PDA

View Full Version : wat is een goeie ES335 kopie



a.c.
21 juni 2007, 18:08
Wat is een goede ES335 kopie? hij moet vooral lekker spelen. In het verleden wel wat epiphones geprobeerd, maar die speelden toch niet zo lekker en de potmeters waren slecht. Slechte pickups zijn geen probleem, die vervang ik wel.

ik heb geen geld voor een gibson, dus zoek in het goedkopere segment.

Squier4ever
21 juni 2007, 18:15
hoor goeie dingen over Ibanez artcores, hoewel ik geen ibbie fan ben vind ik die best mooi. verder heb je weinig keus qua bekende merken..... epiphone en evt upgraden?

RS pots erin en GFS pups, dan gaan met die banaan. dan heb je een erg lekker gitaar voor misschien 700 als je het goed regelt.

ixque
21 juni 2007, 18:17
Mijn Epi Dot speelt prachtig. Inderdaad, de potmeters zijn niet top, maar die zijn te vervangen, evenals de pickups.

FruscianteFan
21 juni 2007, 18:27
Ik vond de Epi Dot die ik heb bespeeld niet fijn spelen.

Ibanez Artcores vind ik tot nu toe wél fijn. Of misschien een Peavey JF-serie?

grayfink
21 juni 2007, 19:39
Als het echt een ES335 moet lijken, de Collins Bluesmaster. Zie dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90892

Ben zelf blij met mijn Artcore. Maar eerlijk is eerlijk. De Collins is beter dan de goedkope AS73 Artcore. Zie dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91446

up-guitarman
22 juni 2007, 00:55
Mijn Epi Dot speelt prachtig. Inderdaad, de potmeters zijn niet top, maar die zijn te vervangen, evenals de pickups.

+1, ik ben ook zeer tevreden van mijn Epi DOT !!!

Ik vind em heel leuk spelen en klinken, ik heb onlangs een concert gespeeld waar ik wat jazz standard en zo moest spelen en dat ging echt heel goed (wetende dat dit met een marshall als amp moest bij gebrek aan ander), anderzijds gaat rocken of smoothe funk er ook heel goed mee dus is echt lekker veelzijdig !!!

Rocketman
22 juni 2007, 01:07
Ik heb een Epi Sheraton II, speelt fantastisch, klinkt als een klok, ziet er schitterend uit, no issues whatsoever. Echt ook prima elementen, mooie sound.

Ik speel er alleen nooit meer op want ik heb een Gretsch. Dus echt keihard nodig heb ik m niet.

http://farm1.static.flickr.com/107/304897749_466142079c_o.jpg

the sure thing
22 juni 2007, 13:20
Ik heb een echte Gibson ES, maar voor die tijd heb ik lange tijd een Washburn HB series gehad. Ook een ES model, en ik heb nog veel spijt dat ik die weg heb gedaan.

isa1984
22 juni 2007, 14:45
Ik heb dus ook een sheraton, ik verkoop m omdat ik een heritage heb gekocht. En toch, die sheraton is niet eens zo verkeerd. Als je er een koopt moet je een vroege hebben iig, volgens mij zijn die beter (eind 80 begin 90), die nu in de winkel liggen vind ik niks.

guitartub
22 juni 2007, 18:58
De man wil kennelijk GEEN Epi. Speelt voor zijn gevoel niet lekker (kan ik me overigens best iets bij voorstellen). Mijn Tips:
DeArmond (by Guild) Starfire, Ibanez Artcore (zoek wel naar exemplaren met super 58 humbuckers erin), of Washburn (zul je geen spijt van krijgen.)

Suc6!

iwamoto
22 juni 2007, 19:02
die artcore van grayfink was toch erg goed? ach, ik zou idd ook zeggen, check ibanez eens, mooie dingen en goede sound :)

zeppo
22 juni 2007, 20:30
Nieuwe Hagstroms?
Aria TA series?

crapton
22 juni 2007, 21:26
De man wil kennelijk GEEN Epi. Speelt voor zijn gevoel niet lekker (kan ik me overigens best iets bij voorstellen). Mijn Tips:
DeArmond (by Guild) Starfire, Ibanez Artcore (zoek wel naar exemplaren met super 58 humbuckers erin), of Washburn (zul je geen spijt van krijgen.)

Suc6!

Dan zou ik toch een Epi Sheraton II proberen en niet alle Epi's over 1 kam scheren. Ze hebben overigens ook Elite uitvoeringen en die zijn zover mij bekend behoorlijk goed.

Heb zelf een Sheraton II gehad en er meteen de stock elementen uitgegooid en een setje SD Jazz/JB erin. Goed afstellen, switch vervangen en je hebt voor weinig geld een heel goede gitaar. Let wel de hals van de Sheraton is NIET hetzelfde als een DOT, ik vind m persoonlijk veel lekkerder spelen. Qua geluid met die SD's kom je wel een eindje richting Gibson (heb A/B vergelijking gedaan). Afwerking Sheraton II ook prima alleen vergulde spullen worden snel vaal. Tja kost ook maar 500-600 plEuro.

