PDA

View Full Version : Fender USA stratocaster en effectpedalen



gibson-strato
22 juni 2007, 16:08
hoi allemaal,

Ik heb gister 2 pedaaltjes binnengekregen van Catalinbread en pedalworx. Beide distortion pedalen. Als ik over deze pedalen speel met een Fender USA stratocaster dan klinken deze distortion pedalen vrij mild met heel weinig sustain, het geluid is eigenlijk meteen weg.

Als ik over deze pedalen speel met een Gibson ES 137 dan klinken de pedalen geweldig en blijft het geluid werkelijk 10 seconden hangen.

Hoe komt het dat de pedalen met de fender veel minder klinken als met de gibson? :???:

InternEd
22 juni 2007, 16:12
Omdat dat verschil er ook al is zonder die pedalen (maar dan minder opvalt)?

Eko
22 juni 2007, 16:17
Dat is het verschil tussen twee heel verschillende gitaren. Je Fender is een solidbody van loofhout en met singlecoils. De Gibs is van gelamineerd materiaal met een klankkast en met humbuckers. Je kunt bijna niet meer verschillen.

Butger
22 juni 2007, 16:24
Punt is grofweg ongeveer dat je Gibson ES waarschijnlijk meer Sutain en Output heeft dan de Stratocaster.
Maar als je een beetje aan de knoppen draait zul je ook wel een goede scheur uit de Strat kunnen krijgen dunkt me.

G.G.
22 juni 2007, 16:26
Gooi gewoon een tubescreamer voor je distortionpedaal om iets meer input te geven. Wordt ie lekker ranzig van.

gibson-strato
22 juni 2007, 16:32
Óke, bedankt alvast.

Ik dacht zelf dat ik de elementen van de stratocaster moest vervangen maar dit is dus niet het probleem denk ik.

Weet er zelf ook bijna niks vanaf van dat soort dingen, kan er alleen op spelen 8-)

Rutger
22 juni 2007, 16:46
Je kunt de elementen vervangen door elementen met een hogere output, zodat er meer gain uit je pedalen komt. Maar dat kun je beter alleen doen, als het echt je doel is om op je strat te scheuren. Wat makkelijker is en heel goed werkt, werd hierboven al gesuggereerd:

Je kunt beide distortions achter elkaar zetten. Stel je eerste pedaal in op heel weinig gain, en wat extra volume. Je tweede pedaal stel je juist in op veel gain. Trap beide pedalen in en je zult merken dat je ook met je strat veel scheur krijgt. Door het volume van je eerste pedaal meer open te gooien, krijg je meer gain uit je tweede pedaal. Succes!