PDA

View Full Version : Squier stratje verbouwen



basje25
20 juni 2007, 19:06
Hey gasten,

Vandaag ben ik begonnen aan het verbouwen van mun strat.. Ik heb de verf er al af gehaald, en een nieuwe laklaag erop gemaakt.. Maar tijdens de zomer wil ik eens gaan beginnen met een paar nieuwe onderdelen.. Ik wil er graag de volgende dingen in hebben:
- EMG-KH20 elementen
- Fender Tremolo Brug

Nou zijn mijn vragen als volgt:
- Kan ik die EMG elementen zo met de bekabeling die in mijn gitaar zit verbinden en spelen?
- Past een gewone Fender Brug in de squier strat?
- Welke Fender Tremolo (of welke tremolo) adviseren jullie mij????

Ik hoor het nog wel!!

gr. bas

KoenB
22 juni 2007, 16:34
- Kan ik die EMG elementen zo met de bekabeling die in mijn gitaar zit verbinden en spelen?
- Past een gewone Fender Brug in de squier strat?


- In principe wel. Het zijn gewoon 2 draadjes, een even uitzoeken welke de ground (aarde) is, dat is meestal de zwarte, en dan *knip* oude draadjes doormidden, oude pickup eruit, nieuwe pickup aan de oude draadjes solderen, hupsakee.

- Strat-Bruggen hebben vrijwel altijd dezelfde afmetingen. Het is dus hoogstwaarschijnlijk dat het gewoon past. Voor de zekerheid misschien eventjes wat meten? En anders kun je altijd nog wat bijvijlen/frezen ;)

AvU
22 juni 2007, 17:33
EMG's hebben andere potmeter nodig namelijk 25k ipv 250k. 250k pots zou je geluid drastisch veranderen!!!

basje25
22 juni 2007, 21:03
EMG's hebben andere potmeter nodig namelijk 25k ipv 250k. 250k pots zou je geluid drastisch veranderen!!!

Maar wordt die set met elementen niet volledig als set incl. slagplaat, bedrading, en potmeter????

gr. bas

G.G.
22 juni 2007, 21:06
Maar wordt die set met elementen niet volledig als set incl. slagplaat, bedrading, en potmeter????

gr. bas

Is een complete set:

http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Guitar&categoryid=11&catalogid=106

basje25
24 juni 2007, 16:24
Ok, bedankt voor ut antwoord...

Maar dan heb ik nog een vraag... Wat is volgens jullie een goede brug????

gr. bas

G.G.
24 juni 2007, 16:29
Ok, bedankt voor ut antwoord...

Maar dan heb ik nog een vraag... Wat is volgens jullie een goede brug????

gr. bas

Zelf ben ik een groot liefhebber van de Diego Deluxe. lekkere klank, geen speling, geen draad op de arm. Mooi vintage uiterlijk en een leuke prijs +/- €45 bij TF.

basje25
24 juni 2007, 16:31
en TF is :???: ????

Nobrain
24 juni 2007, 16:55
en TF is :???: ????

Tonefactory
hier (http://www.tonefactory.nl/)

YannickH
9 juli 2007, 16:06
een floyd rose in een fender vind ik geweldig:pzet er een floyd rose in:p

Orgasmocaster
9 juli 2007, 16:17
wat zit dr nu in?
6 schroefjes of 2 studs?

basje25
9 juli 2007, 21:28
6 schroefjes... Opzicht is een floyd rose wel heel vet... ziet er wel leip uit :rockon: ... maar ik denk dat ik er een gewone fender tremelo op zet..

gr. bas

basje25
31 juli 2007, 10:56
Inmiddels heb ik een gotoh brug besteld die net binnen is. De "EMG KH20" wordt binnenkort afgeleverd...

Kzal wel foto's van het eindresultaat online zetten ;)

Gr. bas