PDA

View Full Version : Distortion Shootout



GuitarMaster
20 juni 2007, 20:53
Vandaag even naar de Pro Music store in Rotterdam geweest om wat distortions te testen. Had gezien dat deze winkel de nieuwe Mad Professor/BJF Mighty Red distortion had en die wilde ik iig testen.

Had zelf mijn warmoth strat met Rio Grande P-90 in de brug meegenomen en heb alle pedalen getest op het cleane kanaal van een Fender hotrod deville.

Eerst maar de Mighty Red en de MI Audio crunchbox achter elkaar gezet zodat ik makkelijk kon switchen. De Mighty red klonk behoorlijk goed, een mooie afgeronde drive, niet schel. Qua gain ging hij tot Hardrock/80-ties metal, niet extreem dus.

Toen de Crunchbox geprobeerd, deze heeft een stuk meer gain maar vond ik ook een stuk scheller klinken. Hij zou als een Marshall moeten klinken volgens sommige recensies die ik heb gelezen maar vind dat erg ver gezocht. Bovendien werd het geluid behoorlijk modderig als je de gain ver opendraaide.

Zat ondertussen een minuutje of 25 te testen met twee pedalen die het eigenlijk allebei niet helemaal voor me waren en wilde vertrekken, maar toen kwam de verkoper met een Zvex box of rock aanzetten. Toen ik hem aanschakelde liet hij al bij het eerste akkoord die andere twee distortions ver achter zich... Echt een instant Marshall sound, wat meer compressie dan de andere pedalen en stukken meer sustain. Een zeer muzikale distortion met een handige boost functie die je niet meer oversturing geeft maar het geluid enkel harder maakt.
http://media.zvex.com/boxofrock.mov Dit filmpje geeft een heel goed idee van wat ie doet/kan.

Voor mij was het eigenlijk al binnen een minuut spelen duidelijk welk pedaal het is geworden. Was iets meer kwijt dan ik verwachtte maar ben heel blij met mn Box of Rock.

Nashville6120
20 juni 2007, 22:24
Ziet er heel mooi uit!