PDA

View Full Version : Ibanez K7 vraagje.



TimoSomers
21 juni 2007, 07:30
Hey guys,
Ik heb een Ibanez K7 KoRn Signature gitaar, en hij speelt echt fantastisch enzo.
Nou vind ik alleen de sound soms zo dof en vrij low output, nou zat ik te denke aan het vervangen van de elementen, maar nou is mn vraag; is het niet zonde om de elementen uit een signature gitaar te halen, want de elementen zijn natuurlijk wel zorgvuldig gekozen voor de gitaar?
Ik kan ook nog een overdrive/booster pedaal tussen mn versterker douwen, miss dat dat ook al wat scheelt?

idno
21 juni 2007, 08:45
Een pedaal zal niet veel schelen, de PAF7 elementen die in deze gitaar zitten zijn idd low output (zie ook de website (http://www.dimarzio.com) van dimarzio)

BLOK182
21 juni 2007, 09:35
Ach, elementen vervangen gebeurt erg vaak, niet iets om je druk over te maken. Je kan de originele elementen er nog altijd bij bewaren. Je kan ook eens beginnen met bijv. alleen een ander brugelement om te horen hoe dat bevalt. De K7 is een goede gitaar, daar kunnen ook zonder problemen andere pickups in:-)

iwamoto
21 juni 2007, 10:04
idd, de K7 elementen vond ik niet erg hot, maar daardoor klonken ze clean erg lekker, wat ik zou doen als ik jou was is de PAF in de neck laten zitten, en alleen het brug element vervangen, naja, helemaal eigen keus uiteraard, maar ik denkt dat je het wel handig zou vinden voor cleane partijen :)

heb je trouwens de "groene" of de "paarse" ? ik vond het in ieder geval een heeeel lekker gitaartje :)

TimoSomers
21 juni 2007, 17:38
idd, de K7 elementen vond ik niet erg hot, maar daardoor klonken ze clean erg lekker, wat ik zou doen als ik jou was is de PAF in de neck laten zitten, en alleen het brug element vervangen, naja, helemaal eigen keus uiteraard, maar ik denkt dat je het wel handig zou vinden voor cleane partijen :)

heb je trouwens de "groene" of de "paarse" ? ik vond het in ieder geval een heeeel lekker gitaartje :)

Ja zat ik ook al aan te denke, en dan pleur ik van die ''nieuwe soort EMG's'' erin. (Passieve Seymour's geloof ik).
En jha ik heb de groene/grijze, maar mn pa gaat hem opschilderen :)

Nickname
21 juni 2007, 18:29
Ja zat ik ook al aan te denke, en dan pleur ik van die ''nieuwe soort EMG's'' erin. (Passieve Seymour's geloof ik).
En jha ik heb de groene/grijze, maar mn pa gaat hem opschilderen :)

Sorry? wel moeilijk doen over eventuele nieuwe pickups die je altijd nog weer terug kunt schroeven. Maar een nieuwe paintjob is geen probleem? :satisfie:

haha.. maar elementen kan je altijd vervangen, kijk eens op www.dimarzio.com bijvoorbeeld

TimoSomers
21 juni 2007, 19:24
K, ik zet dus actieve seymours erin denkik.
Nou is mn vraag weer, werken die goed samen met dimarzio paf humbuckers?
Oja en nog iets, is het dan makkelijk om een killswitch op mn elementen te zetten?

jorrit
21 juni 2007, 19:34
actief en passief gaat slecht, zeg maar niet samen. te groot volume verschil.

maar als ik vragen mag.. waarom koop je een gitaar van zo'n 1500 euro als je de elementen niet bevallen? voor minder had je precies (goed bijna precies) dezelfde gitaar gehad met andere elementen... die had je zelfs nog kunnen vervangen en dan was je nog stukken goedkoper uitgeweest...

iwamoto
21 juni 2007, 20:24
ik zou dan de dimarzio d-activator pakken, wel goed de hoogte bijstellen voor een niet te groot volume verschil, en een kill switch hangt af van wat je wilt (shakelaar, drukknop)

Yamhammer_71
21 juni 2007, 21:08
low output rules!

Squier4ever
21 juni 2007, 21:09
low output rules!

een goeie versterker ook....

TimoSomers
21 juni 2007, 21:41
ik zou dan de dimarzio d-activator pakken, wel goed de hoogte bijstellen voor een niet te groot volume verschil, en een kill switch hangt af van wat je wilt (shakelaar, drukknop)

Kzal ze checken.
En 't liefste heb ik een drukknop, maar schakelaar is ook goed, ligt er bietje aant wat 't makkelijkst is om erin te bouwen.

Korner
21 juni 2007, 21:57
Mensen,

ben al een tijd op zoek naar een goede K7 verkoop internetsite maar tot op heden niks kunnen vinden. Het gaat erom dat hij nieuw is dus marktplaats doet het voor mij niet. Zou u zo vriendelijk wille zijn om me even te helpen met een paar links :cooler:

Squier4ever
21 juni 2007, 21:57
www.musicstore.com
www.musik-produktiv.com

Nickname
21 juni 2007, 22:05
Kzal ze checken.
En 't liefste heb ik een drukknop, maar schakelaar is ook goed, ligt er bietje aant wat 't makkelijkst is om erin te bouwen.

Ja hoor, nu breekt mn klomp echt.. moeilijk doen over een pickup.. maar wel gaan willen boren en zagen in je gitaar om een killswitch te maken? :p whahaha!!

Moeilijk is het eigenlijk niet en een schakelaartje/drukknopje heb je bij elke elektronica zaak zo gehaald :)

break_of_silence
24 juni 2007, 12:33
www.musicstore.com
www.musik-produktiv.com

Musicstore heeft ze helaas niet op voorraad momenteel.
Musik-produktiv heeft enkel de blauw/paarse
www.thomann.de (http://www.thomann.de) heeft beide modellen nog op voorraad

Anders kun je altijd nog kijken naar de Apex, is de nieuwe signature