PDA

View Full Version : Hell March (Red Alert)



JER00N
21 juni 2007, 20:15
Degenen die nu een jaar of 20 en ouder zijn zullen het misschien wel kennen van het spel Red Alert uit 1996 wat een ongelofelijk gave soundtrack had :)

Ben al een tijdje terug begonnen met het opnemen van dit nummer maar heb er toen niks meer aan gedaan. Een paar dagen geleden heb ik het weer opgepakt en weer het een en ander opnieuw opgenomen. Drums heb ik in Fruityloops gemaakt (klinkt niet echt geweldig imho, maar goed) en de basgitaar is geloof ik midi afkomstig van de guitar pro-tab :P

Heb niet echt professionele opnameapparatuur ofzo, gewoon de koptelefoon-output uit m'n multi-effect in de line-in gestoken.

Download/luister: http://media.putfile.com/JER00N---Hell-March-from-CC-Red-Alert

BlackSun
21 juni 2007, 20:47
Klinkt cool!

Goeie herinneringen aan dat nummer :D

Opbouwende kritiek:
Het stukje rond 1:40 klinkt niet helemaal zuiver. En de gain mag over het algemeen ook wel wat naar beneden :)

Roebbeke
21 juni 2007, 20:48
Mooi gespeeld!

Ik ken het liedje niet, heb het spel nooit gespeeld, maar zo te zien (horen) was het dus wel een vette soundtrack

Gitaro
21 juni 2007, 21:08
Lekker gespeeld! Vroegâh... toen de spellen nog goeie soundtracks hadden

lekkere sound hoor, ik behaal ook altijd fijne resultaten op dezelfde simpele manier!

Bl44t44p
22 juni 2007, 12:43
Nice, wel aardige sound, drums beetje blikkerig.

Maar speel je misschien iets fout in die main riff? Volgens mij is het zo (alleen even op de laagste snaar):

D-0-0-1-0-3-0-X-X-X-X enz.

En dat stukje op 1:37 klinkt fijner als je die noten in een octaaf speelt (jeweetwel op de A en G snaar), zoals je die andere melodische riff ook speelt.

Oke let niet op mijn kromme beschrijvingen maar je snapt het vast wel ;)

JER00N
22 juni 2007, 12:54
Nice, wel aardige sound, drums beetje blikkerig.

Maar speel je misschien iets fout in die main riff? Volgens mij is het zo (alleen even op de laagste snaar):

D-0-0-1-0-3-0-X-X-X-X enz.

En dat stukje op 1:37 klinkt fijner als je die noten in een octaaf speelt (jeweetwel op de A en G snaar), zoals je die andere melodische riff ook speelt.

Oke let niet op mijn kromme beschrijvingen maar je snapt het vast wel ;)

Bij nader inzien (en na het origineel nog eens te luisteren) lijkt het er idd op dat het D-D#-F is ja :P Maarja ik vind het zo ook wel lekker klinken :P

Die stukjes in een octaaf spelen is idd een goed idee.

Drums, tja, klinkt idd niet echt boeiend maar ik heb niet echt goeie drumsoftware. Ik gebruik nu de standaard drums uit Fruityloops :P Enige tips hoe ik dat wat beter kan laten klinken? (ik gebruik Adobe Audition)

Slevin
22 juni 2007, 14:33
Red Alert <3 :D

Petekay
23 juni 2007, 00:21
Gaaaaaf !!!!

tabs please!

Spitfire
23 juni 2007, 17:10
Oh man ik kan me dit zooooo goed herinneren. Speelde altijd multi-player met een vriendje toen.

Echt heel vet :hippie:

JER00N
23 juni 2007, 18:28
Gaaaaaf !!!!

tabs please!

Heb de guitar pro tab even online gezet.... http://www.jer00n.nl/files/hellmarch.gp5

Petekay
24 juni 2007, 11:52
Heb de guitar pro tab even online gezet.... http://www.jer00n.nl/files/hellmarch.gp5

Thnx Jeroon, echt heel gaaf.

AART
24 juni 2007, 12:09
Hell March rules.

De kerel die het componeerde was trouwens 17....