PDA

View Full Version : Line-in probleempje



Arjan Ltd
21 juni 2007, 14:51
Hey,
Ik ben bezig met wat opnames met mijn Line6 pod, en heb een probleempje;
Tijdens het opnemen hoor ik geen geluid uit mijn speakers van het signaal wat ik aan het opnemen ben, terwijl de monitor in Cubase wel signaal aangeeft. Als ik daarna het opgenomen spoor afspeel hoor ik ook gewoon wat ik heb ingespeeld.
Ik hoop dat het een instelling is die ik even ergens kan wijzigen, of heb ik een probleem met mijn geluidskaart?

Groeten,
Arjan

rjong999
21 juni 2007, 15:39
(dubbel)......

harrie-beton
21 juni 2007, 15:40
al eerder gepost: als je een pod via usb gebruikt om op te nemen:

De podxt werkt als een geluidskaart, je kunt digitaal opnemen maar als je al een geluidskaart hebt heb je deze waarschijnlijk aangesloten op je speakers. De line out van de pod moet ook worden aangesloten via line in op je hoofd-geluidskaart. Veel users nemen een mengpaneeltje ervoor. Let wel, dat heeft geen invloed op de opname zoals je al merkt maar wel op de monitoring.

Met digitale videocamera's via firewire heb je hetzelfde probleem.

rjong999
21 juni 2007, 15:49
er zit een knopje met een klein speakertje op iedere track. klik die aan dan wordt 'ie geel en heb je monitor op die track.

http://www.kramer-music.nl/knopje.jpg

Arjan Ltd
21 juni 2007, 16:04
Bedankt voor de tips alvast!
Ik heb de monitor nu aangevinkt, maar het geluid komt pas een hele seconde later binnen. Terwijl ik op mijn vorige (budget) laptop hier totaal géén last van had.

Als ik dan bijvoorbeeld een mp3-speler, of dus een gitaar aansloot op de line-in had ik meteen geluid, ook in windows zelf (zonder cubase).
Nu heb ik dat dus ook niet, dit wil ik graag hebben dus.
Ik gebruik de pod via de line-out trouwens, niet via usb.

En opnemen en afspelen kan wel tegelijk, met mic en versterker ging het prima, want de versterker overheersde genoeg met het geluid, alleen nu heb ik dus dit probleem.

Ohja, en nog iets, als ik bijvoorbeeld met een drumtrack in cubase meespeel, neemt mijn computer wel meteen de gitaar op, maar speelt het dus een seconde later af...

X-Rated
21 juni 2007, 17:52
Asio drivers installeren :)

www.asio4all.com

Arjan Ltd
21 juni 2007, 18:01
Zelfs de asio drivers heb ik geinstalleerd.
Geen idee wat ik nu nog kan doen...
Maar het was voor mij gewoonlijk dat ik ook onder windows gewoon geluid had, maar dat heb ik nu dus ook helemaal niet,hoe zit dat bij jullie?

X-Rated
21 juni 2007, 18:33
Heb je wel in cubase aangegeven bij Device manager dat je de Asio4all drivers wil gebruiken ipv de standaard drivers?

Arjan Ltd
21 juni 2007, 18:48
voor zover ik weet wel.
Maar mijn grootste probleem is eigenlijk nog steeds dat ik in windows zelf nog geen geluid heb.
Ik heb nu pas geluid vanaf mijn line-in als ik de monitor bij cubase aanzet.