PDA

View Full Version : Welke pickup voor mijn Gibson Les Paul?



Yamhammer_71
20 juni 2007, 12:51
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe brugpickup voor mn Gibson LP Standard.
Ik ben al bekend met Bare Knuckles, maar zijn er eventueel andere goede elementen/opties, dan zou ik die graag willen horen. De Rebel Yell vind ik iets te dun klinken in de brugpositie, met name in de 'upper-mids'. Te helder, 'U2'-achtig geluid. Ik zoek nu dus meer een rauwere pickup met meer de nadruk op het laag-midden gebied (stevig, heavy) i.p.v het hoog-midden gebied.

Klankgericht zoek ik een brugpickup met hele strakke, maar wel volle bassen (niet dun). Het mid mag duidelijk aanwezig zijn, tevens ook strak, maar vet. Het hoog moet niet te dun en te trebly zijn. Ben dus op zoek naar een supervette brugpickup die heel zwaar rockt.



.

bass blom
20 juni 2007, 12:53
oh, heb je weer een stel RY's in de aanbieding? :D

Squier4ever
20 juni 2007, 12:57
Wolftone Dr. Vintage? :D:D

Mitch
20 juni 2007, 13:28
Genoeg bas en niet te iel hoog ? Moet je niet gewoon wat vaker de middenpositie gebruiken en evt. het volume van je hals pickup wat terugdraaien om teveel laag te vermijden ?

Cris
20 juni 2007, 13:30
Heb nog wel een Dimebucker voor je te koop. :D

The Underdog
20 juni 2007, 13:31
We gaan toch niet weer beginnen, hé?

Rutger
20 juni 2007, 13:34
Misschien moet je het 'Bareknuckle'-topic er even bijpakken :D

petpas
20 juni 2007, 14:29
Gibson 500T. Heb ik ook en vindt m super.

Squier4ever
20 juni 2007, 14:31
Gibson 500T. Heb ik ook en vindt m super.

nou als ik er iets niet in zou jassen is het die.
veel te schel en te dun, precies wat de TS niet wil

Marc Oblivian
20 juni 2007, 14:44
Ik heb een Seymour Duncan JB in de brugpositie (heb ik me laten vertellen...heheh) van mijn the Heritage LP en mijn sound is, ook vergeleken met andere Les Pauls, erg heavy met niet al teveel hoog.
Wellicht een ideetje.....

Rutger
20 juni 2007, 14:46
Die heb ik ook in m'n LP gehad, maar ik vrees dat de TS de mids zal missen...

Dirkdewaard
20 juni 2007, 15:04
Ga toch lekker gitaar spelen man....

bass blom
20 juni 2007, 16:29
zou de kleur van de gitaar ook invloed hebben op het geluid?





































http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif

Orpheo
20 juni 2007, 18:10
man, tieft toch effe op. eerst is t 'ja geweeeeeeldig". en daarna vind je m verschrikkelijk. je bent nog erger dan dat ik ben!



maar weet je wat? probeer de volgende elementen:
nailbomb
warpig ceramic. die raad ik je al maanden aan. je zult zien dat ik gelijk heb.






en nu niet zeuren!

bass blom
20 juni 2007, 18:39
man, tieft toch effe op. eerst is t 'ja geweeeeeeldig". en daarna vind je m verschrikkelijk. je bent nog erger dan dat ik ben!



maar weet je wat? probeer de volgende elementen:
nailbomb
warpig ceramic. die raad ik je al maanden aan. je zult zien dat ik gelijk heb.






en nu niet zeuren!

oei, dat zal je maar in je zak moeten steken http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/rofl.gif

Anders Destium
20 juni 2007, 18:55
Het kan kort duren, het kan lang duren, maar je zult eindigen met EMGs. Ik hoorde dat ze ze nu ook in de kleur silverburst verkopen, dat schijnt het geluid zelfs nóg beter te maken.

Zolang je geen fatsoenlijke versterker koopt kun je trouwens blijven aanklooien met elementen tot je een ons weegt.

RolandT
20 juni 2007, 18:56
Wel ik heb de Vintage PAfs van bulldog pickups (http://www.bulldogpickups.com/) in mijn LP studio.

Yamhammer_71
20 juni 2007, 19:07
De Gibson 500T gaat het waarschijnlijk niet worden en de JB ook niet (teveel hoog).

Ik wil de Ceramic Warpig wel uitproberen, maar hebben die ook 500K pots nodig?

bass blom
20 juni 2007, 19:08
als je dan die RY voor 60 euro te koop zet dan hoor ik het graag :D

drap
20 juni 2007, 19:23
*zucht....*

rickert
20 juni 2007, 19:27
zou de kleur van de gitaar ook invloed hebben op het geluid?





































http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif


Wel als het eenGIBSON SILVERBURST is!!!

Yamhammer_71
20 juni 2007, 19:30
De kleur heeft geen invloed op het geluid, althans niet dat ik weet.

De Warpigs hebben een DC rating van 22,5K, dus mijn vraag is heel simpel:
Zijn hier 500K potmeters voor nodig of 25K net als met EMG's ??

provisus
20 juni 2007, 20:29
Ik heb zelf ook een rebel yell in de brug positie, en ik vind hem verreweg van dun klinken, hij heeft misschien weinig bas maar dun absolute niet!. En als brug positie (misschien kwestie van smaak) wil ik helemaal niet veel bas, dan pak ik wel het neck element. Want met te veel bas kan het weer niet strak klinken.
In iedergeval, als je eenmaal aan elementen verwisselen bent begonnen kun je moeilijk stoppen. Ga anders wat gitaren bespelen met verschillende pickup's (van het zelfde model), het is niet helemaal de zelfde sound die je zult krijgen met je eigen gitaar maar dan heb je wel in iedergeval een idee. Of een andere versterker, maar dan ben je duurder uit.(wel het meest effectieve)
En de hoeveelheid ohm van potmeters heeft alleen het verschil dat het helderder klinkt of doffer, en wat het bereik is, uit kijken dat je dan geen lineare potmeter koopt, maar een ... pot meter (sorry naam vergeten, weet iemand anders vast wel) en met EMG's hebben zoiezo een preamp volume dacht ik??

