PDA

View Full Version : synth effect....(micro synth etc.)



jorrit
14 januari 2003, 23:10
k wil al een tijdje een synth achtig effect kopen.
heef iemand ervaring met de EH microsynth??
zijn er andere opties die minder duur zijn?
ik ken die line 6 fm4 al.....dus daar hoef je niet mee aan te komen..

vulvasonic
14 januari 2003, 23:40
Zelf was ik ook op zoek naar zoiets.
De EHX heb ik geprobeerd. Ze zijn gaaf, maar duur en niet zo handig in het gebruik (vind ik).
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Digitech Spacestation, die toevallig vandaag binnen is gekomen per post. Ik weet nog niet hoe die klinkt, want ik heb er nog geen passende adapter voor (bummer). Het belooft echter een mooie ervaring te worden als ik de verhalen van sommige freaks mag geloven.

Het enige probleem is......, het ding wordt al vier jaar niet meer gemaakt en dus is het lastig om er een te vinden.

Yamaha heeft in het verleden trouwens ook nog gitaarsynths gebouwd, vergelijkbaar met die van EHX en dus ook met dezelfde nadelen.

En anders blijft er tot zover ik weet nog maar 1 oplossing over. Zo'n Boss gitaarsynthesizer, waar je zo'n extra element voor op je gitaar moet laten bouwen.

Veel succes ermee!
;]

jorrit
18 januari 2003, 01:23
ey heb je dat pedaal nou al een de praat gekregen? zo ja, hoe issie?

vulvasonic
19 januari 2003, 00:32
Ik heb vandaag in ieder geval de juiste adapter te pakken gekregen, maar ik moet 'm nog even testen. Ga ik morgen doen.

Ik laat het wel even weten
;]

vulvasonic
19 januari 2003, 22:01
Nog steeds niet kunnen uitproberen onder ideale omstandigheden, maar van wat ik er nu van heb gehoord, moet ik helaas zeggen dat het me een weinig tegenvalt. Vooral omdat er niets te editten valt.

Maar misschien ga ik er straks wel helemaal van uit mijn dak.....
;]

jorrit
19 januari 2003, 23:28
is het een analoge of ene digigitale synth?

vulvasonic
20 januari 2003, 12:10
tot zover ik weet wordt het signaal digitaal bewerkt.

Ic3gl0vE
20 januari 2003, 22:05
in de boss gt3 zit ook een 'gitaarsynth' en dat ding zuigt verschrikkelijk! koop dan een echte synth

jorrit
25 januari 2003, 15:27
ey vulvasonic....hoe bevalt ie nou??

vulvasonic
25 januari 2003, 22:47
Ik moet zeggen dat ik het wel een geinig ding vind, al zijn de mogelijkheden beperkt.

Zoek je echter iets om specifiek synth-achtige geluiden uit te halen, dan is dit niet wat je moet hebben. Er zitten 9 presets in met synthklanken en die zijn mooi, maar niet zo heel gevarieerd. Bij de ene preset gooit ie een synthgeluidje bovenop het origineel, maar dan een kwint hoger. Bij de volgende preset is dat een octaaf hoger. Weer de volgende een octaaf lager. Dat soort dingen dus.....


Bij de weg, mocht je iets vinden waarvan jij ziets hebt van; JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dit is wat ik AL DIE TIJD heb gezocht!!!!!!', dan zou ik het prettig vinden als je me daarvan op de hoogte wilt stellen.

Bij voorbaat dank!
;]

jorrit
26 januari 2003, 02:20
komt wel goed, k blijf maar gewoon dapper doorsparen voor een micro synth....of toch een fm-4.......:grin: