PDA

View Full Version : waar die "19**" plaatjes voor Marshall cabs te halen?



Speeddemon
20 juni 2007, 21:14
Ik zou zweren dat ze bij Tonefactory.nl te koop waren, maar kan ze niet meer vinden.

Ik speel met het geniale/geniepige idee om een stel van die Harley Benton 4x12"s in te slaan (169 euro voor de crap versie), speakers eruit te halen, en zo met wat logo's erop m'n eigen dummy-Marshall muur te gaan maken.

Aangezien je zelf een dummykast niet 1-2-3 voor 170 euro maakt (lijkt me dan), zou dat best leuk zijn.

Maar die gouden plaatjes, wie verkoopt ze nog? Aangezien al die andere Marshall-parts (logo's, hoeken, tolex) ook te koop zijn...

chocorookie
20 juni 2007, 21:55
http://www.banzaieffects.com/Logos-and-Panels-c-597.html

Speeddemon
20 juni 2007, 22:01
thanks, dat zijn er al een paar.
Maar ik kan me een site (ik dacht Tonefactory) herinneren, waar ze er nog meer hadden.

pe_10
21 juni 2007, 11:48
http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c192_Logos.html

Speeddemon
21 juni 2007, 11:58
http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c192_Logos.html
Dat zijn de witte Marshall logo's. Ik bedoelde die gouden plaatjes, die linksonder in de hoek zitten van de cabs.

Einzeln
21 juni 2007, 12:40
http://www.guitar-parts.com/categories/4/4/Marshall.htm

Speeddemon
22 juni 2007, 01:16
http://www.guitar-parts.com/categories/4/4/Marshall.htm
thanks, maar JCM900 cabs wil ik nog niet dood mee gevonden worden. :stop: 8-)

Ik denk dat het dan maar 1960 Vintage cabs moeten worden.
Ik zag dat Musicstore ook een aantal goedkope cabs verkoopt (Crate, Fame, Behringer, Bugera), moet es gaan uitzoeken welke het interessantste is voor dummy cabs, die evt. met een speaker upgrade waanzinnig kunnen klinken.

Hellsbellsnl
22 juni 2007, 15:10
Aangezien je zelf een dummykast niet 1-2-3 voor 170 euro maakt (lijkt me dan), zou dat best leuk zijn.
Maar die gouden plaatjes, wie verkoopt ze nog? Aangezien al die andere Marshall-parts (logo's, hoeken, tolex) ook te koop zijn...

Als het echt "dummy" betreft (dus zonder echte speaker functie)
16 mm. multi-plex of mdf ( mdf: 122 x 244 kost +/- 25,= euro)
Hoekjes compleet voor een "slaint" cab origineel Marshall ( alle 8 hoeken) 12,= euro.
Koperen plaatjes van b.v. 1960 zijn gewoon te bestellen.
Ik heb alles bij de lokale muziekzaak gehaald.
Of even informeren bij de gitarist van ACTION in DC is ook bezig met een Wall.

Valoosj
22 juni 2007, 17:33
Ik speel met het geniale/geniepige idee om ... m'n eigen dummy-Marshall muur te gaan maken.


Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wat is hier t nut van? behalve jezelf te trakteren op een hernia? :dontgeti:

pe_10
23 juni 2007, 16:21
Gewoon hier enkele posters bestellen: http://www.redhotrockshop.com/staxx-posters.php deze tegen mdf plakken, rechtop zetten en je hebt je eigen Marshall-wall.

Speeddemon
25 juni 2007, 12:50
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wat is hier t nut van? behalve jezelf te trakteren op een hernia? :dontgeti:
Lege kasten krijg je niet echt een hernia van lijkt me, of jij breekt al bij 't tillen van 10kg? :???:

@HellsBells, d'r komt toch wel veel meer aan materiaal bij kijken, en 't duurste, tolex en 't doek, vergat je.
hoekjes, wieltjes, kuipjes bovenop, handvaten, evt. popnagels (al zou ik ALS ik ze zelf zou bouwen, deuvels gebruiken of een dovetail-verbinding), etc.

Gister Zakk Wylde 2x gezien op Graspop en zo'n dubbele muur van in 't totaal 16 heads en 16 cabinets van Marshall ziet er toch wel damn stoer uit.
Kerry King had er maar 12 (of 9). :seriousf:

Wickerman
25 juni 2007, 17:36
Zakk speelde dan ook nog eens goed :p
tegenover die trol van Slayer...

Welke cabs had Zakk eigelijk bij ?

Valoosj
25 juni 2007, 17:47
ok, lege kaste wege mss niets, maar hoe ga je alles vervoere, waar zette,

en de hamvraag

WAAROM zoveel geld uitgeve voor iets dat toch niets doet

Swan
25 juni 2007, 19:00
idd ik vind t ook nogal bullshit, zet dan n paar gigantische cabs met 8x10 of 8x12 naast je, staat veel 'stoerder' en heb je tenminste nog wat aan...
beetje grootheidswaanzin?