Trouwens nu we het er toch over hebben heb ik een klein vraagje tussen door, heeft het een groot effect op je geluid als je je potmeters bedrading en switch verandert met hogere kwaliteit? of word je gitaar er alleen maar betrouwbaarder van? (switches die niet zo snel stuk gaan, potmeters die minders snel gaan kraken, heb nu eem kapotte switch in m'n gibson les paul)

DarknessAwaits
20 juni 2007, 21:23
De kleur heeft geen invloed op het geluid, althans niet dat ik weet.

De Warpigs hebben een DC rating van 22,5K, dus mijn vraag is heel simpel:
Zijn hier 500K potmeters voor nodig of 25K net als met EMG's ??

Alleen voor EMG's 25K pots, voor het standaard passieve werk logaritmische 500K potmeters.

Maar hey, is een beetje zelfevaluatie niet op z'n plaats hier? Ik bedoel, we zijn allemaal vreselijke zeikerds als het over 'tone' gaat (terwijl er bij zijn die niet eens fatsoenlijk kunnen spelen, mezelf incluis) maar jij tilt het toch naar the next level.

Anders Destium
20 juni 2007, 23:22
Volgens mij is in dit geval vooral de vraag "kun je zelf ueberhaupt gitaarspelen en werken je oren" op zijn plaats. Als iemand als image "tonefreak" kiest, maar tegelijkertijd genoegen neemt met een derderangs (of is het nu vierderangs) versterker, dan weet ik genoeg. Eerst leren luisteren, dan leren spelen en daarna praten we verder.

Mitch
21 juni 2007, 00:21
En als brug positie (misschien kwestie van smaak) wil ik helemaal niet veel bas, dan pak ik wel het neck element. Want met te veel bas kan het weer niet strak klinken.


Vandaar mijn vraag, die verder volledig is genegeerd: kun je niet gewoon beter met de middenstand op je LP werken als je meer bas wil ?

En guys, dat geflame kennen we nu wel. :stop:

Orpheo
21 juni 2007, 00:32
Vandaar mijn vraag, die verder volledig is genegeerd: kun je niet gewoon beter met de middenstand op je LP werken als je meer bas wil ?

En guys, dat geflame kennen we nu wel. :stop:

ben t eens daarmee, dat je dan meer met je middenstand kan werken. maar dat is op een LP onhandig. als je zo ruw speelt zoals ik, ram je die toggle constant naar de brug of halsplek.

maar ik blijf erbij: kerel, neem een warpig ceramic.

Lexvandoef
21 juni 2007, 01:59
ben t eens daarmee, dat je dan meer met je middenstand kan werken. maar dat is op een LP onhandig. als je zo ruw speelt zoals ik, ram je die toggle constant naar de brug of halsplek.



Hehe, doe dan een beetje kalm aan, nergens voor nodig die agressie op je pickupswitch ;)

Orpheo
21 juni 2007, 02:17
Hehe, doe dan een beetje kalm aan, nergens voor nodig die agressie op je pickupswitch ;)

ghehe, ik speel gewoon heftig. die toggles kunnen 't wel hebben; ik heb t witte knopje er toch altijd al af. wat trouwens niet tegen mijn gebeuk kan, zijn de pickupringen. die willen wel eens breken na flink wat rammen.

Balthazar
21 juni 2007, 02:24
pff wat een geklets... anyway; rammen beuken... dat klinkt alsof je maar 1 ding nodig hebt - EMG81 !!

Rutger
21 juni 2007, 13:55
En wat wordt je nieuwe versterker?

Rutger
21 juni 2007, 14:18
Ja, goed.... ik blijf erbij dat je beter eerst een goede amp had kunnen kopen. Want ga je nu een versterker kopen die goed bij je elementen past? Of ga je dan weer je elementen veranderen?

Elementen vervangen is toch iets wat je doet op basis van het geluid van je totale set-up.

Yamhammer_71
21 juni 2007, 14:26
Ja, goed.... ik blijf erbij dat je beter eerst een goede amp had kunnen kopen. Want ga je nu een versterker kopen die goed bij je elementen past? Of ga je dan weer je elementen veranderen?

Elementen vervangen is toch iets wat je doet op basis van het geluid van je totale set-up.

Het kan nu eenmaal een lange zoektocht zijn voor de juiste elementen die bij je eigen smaak passen. Ik ben al tijden op zoek naar de juiste pickups voor de Billy Gibbons/Peter Green/Gary Moore sound en dat vraagt om low-output + zoet treble gehalte. De Lollars klinken over het algemeen heel zoet, rond met 'lieve' trebles en een strak laag. Hier zou ik mee vooruit kunnen en gaat mn voorkeur dan ook naar uit.
Maar ik moet nog ff een weekje wachten en dan zijn ze binnen.

smandert
21 juni 2007, 15:02
De Lollars klinken over het algemeen heel zoet, rond met 'lieve' trebles en een strak laag.
Huh? :dontgeti: :confused:

Lexvandoef
21 juni 2007, 15:40
Ja sommige tonen zijn nu eenmaal liiever dan die andere agressieve hooligan-achtige jank tonen :D

@Yammer, doe je die Rebel Yells nog weg?;)

minas
21 juni 2007, 15:43
De Lollars klinken over het algemeen heel zoet, rond met 'lieve' trebles en een strak laag.

