PDA

View Full Version : boss TR-2 > C4-mod



jimihattricks
21 juni 2007, 09:55
jongens, is het de moeite waard om een 2ehands TR-2 te kopen voor een aardig prijsje en dan de C4-mod uit te voeren? En is dit de juiste manier om die mod uit te voeren..?;

"HERE IS HOW YOU PERFORM THE C4 MOD:
Materials:
(1) Phillips-head screwdriver
(1) Bowl or cup (you don't want to lose any screws)
(1) Pair of small scisors, wire cutters, or nail-clippers.

-Take the battery out of your pedal, and/or unplug it from a wall outlet adapter.
-Unscrew the bottom 4 screws from the pedal, and put them in your cup or bowl.
-Take the bottom panel and plastic covering off underneath that.
-Pull out the circuit board, keeping in mind you will have to pull out at an angle so the 9v adapter box can slide out of its hole with ease.
-Locate the larger of 2 small "silvery pillow" objects (capacitators, if you know what they look like) and cut/clip both leads from the circuit board.
-Tape the C4 inside your pedal somewhere so that you don't lose it. (Encase you decide that you hate a good sounding pedal, you can solder it back in.
-Put the circuit board back in, replace the plastic cover, screw the bottom panel back in, and you're done!

Benefits of the C4 Mod:
-No output drop when the pedal is on
-Warmer, more vintage tremolo sound (think 60's/70's psychedelic records)
-Less "hiss" from the TR-2 in your pedal chain"

---

mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een VooDooLab Tremolo, maar op zich zie ik dit ook wel zitten, vermits het goed klinkt na de mod...

Speeddemon
21 juni 2007, 10:40
Ik las toevallig gister dat die C4 mod weinig deed. Echter, vervang weerstand R19 (die 10k Ohm is) met 6k8 Ohm, en je bent je volume drop zeker kwijt.
I know, I tried. Had er zelfs eerst 4k7 in, en die gaf een lichte boost.

jimihattricks
21 juni 2007, 10:58
ja, ik lees net ook dat die C4 mod een deel van de volumedrop oplost, maar het pedaal schijnt wat organischer te klinken na de mod...

btw: VoodooLab Tremolo (4 knoppen) > een goede keus? Ik wil dat mijn tremolo geen tone en of volume zuigt, en van vloeiende golfjes naar machinegun stutter gaat... liefst met een beetje vintage karakter

Dirk_Hendrik
21 juni 2007, 11:08
@ Speedy,
Bedoel je niet R9?

@ de TS
Volumedrop minder zal zo zijn. Dat het geheel organischer gaat klinken of dat het "minder hiss" zou geven is echt klinkklare bullshit.

jimihattricks
21 juni 2007, 11:11
@ Speedy,
Bedoel je niet R9?

@ de TS
Volumedrop minder zal zo zijn. Dat het geheel organischer gaat klinken of dat het "minder hiss" zou geven is echt klinkklare bullshit.

mkay... ik zag een thread op het guitargeek-forum.. meningen waren nogal verdeeld over de mod, maar de meesten vonden dat het geluid erop vooruitging.. wat ik me dan afvraag; waarom zit die C4-component er dan uberhaupt in..?

Speeddemon
21 juni 2007, 11:27
@ Speedy,
Bedoel je niet R9?

Ik twijfel zelf ook, aangezien ik beide hoor (R9 en R19).
Hij zit i.i.g. behoorlijk in 't midden van de PCB en is origineel 10k.

Dirk_Hendrik
21 juni 2007, 11:31
mkay... ik zag een thread op het guitargeek-forum.. meningen waren nogal verdeeld over de mod, maar de meesten vonden dat het geluid erop vooruitging.. wat ik me dan afvraag; waarom zit die C4-component er dan uberhaupt in..?

Om de modulatiegolf een beetje af te ronde zodat die wat "organischer" wordt :D

@ Speedy,
Ga uit van R9. Die bepaalt samen met de VCA die er na zit de gain. Daar em lager maken gaat de totaalgain wat omhoog.

Sowieso is het goed om met trem's in de gaten te houden dat ze een hele sterke psychologische "te zacht" werking hebben.

jimihattricks
21 juni 2007, 11:54
Om de modulatiegolf een beetje af te ronde zodat die wat "organischer" wordt :D

hehe ok :)