PDA

View Full Version : Footswitch Marshall



rezzonator
21 juni 2007, 09:44
Ik heb een marshall valvestate 80V waar ik een footswitch op aan kan sluiten voor kanaalkeuze en reverb. Dat gaat via een stereokabel. Nu wil ik een enkelvoudige footswitch er op aansluiten voor kanaalkeuze (reverb blijft dan aan), maar weet niet hoe ik de stereoplug moet solderen. Wie kan mij helpen?

the sure thing
21 juni 2007, 22:29
Je kan met een multimeter meten HOE je 2 kanaals switch schakelt. Dat wil zeggen: leg één poot van je multimeter op het grote metalen deel van de plug (de aarde) en leg je andere poot van je multimeter deze wisselent op één van beide tips van je stereoplug. Zo kan je meten bij welke schakelingen welk deel van de plug een verbinding maakt. Kijk vervolgens bij welke standen je reverb aan/uit staat en welk kanaal je geselecteerd hebt.

De draden die je reverb aan/uit schakelen, kan je dan aan elkaar solderen. Met de andere kan je met een schakelaar schakelen.

Snap je hier iets van of is bovenstaand adacadabra?

rezzonator
22 juni 2007, 08:29
Lijkt mij te doen. Ik zal dan wel een multimetertje aan moeten schaffen. Ik begrijp ook dat het belangrijk is om de 2 draden van de reverb aan elkaar te solderen. Bedankt voor je tip!!

the sure thing
22 juni 2007, 13:23
Een multimeter is zowiezo handig. Ik soldeer nogal wat kabels zelf, en dan kan ik zeker weten of ik ze na afloop goed gesoldeerd heb. Of kabels checken die het niet meer doen...