Huuh....gaat dit nu over elementen of p*rno-sterren?

Mitch
21 juni 2007, 15:53
Tja....waarom zoek je die geluiden in godsnaam in de pickups ? Sowieso begrijp ik al niet hoe je erbij komt Gibbons en Green in één zucht te noemen. Hemelsbreed verschil. Dat je Green en Moore combineert snap ik nog gezien het feit dat Moore een tijd over de oude LP van Green gespeeld heeft.
Houd in je achterhoofd dat een groot deel van de open sound van de Green/Moore gitaar kwam door de omkering van het element, niet zozeer het soort/merk element. Doe er eens een google search op als je niet weet hoe het zit met die bewuste gitaar.
En ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat deze jongens geen van alleen over solid state versterkers speelden. Niet om te zeiken, maar dat bepaalt voor een enorm deel de sound. Je zoektocht lijkt weer bedroevend veel vanuit een koker-perspectief te gebeuren en da's een beetje jammer.

Dirkdewaard
21 juni 2007, 16:19
Het kan nu eenmaal een lange zoektocht zijn voor de juiste elementen die bij je eigen smaak passen. Ik ben al tijden op zoek naar de juiste pickups voor de Billy Gibbons/Peter Green/Gary Moore sound en dat vraagt om low-output + zoet treble gehalte. De Lollars klinken over het algemeen heel zoet, rond met 'lieve' trebles en een strak laag. Hier zou ik mee vooruit kunnen en gaat mn voorkeur dan ook naar uit.
Maar ik moet nog ff een weekje wachten en dan zijn ze binnen.

Doe ons allemaal een lol en koop een versterker, straks als je een goede hebt gekocht wil je weer andere elementen omdat ze niet goed klinken.......

Een goed element is een goed element, zoals ik eerder zei alles moet op hetzelfde niveau zijn want het klinkt naar de minste "link". Wat in dit geval duidelijk je versterker is.

:)

bass blom
21 juni 2007, 16:34
Tja....(knip)
En ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat deze jongens geen van alleen over solid state versterkers speelden. Niet om te zeiken, maar dat bepaalt voor een enorm deel de sound. Je zoektocht lijkt weer bedroevend veel vanuit een koker-perspectief te gebeuren en da's een beetje jammer.

en dan ook nog een of ander metal stomp boxje ertussen.
ja, dan wordt het echt een kwestie van langdurig vingerspitzen speld in hooiberg gevoel en gedoe.

Yamhammer_71
21 juni 2007, 17:36
Ja oke, ik begrijp het verhaal heel duidelijk. Een versterker is nu eenmaal belangrijk, daar ben ik het zeker mee eens en heb ik wel gemerkt met een Vox AC50 buizenstack. Heerlijk geluid en idd totaal niet vergelijkbaar met transistors :).

Maar elementen vind ik wel heel belangrijk als basis.
Ik neig gewoon naar lagere output elementen, 59 humbuckers. De Mules vind ik achteraf toch beter naar mijn smaak dan de Rebel Yells...smoother en voller in het laag, ik hou gewoon niet van het algehele karakter; te aggresief (icepick).
Ik ben net nog ff naar mn gitaarbouwer geweest en heb het over de Lollars gehad en ook volgens hem zou het een 'verbetering' zijn t.o.v de vorige elementen, iig een rondere klank met minder aggresieve trebles, precies wat ik zoek. Het is een smaakkwestie; het gaat er niet om welk element 'beter' of 'slechter' is, maar welke beter bij mij past. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen t.o.v de Bare Knuckles.

Mitch
21 juni 2007, 19:22
Lagere output kan wel degelijk voller klinken, ronder laag en minder scherp in mids dan wel treble. Wat hogere output wordt vaak gezien als een voordeel, maar voor all round toepassingen is het zeker een nadeel naar mijn idee. 't Wordt er allemaal een beetje klinisch van. Perfect, lekker strak voor high gain, maar als je dat niet gebruikt...

Tupelo
21 juni 2007, 19:24
Wat voor amp speel je dan?
Merk dat men er vaak over begint.

Nu meen ik ergens iets over een Fender deluxe '85 gelezen te hebben.
Die versterker staat in mijn geheugen gegrifd als een toch wel zeer aangename transistor amp hoor!

Als het die is, dan snap ik werkelijk niet wat iedereen er altijd over loopt te mauwen.

Anders Destium
21 juni 2007, 23:31
Waarom is het wel van belang om een half jaar te mierenneuken over elementen, maar niet van belang om een keer een versterker te kopen waarmee je geluid significant verbetert?

Misschien is het goed om voortaan als forumregel in te stellen dat mensen geen advies meer krijgen, zolang ze niet de meest voor de hand liggende reden voor hun probleem hebben verholpen. Het ontgaat me echt volkomen waarom sommige mensen bij een probleem aan de motor van hun auto, het probleem zoeken bij de werking van de airco.

provisus
21 juni 2007, 23:45
Het ontgaat me echt volkomen waarom sommige mensen bij een probleem aan de motor van hun auto, het probleem zoeken bij de werking van de airco.

