PDA

View Full Version : gezocht: Gitaar voor het vrouwelijk volk.



TimmU
20 juni 2007, 15:37
Bij deze even hulp gevraagd : Mijn vriendin is op zoek naar een gitaar. Maar , het is een vrouw : dus moeilijk kiezen . Ze wil wel en geen SG , en wel en geen Strat model . :hippie: . Waar ik naar op zoek ben voor haar is een standaard gitaartje ( Gok toch wel op de SG , bevalt haar zeker weten wel , of anders gewoon een stratmodel, in ieder geval geen té dikke hals , geen floyd rose of Kahler ) , en dan het liefst in een rare kleur , denkende aan groen ... :soul: qua budget , tussen de 150 en 300 euro . Het liefst een humbucker, en 1 of 2 single coils , of 2 ,3 single coils , in ieder geval niet puur Humbucker, omdat ze niet alleen maar wil scheuren. ze is nog een beginner, heeft al een tijdje gespeeld op een akoustische,maar wil het nu weer gaan oppakken.!

dunnoaname
20 juni 2007, 15:42
Yamaha pacifica misschien? Strat model verkrijgbaar met humbucker in de brug. Een vriendin van me heeft hem met humbucker en in de kleur translucent green, best mooi donker groen waar je het hout doorheen ziet. Speelt fijn en met een redelijke amp klinkt ie ook behoorlijk goed; prima beginnersgitaar.

Squier4ever
20 juni 2007, 17:35
tele all the way!

mn vriendin en ik hebben matchende tele's :D
zij heeft alleen een witte slagplaat en maple toets en ik een zwarte en sonokelin toets.

armageddon
20 juni 2007, 17:39
http://www.thomann.de/prodbilder/fender_squier_hello_kitty_strat_pink_pimx_191819.j pg
Voila 1234

Squier4ever
20 juni 2007, 17:41
http://www.thomann.de/prodbilder/fender_squier_hello_kitty_strat_pink_pimx_191819.j pg
Voila 1234

die wou mijn vriendin eerst ook, maar ze heeft uiteindelijk toch een tele gekocht omdat dat een beter gitaar was

BLOK182
20 juni 2007, 18:33
Daisy rock heeft leuke gitaren, en volgens mij is der nu nog een merk met vrouwelijke gitaren. En natuurlijk de Gibson LP Goddess:-)

Parasite
20 juni 2007, 18:37
Bij deze even hulp gevraagd : Mijn vriendin is op zoek naar een gitaar. Maar , het is een vrouw :

Tja dit schijnt vaker voor te komen bij vriendinnen....................
Verder misschien een squier tele, klinken lekker en hebben meestal een redelijk dunne hals (even aangenomen dat je vriendin geen grote handen heeft).

Jay75
20 juni 2007, 21:23
of die Emily the strange SG!

ook leuk

Pais
20 juni 2007, 21:26
Wat maakt het nou uit dat het een vrouw is??

:chicken: Mijn gitaar is ook niet roze. Wat nu?

DarknessAwaits
20 juni 2007, 21:27
:chicken: Mijn gitaar is ook niet roze. Wat nu?

Stoppen.









:satisfie:

GunMetalBlue
20 juni 2007, 21:38
http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/nash26.jpg


Ik zeg: epiphone SG!! Hij's ietsiepietsie boven het budget maar alsof ze er niet mee doorgaat... 150 euro gooi je ook niet zomaar weg. Gewoon meteen een goede!

Gitaro
20 juni 2007, 21:44
Begreep zij soms ook niet hoe de knopjes op een gibson model werken? :)

GunMetalBlue
20 juni 2007, 21:46
6 snaren, 2 handen, who talks hier about knoppies

Jay75
20 juni 2007, 22:11
Gotta love Nashville!! (pussy)

:D

TimmU
20 juni 2007, 22:17
Begreep zij soms ook niet hoe de knopjes op een gibson model werken? :)

dat is het niet , ze is niet snel tevreden ( oh wat zeg ik het toch weer netjes ;-) ) hmm , de SG lijkt me inderdaad een redelijke optie, ze heeft best wel lange vingers, dus de hals moet een niet ál te groot probleem opleveren. toch een flink rocky gevoel , een SG look - a - like om je nek , zal ook is kijken naar die pacifica, ook wel een leuk idee. in ieder geval een goed idee . redelijke amps is niet zo'n gek groot probleem ,als ze last krijgt van een te kleine kan ze altijd bij mij terecht :gitarist: iemand nog ideetjes qua gitaren ?alvast bedankt!

TimmU
20 juni 2007, 22:20
Wat maakt het nou uit dat het een vrouw is??

:chicken: Mijn gitaar is ook niet roze. Wat nu?

over het algemeen hebben vrouwen iets meer moeite met kiezen dan mannen? wel is vanuit mannelijk oogpunt gekeken naar het shoppen van vrouwen? :) En ik denk dat de meeste vrouwen geen extreme gitaar willen hebben ,meer een 'lieve' gitaar zeg maar, geen al te extreme punten zoals bijv.een B.C. Rich e.d. Maar dat geldt natuurlijk niet voor elke vrouw!!!!

Traai
21 juni 2007, 07:42
ik ben altijd content geweest van een squier tele standard fat ... deze is met een humbucker in de nek en klinkt echt lekker!

Is niet te zwaar, geen dikke hals enzo, echt perfect!!! Ik zou een tele kopen hoor, had dit ook graag es gekregen van mijn vriend ... maarja