PDA

View Full Version : Marshall JVM410H of Mesa Boogie Stiletto Trident



darkfear
22 juni 2007, 12:08
Hallo

Ik wil graag een nieuwe versterker kopen maar ik zit erg te twijfelen tussen een Marshall JVM410H en een Mesa Boogie Stiletto Trident

Marshall € 1.259,00
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Marshall/JVM+410H/10/1

Mesa : € 1.595,00
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Mesa%2FBoogie/Stiletto+Trident+Head/10/1

ik speel metname van blues tot rock tot heavy metal. ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen en waarom?

alvast bedankt voor jullie reacties

caliban
22 juni 2007, 12:28
Ik zou gaan voor de marshall. Is goedkoper en vind ik overtuigender klinken dan een stiletto. De highgain op de marshall vind ik strakker. En de andere sounds zijn zeker ook helemaal niet slecht.
Als je echt voor het geluid van een rectifier bent ga je natuurlijk beter voor de stiletto maar zelf ben ik helemaal niet voor de onstrakheid van al die amps

hendrix_appendix
22 juni 2007, 12:59
Als je echt voor het geluid van een rectifier bent ga je natuurlijk beter voor de stiletto maar zelf ben ik helemaal niet voor de onstrakheid van al die amps

Volgens mij is de Stilleto toch heel anders (meer Brits) gevoiced dan de Rectifier? Verder zou ik als ik de topicstarter was. Ergens proberen die twee allebei te testen. Ik bedloel, zo'n Mesa Boogie is toch wel echt andere koek dan een Marshall. De geluidskarakteristieken zullen nogal anders zijn me dunkt.

gerrekat
22 juni 2007, 13:14
Kwaliteit van de Mesa is veel beter dan de Marshall, de sound is een kwestie van smaak. Ik denk niet dat de trident op zichzelf genoeg gain heeft voor zwaardere metal.

a darker shade of grey
23 juni 2007, 12:44
Mag ik vragen waar je die versterkers voor dat geld vindt?

AART
23 juni 2007, 12:55
idd.
http://www.thomann.de/de/mesa_boogie_stiletto_trident_gitarrentopteil.htm?s id=4c4f8466a9576d6a11ec3466ed66e359

Is al wel iets meer dan 1600...
Zou je niet beter de deuce kunnen nemen, 100 W is toch zat, 150 w van de trident is ene beetje veel...

Maar de trident heeft een zeer lekekre britse crunch trouwens, geen recto gain hoor.
Clean is ook beter dan marshall. Het moet echter wel je smaak zijn.

Squier4ever
23 juni 2007, 13:11
Feedback EindHoVen heeft een Stilleto staan, volgens mij de deuce. weet niet zeker of ze een JVM hebben inmiddels, de laatste keer iig niet

caliban
23 juni 2007, 13:28
Ik heb enkele weken geleden een stiletto getest en ik vond hem toch redelijk gelijkaardig aan een recto. Eerder een brits geluid, maar dat is logisch met EL34
Bouwkwalitatief zal de mesa natuurlijk beter zijn als de marshall. Je moet ze alle twee testen, en meer nog best

svdijk
23 juni 2007, 13:32
Ik ben natuurlijk niet geheel onbevooroordeelt, maar de JVM is echt de moeite waard!!
Als je het niet zeker weet moet je natuurlijk beide versterkers of meerdere proberen, maar als je alles meetelt (mogelijkheden, TONE, en prijs)wint de JVM het met kop en schouders van de Mesa!!

Als je van blues naar rock tot heavy metal speelt, kan dat allemaal op de JVM door alleen te schakelen tussen de kanalen en modi, zonder dat je de toonregeling hoeft te wijzigen!!

Over betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen van de JVM (speel er nu anderhalve maand mee zonder problemen), maar Mesa's zijn erg betrouwbaar idd.
Ik speel al bijna 25 jaar met Marshalls, ook met de "onbetrouwbare" modellen (6100 30th Anniversary) en ik heb nog nooit een backup hoeven te gebruiken, bij geen enkele Marshall en bij geen enkele repetitie of optreden.

AART
23 juni 2007, 14:18
Ik denk dat de mesa qua tone nog behoorlijk de marshall kan bijbenen hoor. de crunch is echt geweldig, en het clean is zeker beter.

Het zijn echter twee totaal verschillende amps. De marshall is gemaakt om zeveel mogelijk geluiden uit een amp te persen terwijl de stiletto is ontwerpen als rechtoe rechtaan scheurbak.

De Stiletto is de mesa tegenhanger van de DSL of vintagemodern. En de roadster van de JVM.

jerome
24 juni 2007, 11:28
Kwaliteit van de Mesa is veel beter dan de Marshall, de sound is een kwestie van smaak. Ik denk niet dat de trident op zichzelf genoeg gain heeft voor zwaardere metal.

Verwarrende uitspraken vind ik dit altijd...
Het klinkt dan alsof Marshall kwalitatief slechte amps maakt en dat is toch absoluut niet het geval!!
Marshalls zijn over het algemeen degelijke, robuste en betrouwbare amps.

Bovendien vind ik dat dit soort topicvragen een klein beetje zinloos.
Je kan net zo goed vragen, wat zouden jullie kopen, een Mars of een Bounty?
Gewoon naar een winkel gaan en scheuren op die amps, dan weet je het!

heavy-metal-thunder
24 juni 2007, 11:42
Hoe zit het met het clean van de Marshall? Is dat vergelijkbaar met dat van een DSL?

En wat denken jullie van een Mesa Lone star? Ik heb interesse om een lone star te kopen. Ik heb deze al eens effe uitgetest en vond hem oké. Het clean was heel mooi - Fender-achtig - maar ik heb toen de disto niet uitgetest. Weet iemand hoe hij het op dit vlak doet? Ik zoek geen versterker voor higain, maar een heel goeie allrounder (Fender clean tot Marshall jcm800 overdrive).

AART
24 juni 2007, 12:07
Hoe zit het met het clean van de Marshall? Is dat vergelijkbaar met dat van een DSL?

En wat denken jullie van een Mesa Lone star? Ik heb interesse om een lone star te kopen. Ik heb deze al eens effe uitgetest en vond hem oké. Het clean was heel mooi - Fender-achtig - maar ik heb toen de disto niet uitgetest. Weet iemand hoe hij het op dit vlak doet? Ik zoek geen versterker voor higain, maar een heel goeie allrounder (Fender clean tot Marshall jcm800 overdrive).

Testen.

Ik denk dat ie weinig scheur heeft echter. Als je meer scheur wil en niet zoveel power nodig hebt moet je eens de lonestar special uittesten. Heeft wel een hele andere voicing dan de lonestar trouwens, meer voxy.

Dude
24 juni 2007, 19:03
http://img47.imageshack.us/img47/9655/stilettotridentheadbackij5.jpg

echt niet leuk als je die buizen moet vervangen.... :cooler:



(btw... kan je geen vergelijking geven maar de marshall is waanzinnig... echt)

darkfear
24 juni 2007, 20:17
Bedankt voor al jullie reacties. ik ga de beide versterker zeker testen. Mijn favoriet is op dit moment de marshall. Ik heb ze nog geen van beiden gehoort dus ik kan er eigenlijk nog niet veel op zeggen.

Komende week ga ik naar de winkel om ze te testen. ik zal zeker even terug posten wat mijn mening is als ik de versterkers getest heb.

svdijk
24 juni 2007, 20:27
Hey Darkfear, laat je ff weten wat het geworden is?
Ben benieuwd wat jij ervan vindt, en wat het verschil is tussen de Marshall en de Mesa volgens jou!!

darkfear
1 juli 2007, 21:03
zal ik zeker doen svdijk. vorige week kon ik niet maar ik ga naar alle waarschijnlijkheid komende donderdag heen.

je hoort nog van me

darkfear
10 juli 2007, 16:39
ik ben afgelopen donderdag heen geweest om de jvm410H en de stiletto trident te proberen maar ze waren allebei uitverkocht. en de stiletto krijgen ze ook niet meer voor die prijs. de jvm410H staat voor mij gereserveerd dus het is even afwachten tot wanneer hij bij hun binnen is.

Als ik erop gespeeld heb plaats ik mijn oordeel over deze versterker

Dude
10 juli 2007, 17:33
Feedback rotterdam had ze afgelopen donderdag nog allebei staan... is dat niks ?

AART
11 juli 2007, 00:03
Dit iets voor je?

http://home.earthlink.net/~myguitars/ReRanch/MESAEngineeringFlagship.JPG

De Mesa RoadPWN3R series 3

BeeJee
11 juli 2007, 13:30
:cooler: Cool Aart, wat zou zo'n 'topje' gaan kosten :seriousf:

AART
11 juli 2007, 14:06
13999 euro volgens mij

Edit: das voor de short head he.
de 16 x 12" combo variant zal iets duurder worden.

guhlenn
11 juli 2007, 14:17
Kwaliteit van de Mesa is veel beter dan de Marshall, de sound is een kwestie van smaak. Ik denk niet dat de trident op zichzelf genoeg gain heeft voor zwaardere metal.

Vraag me altijd af waarop dit gebaseerd is. ik gok op gebakken lucht. Iig hete lucht.

AART
12 juli 2007, 00:16
Vraag me altijd af waarop dit gebaseerd is. ik gok op gebakken lucht. Iig hete lucht.

Marshalls komen met slechtere onderdelen die het op de lange termijn sneller begeven. Meaa gebruikt kwalitatief hoogwaardigere onderdelen en ze gaan dus vaak langer mee.

Daarnaast gebruikt mesa veeeeeeel betere trannies, die zuigen bij vooral nieuwe marshalls(jcm900 en later) heel erg.

Marshall is niet slecht, maar mesa is wel beter, ook te merken aan de prijs...

guhlenn
12 juli 2007, 10:49
Sorry, maar ik durf er goed geld op te zetten dat je wat internetwijsheden achter mekaar zet. Miocht dat niet zo zijn dan hoor ik graag heo je daarachter bent gekomen. Duurdere onderdelen betekenen niet per definitie hogere duurzaamheid.

darkfear
12 juli 2007, 17:07
Feedback rotterdam had ze afgelopen donderdag nog allebei staan... is dat niks ?

sorry ik woon in groningen dus dat is me net iets te ver weg

Dude
12 juli 2007, 17:15
Verdomme zeg...

Gisteravond weer even aan het stoeien geweest met mn JVM, wat een waanzinnig apparaat is het toch. Heb nu kanaal 3 en 4 zoals ik ze hebben wil.

Waanzinnig is dat je een delay + flanger pedaaltje in de effectloop kan zetten, die effectloop ook volledig tussen dry en wet kan afstellen, bv kanaal 4 kan selecteren met effectloop en master 2 aan, en zo dus met 1 trapje op het voet pedaal van een ontzettend lekkere clean stand naar een scheur waar je eng van wordt inclusief eerder genoemde effectjes kan trappen.

7th heaven met deze versterker !!!