Wel een hele kromme redenering haha, maar je hebt inderdaad gelijk! Rondere warme tone krijg je altijd nog met een buizen versterker (of een hele goede modeling versterker, voor de modeling freaks onder ons)
Je moet eerst een goede basis sound hebben, goede versterker en goede gitaar die naar jou wensen klinken, en dan pas ga je bezig houden met tweaken (netzoals met versterkers zoals de buizen en de speaker) (dit is meestal onnodig want als het ontzettend goed klinkt kan het 90% van de tijd wanneer je tweakt met elementen slechter klinken)
Mare Yamhammer denk er goed over na wat je wilt, en ga niet een fortuin aan elementen besteden want uiteindelijk zul je misschien wel in de buurt komen van wat je wilt maar dan zal het weer net niet zijn. Met het geld wat je besteed aan elementen kun je beter een mooie versterker kopen (je hebt al een mooie gitaar)

bass blom
22 juni 2007, 10:02
de intentie van de elementen..
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/gsbrnint.gif
Het zal echt allemaal wat 'liever' gaan klinken.
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/snrmaajt.gif
en dan met een fijn gevoel op versterker-jacht.
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/qsdmpnqf.gif

Rutger
22 juni 2007, 10:19
Laat m nou maar....

Als ie z'n eigen gang wil gaan moet ie dat vooral doen. We hebben allemaal weleens geld over de balk gegooid omdat we echt dachten dat dat dé oplossing was voor al onze problemen. 'Al doende leert men' zeggen ze dan

Maar je begrijpt wel Yam, dat we je verhalen over pu's nu wel zat zijn, want je vraagt ons advies maar luistert er toch niet naar. Dus als je zover bent om een nieuwe amp te kopen, zullen we je vast weer graag een handje willen helpen ;)

Rutger
22 juni 2007, 11:02
Succes ermee, maar je moet niet verwachten dat we bij je volgende pickup-topic je nog van advies zullen voorzien...

erwin_ve
22 juni 2007, 11:22
Yam, je had ook nog kunnen kiezen voor Seymour Duncan Alnico pro; die geven precies het geluid welke je beschrijft voor de lollars.

Yamhammer_71
22 juni 2007, 11:27
Yam, je had ook nog kunnen kiezen voor Seymour Duncan Alnico pro; die geven precies het geluid welke je beschrijft voor de lollars.

Jep, maar deze Duncans zijn Alnico 2 en de Lollars Alnico 5. Het hoog wordt dus meer benadrukt en toch zonder scherp te worden (Lollar-karakter).

erwin_ve
22 juni 2007, 11:33
Jep, maar deze Duncans zijn Alnico 2 en de Lollars Alnico 5. Het hoog wordt dus meer benadrukt en toch zonder scherp te worden (Lollar-karakter).
Heb de alnico's in mijn Dijkman custom zitten, je bent vrij om ze een keer te checken of je het wat vindt; dat geeft een betere indruk dan productbeschrijvingen(niets afdoende aan de lollars overigens)

smandert
22 juni 2007, 11:53
HOU OP!

alstublieft...ik word zoooo moe van dat gezeur over rond en lief.

No offense by the way

erwin_ve
22 juni 2007, 11:55
Het is namelijk zo dat ik Lollar al heb gesproken, met heel duidelijke vragen over het karakter vd pickups, ook in vergelijking met Bare Knuckles. Hij kon meteen bevestigen dat deze pickups ronder zullen gaan klinken, iets 'zoeter' in de trebles t.o.v Bare Knuckles, ondanks de Alnico 5 magneet dat normaliter sneller de neiging heeft om scherp te gaan klinken.
FF iets anders: mn mening is vaak toch al anders dan de meeste gitaristen hier. Ik vind Gary Moore werkelijk een gitaar-god en hij is voor mij de gitarist die de meeste ballen heeft. Velen beweren echter dat zijn toon 'te lief' en te 'zoetjes' is...kwestie van smaak.
Ja dat zal allemaal wel, ik bood je gewoon aan om ze te checken; real life niets meer niets minder...

Yamhammer_71
22 juni 2007, 11:56
HOU OP!

alstublieft...ik word zoooo moe van dat gezeur over rond en lief.

No offense by the way

Dat is mijn beschrijving van toon en doe niet alsof je het niet begrijpt.

AgileGhost
22 juni 2007, 11:56
Hoe lang kun je lullen over elementen... ongelofelijk. En die termen. Elementen bepalen misschien 10-20% van je geluid.

En orpheo, als jij je switch en pickup-ringen sloopt betekent dat niet dat je heftig speelt, maar dat je niet kunt richten :)

Yamhammer_71
22 juni 2007, 12:02
Hoe lang kun je lullen over elementen... ongelofelijk. En die termen. Elementen bepalen misschien 10-20% van je geluid.

En orpheo, als jij je switch en pickup-ringen sloopt betekent dat niet dat je heftig speelt, maar dat je niet kunt richten :)

Sorry? 10-20% van je geluid? Ik weet niet watvoor oren jij hebt (niets persoonlijk bedoeld overigens), maar ik hoor wel degelijk HELE grote verschillen tussen verschillende elementen in eenzelfde gitaar. Ik ken mensen die 10 jaar lang hun toon zochten en wel honderden elementen hebben verwisseld en uiteindelijk bij een bepaald element terecht kwamen wat het helemaal was.
Oke, voor 'normale' begrippen: het gaat om de details, maar juist die kleine dingen vind ik zo groots en belangrijk. Het mag best wel perfect zijn.

FruscianteFan
22 juni 2007, 12:26
ja, 20% is ook best veel hoor.

interessander
22 juni 2007, 12:37
Het is namelijk zo dat ik Lollar al heb gesproken, met heel duidelijke vragen over het karakter vd pickups, ook in vergelijking met Bare Knuckles. Hij kon meteen bevestigen dat deze pickups ronder zullen gaan klinken, iets 'zoeter' in de trebles t.o.v Bare Knuckles, ondanks de Alnico 5 magneet dat normaliter sneller de neiging heeft om scherp te gaan klinken.
FF iets anders: mn mening is vaak toch al anders dan de meeste gitaristen hier. Ik vind Gary Moore werkelijk een gitaar-god en hij is voor mij de gitarist die de meeste ballen heeft. Velen beweren echter dat zijn toon 'te lief' en te 'zoetjes' is...kwestie van smaak.

Het is ook wel in zijn voordeel om je te vertellen wat je wil horen van de beste man natuurlijk. Als je een mail stuurt naar dimarzio of seymour duncan dan zullen ze je ook een van hun pickups aanraden en zeggen dat het een verbetering is.

AgileGhost
22 juni 2007, 12:48
Sorry? 10-20% van je geluid? Ik weet niet watvoor oren jij hebt (niets persoonlijk bedoeld overigens), maar ik hoor wel degelijk HELE grote verschillen tussen verschillende elementen in eenzelfde gitaar.

Het mag best wel perfect zijn.

10-20% van het uiteindelijke karakter van je geluid, ja. Natuurlijk moet je de juiste output en balans hebben, maar jij bent gewoon alleen maar gefocused op die pickups. Ga nou ipv je pickups voor 100% op orde te hebben nou zorgen dat alles (gitaar, snaren, pickups, versterker, aanslag) op 80% komt, dan klinkt alles denk ik een stuk beter.

Perfect wordt het in elk geval niet alleen door je pickups.

provisus
22 juni 2007, 13:05
heb je trouwens al geprobeert bij de rebel yell om hem wat lager te zetten, word ie wat minder agressief van, en als je meer bas wilt kun je de bas kant iets wat hoger zetten dan de treble.

smandert
22 juni 2007, 13:20
Dat is mijn beschrijving van toon en doe niet alsof je het niet begrijpt.
Daar gaat het me eigenlijk helemaal niet om. Je lijkt wel doof te zijn voor wat men hier zegt. En ipv te zeggen "het interesseert me geen moer wat jullie vinden" (is je goed recht namelijk) ga je er elke keer weer serieus op in en blijf je maar door emmeren over die elementen en blijf je herhalen wat je standpunt is (dat ik allergisch ben voor die kreten als "ronder" en "liever" is mijn probleem ;)), zónder echt in te gaan op wat men je adviseert. Ik krijg er de kriebels van. Ik snap wel dat mensen je niet meer van advies willen zijn.
Mijn kreet was dus een primaire oerreactie. :)

nopster
22 juni 2007, 13:26
Als ik lees wat je zoekt, dan vraag ik me af of P-90's niks voor jou zouden zijn.

heinz3110
22 juni 2007, 13:26
Ik ken mensen die 10 jaar lang hun toon zochten en wel honderden elementen hebben verwisseld en uiteindelijk bij een bepaald element terecht kwamen wat het helemaal was.

Zoals het spreekwoord al zegt:

de jacht is beter dan de vangst.

Ik wens je succes met je zoektocht, Yam. Maar ik kan het niet nalaten om nog een spreekwoord te quoten:

Je weet niet wat je krijgt totdat je het hebt.

Ok,ok. Misschien heb ik die laatste zelf verzonnen. Maar je moet maar weer afwachten of de geleverde elementen datgene beloven als jij erover speelt.

Kaboemba
22 juni 2007, 13:52
Daar gaat het me eigenlijk helemaal niet om. Je lijkt wel doof te zijn voor wat men hier zegt. En ipv te zeggen "het interesseert me geen moer wat jullie vinden" (is je goed recht namelijk) ga je er elke keer weer serieus op in en blijf je maar door emmeren over die elementen en blijf je herhalen wat je standpunt is (dat ik allergisch ben voor die kreten als "ronder" en "liever" is mijn probleem ;)), zónder echt in te gaan op wat men je adviseert. Ik krijg er de kriebels van. Ik snap wel dat mensen je niet meer van advies willen zijn.
Mijn kreet was dus een primaire oerreactie. :)

Mijn god zelden zo goed zien beschreven, het enige wat ik nog mis is dat hoe meer jammerhammer hier post hoe minder ik geloof dat hij ook maar ergens een ruk van weet.
Ik heb geloof ik al in 10 topics post van meneer tegen ben gekomen dat hij dit en dat wil proberen, van elmenten tot versterkers en steeds is het van het enne uiterste tot het andere. ik vermoed dat hij goed gebruikt maakt van internet zodat zijn geneuzel nog enigzins gelooofwaardig overkomt.

dr.distortion
22 juni 2007, 14:23
Yamhammer, toen je laatst die VOX testte waar je zo tevreden over bent, heb je dat gedaan met je eigen Les Paul? Van DIE combinatie moet je rooie oren krijgen...gitaar samen met versterker want die combi maakt je geluid!

Yamhammer_71
22 juni 2007, 14:49
Yamhammer, toen je laatst die VOX testte waar je zo tevreden over bent, heb je dat gedaan met je eigen Les Paul? Van DIE combinatie moet je rooie oren krijgen...gitaar samen met versterker want die combi maakt je geluid!

NEE! Helaas dus niet. Ik had een goedkope LP-achtige gitaar gekregen om te testen door de Vox en was toen al onder de indruk. De verkoper zelf zei dat het met een echte LP nog veel beter zou moeten gaan klinken door diezelfde Vox met veel meer sustain.
Nog steeds blijft die Vox AC50 me boeien, het zal iig de eerste versterker zijn die ik ga testen met mn eigen LP :)

Pinch harmonics etc. vlogen er al op laag volume uit. Echt een rock-beest.
Ik was meer onder de indruk van de Vox dan de Engl Screamer 50 (deze laatste heb ik getest met een bruinkleurige LP Studio, all mahogany).
De cleane toon van de Vox was erg sprankelend, heel erg prettig voor het gehoor. De distorted tone was gewoon bruut en rauw met veel sustain.

dr.distortion
22 juni 2007, 15:02
Dan een tip: ga die VOX nogmaals testen met je eigen LP met de pups die er NU inliggen...DAN krijg je pas een gedegen EERSTE indruk!

Yamhammer_71
22 juni 2007, 15:21
Dan een tip: ga die VOX nogmaals testen met je eigen LP met de pups die er NU inliggen...DAN krijg je pas een gedegen EERSTE indruk!

You are right, maar ik heb ze gisteren al besteld! Ik zet ze er gewoon in en dan laat ik de gitaar mooi zo.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik niet eerder mn eigen LP door die Vox heb geplugd :dontgeti:
Waarschijnlijk omdat ik het vreemd vind om zomaar met je eigen Les Paul daar 'arrogant' loopt te doen over een Vox en vervolgens met niets de deur uit te gaan...(een setje Ernie Ball snaren misschien, das het enige).

dr.distortion
22 juni 2007, 15:23
Haha...je vooral nooit gaan lopen schamen daarvoor, er zijn al velen voor jou geweest met hun eigen spul, en er zullen nog veel volgen! Iig succes ermee!

smandert
22 juni 2007, 15:27
Mijn god zelden zo goed zien beschreven, het enige wat ik nog mis is dat hoe meer jammerhammer hier post hoe minder ik geloof dat hij ook maar ergens een ruk van weet.
Ik kom hier nog niet zo lang he, de grens is nog niet bereikt ;)
Maar dat komt nog wel, daar ben ik niet bang voor.

FruscianteFan
22 juni 2007, 15:41
You are right, maar ik heb ze gisteren al besteld! Ik zet ze er gewoon in en dan laat ik de gitaar mooi zo.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik niet eerder mn eigen LP door die Vox heb geplugd :dontgeti:
Waarschijnlijk omdat ik het vreemd vind om zomaar met je eigen Les Paul daar 'arrogant' loopt te doen over een Vox en vervolgens met niets de deur uit te gaan...(een setje Ernie Ball snaren misschien, das het enige).Ik hoop dat je ook je eigen gitaar mee de deur uit neemt :p

Anders Destium
22 juni 2007, 16:55
Misschien kun je eerst dertig topics openen over versterkers, om uiteindelijk eentje te kopen zonder hem eerst uit te proberen.

Yamhammer_71
22 juni 2007, 17:12
Misschien kun je eerst dertig topics openen over versterkers, om uiteindelijk eentje te kopen zonder hem eerst uit te proberen.

FF Chill man :D

Alles komt goed in week 54 :hippie:

bass blom
22 juni 2007, 17:16
hmpfff nog 34 weken dus? :cooler:

Fumi SG
22 juni 2007, 17:22
Alles komt goed in week 54

Oh god.. je weet al niet eens hoeveel weken een jaar heeft!:o Of mis ik iets?:confused:

Chris Winsemius
22 juni 2007, 17:35
Met 'n 13e maand heeft 'n jaar ruim 56 weken.



















:D

bass blom
22 juni 2007, 17:38
yammer...

stop messing around

http://www.chris.parry.clara.co.uk/garymoore_stopmessinround.wmv

:stop:

Rutger
22 juni 2007, 17:39
Ooooh joh, het was een grapje! http://www.labradorinfo.nl/images/smiles/violent1.gif

woutB
22 juni 2007, 17:44
Quote 1 ( Yamhammer )
Ik heb pas nog over een ENGL Screamer 50 gespeeld met een LP Studio (all mahogany) en dat klonk wel erg lekker! De gitaar vond ik echt minder, maar de versterker was wel goed.

Quote 2 ( Yamhammer )
Ik had een goedkope LP-achtige gitaar gekregen om te testen door de Vox en was toen al onder de indruk. De verkoper zelf zei dat het met een echte LP nog veel beter zou moeten gaan klinken door diezelfde Vox met veel meer sustain.

Ik mag toch wel hopen dat die LP studio (die echt minder is dan een "echte" LP "standard" ) geen Gibson is maar een cheap ass epi.

Maar ik ben echt bang dat je bedoeld dat een Gibson LP studio geen echte
LP is.

Please, antwoord hierop en herstel mijn geloof in de mensheid.

Rutger
22 juni 2007, 17:50
http://www.liefkenshoektunnel.be/content/liefkenshoektunnel/art/pw-slotje.gif

Please, ik mocht van m'n therapeut net van de pillen af!

Yamhammer_71
22 juni 2007, 18:28
Quote 2 ( Yamhammer )
Ik had een goedkope LP-achtige gitaar gekregen om te testen door de Vox en was toen al onder de indruk. De verkoper zelf zei dat het met een echte LP nog veel beter zou moeten gaan klinken door diezelfde Vox met veel meer sustain.

Ik mag toch wel hopen dat die LP studio (die echt minder is dan een "echte" LP "standard" ) geen Gibson is maar een cheap ass epi.

Maar ik ben echt bang dat je bedoeld dat een Gibson LP studio geen echte
LP is.

Please, antwoord hierop en herstel mijn geloof in de mensheid.

Die LP Studio was wel een echte Gibson, maar een soort 'Faded' uitvoering. Helemaal bruin, geheel mahonie en erg licht van gewicht. Deze heb ik getest door de Engl, de Vox heb ik getest in een andere muziekzaak.

