PDA

View Full Version : Hals lakken



blaskof
20 juni 2007, 20:01
Hey,

Ik ben mijn elektrische Strat gitaartje aan t opknappen maar ik heb een probleempje met de hals.. Ik heb hem hoogglans zwart geschildert (dus niet gespoten) en het is opzich wel mooi geworden maar de hals is heel stroef geworden vooral als mijn handen wat plakkeriger worden. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen? beetje opschuren of transparante lak erop spuiten ofzo.. :???:

alvast bedankt

MarkF
20 juni 2007, 20:58
Ik speel zelf het liefst met een ongelakte hals. Dan heb je dat stroeve gevoel helemaal niet. evt kan de hals wel met olie behandeld worden. zodra een hals gelakt is is hij per definitie stroever dan een ongelakte hals.
Misschien moet je eens bij de laq-faq kijken of daar iets staat over lakken voor halzen?

succes, Mark

orreltak
20 juni 2007, 21:27
hoogglans is nou eenmaal stroever/plakkeriger.zou je het vinden misstaan als je hem weer fijn opsschuurde en daarna matzwart overspuit(alleen de hals dan)?speelt een stuk soepeler

Javaca
20 juni 2007, 21:36
gewoon matteren met fijn schuurpapier of staalwol.

laurence
20 juni 2007, 23:36
als je een hals lakt, lak je de toets dan ook mee?

cas121
21 juni 2007, 09:52
als je een hals lakt, lak je de toets dan ook mee?

alleen bij een maple toets

blaskof
21 juni 2007, 15:18
Dus als ik mijn hals nu matschuur met fijn schuurpapier komt het allemaal goed? :) kan ik dan de glans weer terugbrengen door te polijsten zoals in de lak faq staat?