PDA

View Full Version : USB Audio Interfaces



Orgasmocaster
22 juni 2007, 16:35
Y'hello,
na een onderbreking van meer dan drie jaar ga ik weer es beginnen met digitaal opnemen.. Ik was tot ongeveer 5 jaar geleden geabonneerd op 'Computer Music', maar sindsdien heb ik er helemaal geen aandacht meer aan besteed (heb ik iets gemist?:))

anyway, ik moet dus wel even mn apparatuur updaten..
upgrade bestellen voor Cakewalk Producer. (van 4 naar 6)

ik wil dus ook nu een nieuwe USB interface kopen, en zit stevig te denken aan de E-MU 0404usb, maar kan niet echt goede 'side by side' reviews vinden. Ik begrijp dat men op dit forum grote fans zijn van de Toneport, maar daar heb ik dus ook wel weer slechte dingen over gelezen.. heeft iemand beide gebruikt?
heeft iemand suggesties in (om en nabij) dezelfde prijs klasse?

Orgasmocaster
25 juni 2007, 15:58
hmmm dit werkt blijkbaar niet zo in dit forum. :angry: . laat ik het zo proberen:

Hej daar, Ik heb gehoord dat er gave kastjes zijn waarmee je het gitaargeluid op een compjoetr kunt opregistreren.

Welke moet ik kopen.. een rooie of een blauwe?

Ic3gl0vE
25 juni 2007, 16:24
hmmm dit werkt blijkbaar niet zo in dit forum. :angry: . laat ik het zo proberen:

Hej daar, Ik heb gehoord dat er gave kastjes zijn waarmee je het gitaargeluid op een compjoetr kunt opregistreren.

Welke moet ik kopen.. een rooie of een blauwe?

Ik zou voor een blauwe gaan, het liefst met houten zijkantjes want die klinken analoger.

madman
25 juni 2007, 17:19
ik wil dus ook nu een nieuwe USB interface kopen, en zit stevig te denken aan de E-MU 0404usb, maar kan niet echt goede 'side by side' reviews vinden. Ik begrijp dat men op dit forum grote fans zijn van de Toneport, maar daar heb ik dus ook wel weer slechte dingen over gelezen.. heeft iemand beide gebruikt?
heeft iemand suggesties in (om en nabij) dezelfde prijs klasse?

ik zit dus een beetje met dezelfde vraag, heb laatst een toneport UX2 van een maatje van me vastgehad, en sindsdien zit ik te twijfelen tussen een UX1 en UX2, of zijn er nog alternatieven met ongeveer dezelfde mogelijkheden en kwaliteit?

bass blom
25 juni 2007, 17:19
tja, je kan zo veel kanten op..
wil je gewoon opnemen? met microfoon en je eigen geluid uit versterker?
of wil je een kastje waar een vrachtwagen vol kastjes in zitten?
die emu ziet er goed uit kwa specs maar volgens mij heel wat anders dan een toneport.

Orgasmocaster
25 juni 2007, 18:24
tja, je kan zo veel kanten op..
wil je gewoon opnemen? met microfoon en je eigen geluid uit versterker?
of wil je een kastje waar een vrachtwagen vol kastjes in zitten?
die emu ziet er goed uit kwa specs maar volgens mij heel wat anders dan een toneport.

Ik gebruikte voorheen een Digitech RP2000 en een Zoom 9150 Valve rekje direct in de Audigy2 Ex. ik kreeg hier een prima toon door, zonder zelfs een amp simulator te gebruiken. Ik gebruikte ook de Synth in de Audigy mbv een midi keyboard.

Met andere woorden, ik zou de effecten in de Toneport niet veel gebruiken, tenzij ze mij in positieve zin zouden verassen.. ik heb trouwens begrepen dat je dr nog es 150-200 E aan software tegen aan moet gooien om hem op POD niveau te krijgen, en dat zou ik zeker niet doen.

Als ik het goed begrijp is de EMU een Audio en Midi interface.. betekend dit dat er ook een synth inzit, zoals bij de Audigy?

Orgasmocaster
25 juni 2007, 18:32
Ik zou voor een blauwe gaan, het liefst met houten zijkantjes want die klinken analoger.

is dat hout dan wel echte cubaanse neukkeverhout uit het regenwoud van oost-luxemburg? dat is toch wel echt belangrijk voor de sustain en toon van je opname kastje

Ic3gl0vE
25 juni 2007, 19:28
Het hangt een beetje van af van de dag waarop het hout is gekapt. Ik heb gehoord dat het minder klinkt wanneer het ergens op de wereld dinsdag was op het moment dat het hout gekapt is. Je kunt dit echter niet zien met het blote oog.


Die EMU heeft dus midi en audio maar dat betekent niet dat er een synth in zit. Als je een emu kaart koopt met een EMUlator X erbij heb je echter wel meteen een sampler tot je beschikking.
Anyway, je hoeft geen specifieke geluidskaart te kopen om synths te kunnen gebruiken in je pc. Bij die soundfont dingen van Creative heb je een creative kaart nodig, maar je kunt veel leukere (gratis) dingen vinden op bijvoorbeeld www.kvraudio.com. Dat werkt met elke geluidskaart.