Ik vond de LP Studio helemaal niet comfortabel spelen. Er was iets met de toets en frets wat me helemaal niet aanstond en erg slecht afgesteld (cheap feeling). Het deed me denken aan de SG Special Faded worn brown...ook een on-ding wat betreft bespeelbaarheid.

Hier een foto van de geteste LP Studio :
http://www.12fret.com/new/gibson_les_paul_studio_all_mahogany.jpg

Kaboemba
22 juni 2007, 18:40
Kan iemand die gozer geen squier ergens plaatsen, kom fnark wat was het ook alweer.

Anaal en overdwars toch ?

Realeigo
22 juni 2007, 19:15
Is je dat dan nog niet duidelijk dan..... :stop:

Realeigo
22 juni 2007, 19:29
Het was je nog niet duidelijk dus.. :seriousf:

Yamhammer_71
22 juni 2007, 19:33
Het was je nog niet duidelijk dus.. :seriousf:

Er is me wat ontgaan na de post van het testverslag van de LP Studio.

Kun jij me vertellen wat me nog niet duidelijk zou moeten zijn naar aanleiding van het testverslag?

Realeigo
22 juni 2007, 19:38
Wat je ontgaat is dat er een tiental mensen graag een met een squier anaal en overdwars willen gaan met jij erbij! Leuk he!

Yamhammer_71
22 juni 2007, 19:39
Nou Fantastisch.

Rutger
22 juni 2007, 23:16
Yam, je drijft ons echt tot WAANZIN!!

Ga iets zinnigs doen met je leven, ga hengelen ofzo!

Yamhammer_71
22 juni 2007, 23:23
Yam, je drijft ons echt tot WAANZIN!!

Ga iets zinnigs doen met je leven, ga hengelen ofzo!

Haha, ik heb woensdagavond toevallig nog gehengeld met de vaste stok.
6 vissen gevangen, waaronder 1 grote goudvoorn met prachtige rode vinnen (die zie je niet zoveel) :)

Zo een is het:

http://www.degoudvoorn.be/Images/gv_logo_nieuw.jpg

Dirkdewaard
23 juni 2007, 00:41
Haha, ik heb woensdagavond toevallig nog gehengeld met de vaste stok.
6 vissen gevangen, waaronder 1 grote goudvoorn met prachtige rode vinnen (die zie je niet zoveel) :)

Zo een is het:

http://www.degoudvoorn.be/Images/gv_logo_nieuw.jpg

Je bent een heel speciaal persoon, dat geef ik je mee.

Ik heb net lekker met mijn sg (met lage output boutique paf replica) over een transistor randall met DS-2 gespeeld en heb een TOP avond gehad, ik heb nog nooit zo'n goed geluid uit mijn handen horen komen.

Dure spullen zijn over-rated, dat zeg ik, vingers en veel bier, daar gaat het om.


:rockon:

Chris Winsemius
23 juni 2007, 00:50
Je bent een heel speciaal persoon, dat geef ik je mee.

Ik heb net lekker met mijn sg (met lage output boutique paf replica) over een transistor randall met DS-2 gespeeld en heb een TOP avond gehad, ik heb nog nooit zo'n goed geluid uit mijn handen horen komen.

Dure spullen zijn over-rated, dat zeg ik, vingers en veel bier, daar gaat het om.


:rockon:

Hoe meer bier hoe beter de beoordeling....



























:D

Dirkdewaard
23 juni 2007, 01:00
(Ik overdrijf altijd een beetje als ik heb gedronken, daar heb ik geen DS-2 voor nodig. :seriousf: )

Chris Winsemius
23 juni 2007, 01:04
(Ik overdrijf altijd een beetje als ik heb gedronken, daar heb ik geen DS-2 voor nodig. :seriousf: )

Ok, ok!
:)
't Rusten!

DarknessAwaits
23 juni 2007, 01:58
Haha, ik heb woensdagavond toevallig nog gehengeld met de vaste stok.
6 vissen gevangen, waaronder 1 grote goudvoorn met prachtige rode vinnen (die zie je niet zoveel) :)

Zo een is het:

http://www.degoudvoorn.be/Images/gv_logo_nieuw.jpg

Laat me raden, z'n karakter was toch iets te agressief en je hebt 'm na een tijdje ingeruild voor een Karper?


:seriousf:

iwamoto
23 juni 2007, 02:22
nee, hij had eerst een karper, maar daarbij moest hij gelijk aan keiper denken, weg met die vis!

ik heb in de wandelgangen gehoord dat yamhammer mischien een ban gaat krijgen, maar niet verder vertellen :shhh:

Yamhammer_71
23 juni 2007, 10:01
nee, hij had eerst een karper, maar daarbij moest hij gelijk aan keiper denken, weg met die vis!

ik heb in de wandelgangen gehoord dat yamhammer mischien een ban gaat krijgen, maar niet verder vertellen :shhh:

HAHA, die vergelijking met Keiper is echt goed. Maar ik had helaas geen karper gevangen...de snoer zou gehaaid knappen.

Terence
23 juni 2007, 10:40
Wat een onwijs bizar topic :o

bass blom
23 juni 2007, 11:14
ja dan moet je de voorgeschiedenis een beetje kennen..
van hoe yamhammer als olifant dees porceleinkast in kwam stuiteren.
mensen ervan ging overtuigen dat zijn torrenbak helemaal geweldig is
enzomeer enzetera, hilaries allemaal.
en die plaat voor zn kop, die blijft gewoon hangen want daar staat gibson op.
dan is het goed.

