heb een blade misty violet uit "91 en de originele pups zitten daar nog op.
ze klinken uiteraard goed maar echt heavey scheuren doen ze niet het wordt n.l. allemaal wat veel gesqueel in het hoog en als ik de gain op mijn boogie mark 4 teveel open draai komt er een aardige hum om de hoek kijken .
ik vraag mij af of er gitaristen zijn die ervaring hebben met blade repacement pups en dan eigenlijk alleen de brug .
ik denk aan een humbucker in single coil size maar wil wel de v.s.c. kunnen blijven gebruiken dus hij moet daarop aan te sluiten zijn ...
welke techneut en of gitarist met oren en nu in zijn plank ook ballen kan mij helpen ?

joke
23 juni 2007, 14:34
is er nou niemand met een beetje know -how die kan reageren op posts anders dan ;welke gitaar is het mooist of lelijkst?

Hendriks
23 juni 2007, 15:12
Ik heb ook een Blade gehad en was ook niet tevreden over de pups , heb echter geen idee hoe het vsc reageerd op bv hot rails ,ook zal er het een en ander in de wiring gewijzigd moeten worden als je ze wil splitsen .Heb in mijn gitaar nu ook gelijksoortige pups (hot blades) zitten en ben hier wel tevreden mee vooral door de vele schakel mogelijkheden.