The Mess
25 juni 2007, 19:05
Ik vind het wel een cool idee, maar zolang je nog niet bij de groten der aarde hoort kost het natuurlijk gewoon een hoop geld (en dat alleen voor het oog), en dan moet je nog je vervoer regelen...

Speeddemon
25 juni 2007, 23:07
WAAROM zoveel geld uitgeve voor iets dat toch niets doet
Als je in een band speelt, met nummers van Dio, Iron Maiden, Judas Priest, Ozzy, Motörhead, dan is het visuele aspect nogal belangrijk om het sfeertje kracht bij te zetten. :satisfie:

Of simpel gezegd:
het ziet er fuckin' ruig uit! :cooler: :rockon:

(maar je hebt gelijk, 't is veel geld. :sneaky: )

@Swan: heeft GEEN FUCK met grootheidswaanzin, maar gewoon met de stijl muziek te maken. Als ik in een indie-britpop-emo-fag band zou zitten, zou ik een muur(tje) van Orange of Hiwatts nemen, heel treurig kijken naar m'n pedalen, terwijl ik speel, en quasi nonchalant, maar stiekem heel trendy gekleed zijn. Gelukkig voor mij ben ik niet zo. :-p

@Wickerman; idd. Ketchup King speelde ook 3x zo zacht als Hanneman.
Overigens was Zakk's geluid bij Ozzy wel heel 'variabel'. Vlak na die TE lange gitaarsolo ("Wankin' mindlessly while drunk 101" ) stond ie ineens veel te zacht.

@The Mess; ook klein beginnen. 1 stack. Heb ik meer vervoer? 2 stacks. Heb ik een busje? 4 stacks.

Chris Winsemius
25 juni 2007, 23:31
Thuis speel ik op 3 full stacks, als de buren gaan zeiken gooi ik er nog 3 bij (op11!!!). Bij optredens minimaal 24-48 full stacks en allemaal aangesloten (zodat ik GVD die k*t drummer niet meer hoor!!!).

















:D , jee, wat 'n bullshit allemaal. Nep stacks zijn cool voor MTV en ingWIE maalsteen :)

Swan
26 juni 2007, 09:42
@Swan: heeft GEEN FUCK met grootheidswaanzin, maar gewoon met de stijl muziek te maken. Als ik in een indie-britpop-emo-fag band zou zitten, zou ik een muur(tje) van Orange of Hiwatts nemen, heel treurig kijken naar m'n pedalen, terwijl ik speel, en quasi nonchalant, maar stiekem heel trendy gekleed zijn. Gelukkig voor mij ben ik niet zo. :-p


haha moet ik me daardoor aangesproken voelen?

maar in watvoor formaat zalen treedt jij dan op met die band?
misschien is dit n uitkomst, een beetje door je knieen en t is ook heel stoer :p
http://www.drtube.com/schematics/marshall/3310-pic.jpg

cas121
26 juni 2007, 12:04
@ TS

Ik weet niet hoe veel shows jij speelt maar ik zou gewoon cabs huren. Ik heb adressen waar je een marshall cab voor 3 euro per dag huurt, dat heb ik voor onze tour door spanje vorig jaar ook gedaan.
Je hebt dan wel cabs die er ook redelijk "getourd" uitzien maarja, dan hoef je je eigen mooie spul niet mee te nemen.

en dan heb je voor jouw 180 euro ineens 60 marshall cabs, met speakers, das pas een wall of death...

Valoosj
26 juni 2007, 12:49
ik heb een idee dat je misschien minder geld kost, en makkelijker te vervoeren is

als je nu eens ergens een grote houten plaat gaat halen, die onder handen laat nemen door een of andere kwast die goed is met verfborstels, en daar cabs op verft. speel dan in een donker zaaltje, en zet dat ding tege de muur. geen kat die het zal zien.

Swan
26 juni 2007, 12:56
of laat ze projecteren :seriousf:

Speeddemon
26 juni 2007, 12:58
haha moet ik me daardoor aangesproken voelen?

maar in watvoor formaat zalen treedt jij dan op met die band?
misschien is dit n uitkomst, een beetje door je knieen en t is ook heel stoer :p
http://www.drtube.com/schematics/marshall/3310-pic.jpg
nee hoor, maar da's gewoon een muziekvorm die ook hun eigen 'scene', 'looks' en 'regels' heeft.

formaat zalen? Laatste keer in het oude Noorderligt. Daar had zo'n muur mooi gestaan. :rockon:

Wat die kleintjes betreft, daar heb ik het serieus met de andere gitarist over gehad! Dat zou een hele gave gimmick zijn.

Nog toffer (Chris, nu kijk ik jou effe aan), zou zijn als IN die heads van die kleine MG stacks een goeie buizen-Marshall kopie gebouwd zou kunnen worden. Een 10-25W Plexi ofzo en die dan loei-hard kunnen zetten. Dat lijkt me dus wel grappig.

Overigens, Swan; aan de knoppen op die mini-stack te zien is dat geen MG15. Wat dan wel? :???:

Swan
26 juni 2007, 13:01
geen idee, ik heb op marshall mini stack gegoogled ;)