Rocketman
22 juni 2007, 21:52
Ik wou net zeggen maar mijn Epi Sheraton II is een van de lekkerst spelende gitaren die ik ken. En ik heb echt al op heel veel uitstekende gitaren gespeeld. Ook echte 335. De enige reden dat ik de mijne niet nodig heb is omdat ie qua sound en uitstraling niet perfect past bij wat ik nu doe. Maar ik heb er jaren met veel plezier op gespeeld en naar geluisterd. En complimenten gekregen over de sound. Ik speel er liever op dan op mijn dure USA Strat huppeldepup De Luxe. Mijn Strat doe ik echter nooit weg aangezien ik die beschouw als een supermultifunctioneel ding maar dat is een andere discussie.

DeiDRagonas
22 juni 2007, 23:45
Wat voor gitaar je ook wil... Ga eens luisteren. Als een gitaar niet lekker speelt moet je hem gewoon af laten stellen door een echt goed bouwer. Geen studenten lulletje bij de muziekzaak in de stad. Elke gitaar speelt na een afstelbeurt lekker wat de actie betreft. Verschillen in hals enzo zijn vaak nuances dus ik zou gaan luisteren en afgaan op je oren.

FruscianteFan
23 juni 2007, 00:03
Ik merk juist dat een halsprofiel heel bepalend is.

DeiDRagonas
23 juni 2007, 00:09
Tja kan best... Is best ook wel persoonlijk idd. Ikzelf redt me prima op flinterdunne BC-Rich halsjes, maar ik hou ook van dikke Les Paul nekken. Halsprofiel doet mij niet veel eerlijk gezegd... Als t ding maar klinkt, dat vind ik t belangrijkste.

FruscianteFan
23 juni 2007, 00:34
Tja kan best... Is best ook wel persoonlijk idd. Ikzelf redt me prima op flinterdunne BC-Rich halsjes, maar ik hou ook van dikke Les Paul nekken. Halsprofiel doet mij niet veel eerlijk gezegd... Als t ding maar klinkt, dat vind ik t belangrijkste.Het is ook persoonlijk, maar het is niet per se zo dat je met een goede afstelling op elke hals prima overweg kunt :)

DeiDRagonas
23 juni 2007, 00:40
ik wel... :cooler:

a.c.
23 juni 2007, 09:24
de hals is het probleem inderdaad. Ik weet niet eens of het het profiel is. Ik had een dearmond starfire die erg fijn speelde, maar scherpe randen bij de toets had en loodzwaar was, dus vertrok.
Afin, ik zal de Ibanez en sheraton eens proberen. Ik heb al een oude AR300 die super speelt, dus dat zou best wat kunnen zijn.
Mijn ervaring met epiphone is dat je er zoveel aan af kan stellen als je wil, maar het wordt altijd een redelijk goede gitaar, niet geweldig.

the sure thing
23 juni 2007, 09:51
Wat anderen al zeiden: probeer eens veel verschillende Epiphones uit! Ik was vorig jaar in Feedback in Apeldoorn en was verrast door de kwaliteit en bespeelbaarheid van een Epiphone ES model (welke weet ik niet).

bart_g
23 juni 2007, 09:55
Ik heb hem zelf nooit geprobeerd, maar hoor er veel goede verhalen over. Indie Guitars. Zij hebben een hele mooie kopie, kijk maar eens op www.indieguitars.com.

Volgens mij verkoopt Nederland Muziek en Feedback Indie.

frekie
23 juni 2007, 12:49
http://guitargeek.com/gear/img/yamaha_sa2200.gif

Tikje duurder maar dan heb je ook wat: Yamaha Sa-2200.

omni
23 juni 2007, 12:57
Ik krijg enorme GAS van de Yamaha Troy van Leeuwen sig.
Weet iemand waar deze in de randstad te vinden is?

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/S6000889.jpg

up-guitarman
23 juni 2007, 15:33
Jup, die is prachtig !!!

hoofd
23 juni 2007, 15:41
Die is idd erg mooi, er staat een Yamaha Troy van Leeuwen op marktplaats.

Ik heb zelf overigens ook een Epiphone Sheraton II (te koop) en ik vind 't geen verkeerde ES335. Ik zou 'm zeker overwegen.. Zo'n Sheraton ziet er ook een stuk beter uit dan een Ibanez of Indie of Epi Dot.

vulvasonic
23 juni 2007, 21:58
Ik heb hem zelf nooit geprobeerd, maar hoor er veel goede verhalen over. Indie Guitars. Zij hebben een hele mooie kopie, kijk maar eens op www.indieguitars.com (http://www.indieguitars.com).

Volgens mij verkoopt Nederland Muziek en Feedback Indie.

Cooooooool:
http://www.indieguitars.com/guitarshop/images/electric_guitars/Electric_Traditional/2tonepinklg1.gif

Squier4ever
24 juni 2007, 13:01
Cooooooool:
http://www.indieguitars.com/guitarshop/images/electric_guitars/Electric_Traditional/2tonepinklg1.gif

die zag ik ook! wil ook een ES-335!