PDA

View Full Version : Topkam 12 string ?



Blend
22 juni 2007, 15:18
Ik heb voor 'n prikje een 12snarige gitaart kunnen regelen. Alleen, de topkam is kapot. Op de plaats waar de octaafsnaar van de lage E zit, is er een stukje plastic zeg maar afgebroken.
Nu is mijn vraag: hoeveel gaat het ongeveer kosten om hem te vervangen? Vervangen door 'n benen topkam zou denk ik het beste zijn? En hoeveel zou het ongeveer gaan kosten als ik er gelijk elementen in laat bouwen?

Ik krijg hem btw morgenmiddag binnen: een Yamaha! :) Het enige wat ik ervan weet is dat de gitaar in ieder geval al minstens 10-12 jaar oud moet zijn. Verder klinkt (en speelt!) hij heerlijk! Ik ben er superblij mee. Ik kan niet wachten tot morgen...

Blend
23 juni 2007, 10:43
Niemand, niemand die énig idee heeft? :chicken:

Buzz
23 juni 2007, 11:09
even opmeten wat de breedte van de nut is, naar de plaatselijke gitaarboer lopen en voor een habbekrats een 12 string topnutje halen.


Kakken zonder douwen, dus!

Liefhebber
23 juni 2007, 22:49
Als je er toch electronika in laat bouwen dan zou ik hem even naar een goede reparateur brengen. Doet hij dat kammetje, kijkt hij ook even naar de hals en bouwt hij ook je element in(B-band of AER zou ik doen.) Kosten:250 euro ongeveer.