InternEd
23 juni 2007, 11:15
HAHA, die vergelijking met Keiper is echt goed. Maar ik had helaas geen karper gevangen...de snoer zou gehaaid knappen.
Waar vis je dan mee? Setje 0.09 of 0.10?

drap
23 juni 2007, 11:20
Waar vis je dan mee? Setje 0.09 of 0.10?

Ligt eraan hoe je wil vissen he. Voor het betere sportviswerk zou ik 0.09 of zelfs 0.08 aanraden, maar met 0.10 of 0.11 vang je veel vollere vissen. Voor het diepzeevissen zou ik echt 0.12 of hoger aanraden. Hoewel de elementen van de vishengel natuurlijk ook vreselijk belangrijk zijn.

bass blom
23 juni 2007, 11:26
en de liefste visjes pak je met 0.07 :D
(van die kleine gele;)

en wat heb je nodig voor die grefo visjes achterop auto's?

Yamhammer_71
27 juni 2007, 23:51
Ik heb de elementen vorige week donderdag besteld bij vd Haar, maar ze zijn nog steeds niet binnen....erg vreemd. Vandaag dus gebeld en alles klopte verder, dus ook volgens Erik was het vreemd dat ze nu nog niet binnen waren. Dat ben ik niet gewend van Haar Guitars, gezien de pakketjes normaal gesproken direct binnen 2/3 dagen aankomen.
Heb de status van de verzending bekeken op de site van GLS via de opgegeven code en er kwam uit ''Dit pakket is niet verstuurd via een pakketshop''. Vreemd.

Iemand anders met eenzelfde ervaring bij vd Haar?
Ik wacht het tot morgen nog ff af, mocht het dan nog niet binnen zijn, dan is er iets goed fout.
Misschien de chauffeur die loopt te azen op die elementen? Of zijn ze uberhaupt gewoon niet verstuurd? Pff, ik word paranoia :eek:

Yamhammer_71
28 juni 2007, 10:00
Het pakketje is dus gewoon niet verstuurd neem ik aan?

jimihattricks
28 juni 2007, 10:01
heb 1x een tremolo bij Erik besteld, was de dag erna (nog voordat ik de overschrijving op de bus had gedaan) binnen...

vervelend zeg..

Yamhammer_71
28 juni 2007, 10:06
heb 1x een tremolo bij Erik besteld, was de dag erna (nog voordat ik de overschrijving op de bus had gedaan) binnen...

vervelend zeg..

Ja, ik heb al meerdere keren wat besteld bij Erik (elementen) en elke keer waren ze gewoon binnen 2/3 dagen binnen. Heel erg snel.
Vandaar dat ik dit dus niet gewend ben van Haar Guitars + het bedrag heb ik dezelfde dag van de bestelling direct overgemaakt. Het was gewoon op voorraad, dus erg vervelend idd. Ik had gebeld gisteren en moest ik kijken op de site van GLS + de pakket-code invoeren en toen kreeg ik er dus uit ''Dit pakket is niet verstuurd via een pakketshop''. De code klopt verder gewoon...

Vandaag dus nog ff afwachten en anders zuigt het behoorlijk allemaal. Misschien heel stom, maar ergens denk ik gewoon dat de elementen niet zijn verstuurd of er is iets fout gegaan tijdens de bezorging...beiden een erg 'leuk' idee dat er nu al gesjoemeld is met de elementen.

Rutger
28 juni 2007, 10:08
Ik ken bijna niet anders bij Erik, dan dat ik er lang op moet wachten.... uiteraard ligt dat altijd aan de leverancier... ;) Bel m gewoon even over hoe het ermee staat, hij is een prima vent

Yamhammer_71
28 juni 2007, 10:13
Ik ken bijna niet anders bij Erik, dan dat ik er lang op moet wachten.... uiteraard ligt dat altijd aan de leverancier... ;) Bel m gewoon even over hoe het ermee staat, hij is een prima vent

Ze waren gewoon op voorraad en hij heeft ze maandag al de deur uitgedaan.

Normaal gesproken zouden ze dan woensdag al binnen geweest moeten zijn. Nu is het donderdag er heb ik nog steeds geen verlossende, rinkelende deurbel gehoord...geen tekenen van een pakketje.

Kim Wilson
28 juni 2007, 10:15
Het is nog vroeg. Als het er om 15:00 er nog niet is, dan kun je stellen dat het vandaag niet meer komt. Maar het kan nog steeds, hoor.

Rutger
28 juni 2007, 13:38
Vraag hem even het S... nummer van het pakketje, daarmee kun je traceren waar het pakketje gebleven is.

Overigens kan een pakketje er een week over doen hoor, dat zegt TNT zelf op de site.

Yamhammer_71
28 juni 2007, 18:41
Vraag hem even het S... nummer van het pakketje, daarmee kun je traceren waar het pakketje gebleven is.

Overigens kan een pakketje er een week over doen hoor, dat zegt TNT zelf op de site.

Ik heb het 14-cijferige nummer van het pakketje al gekregen gisterenavond van vd Haar zelf. Meteen gecheckt op de site van GLS, maar als uitkomst stond er dat het pakketje niet verstuurd is via een pakketshop en kan ik dus ook niets traceren.

Wat bedoel je met 'een week'? Nadat ik het geld heb overgemaakt? Of nadat het pakketje de deur uit is uitgedaan?

Squier4ever
28 juni 2007, 19:14
Ik heb het 14-cijferige nummer van het pakketje al gekregen gisterenavond van vd Haar zelf. Meteen gecheckt op de site van GLS, maar als uitkomst stond er dat het pakketje niet verstuurd is via een pakketshop en kan ik dus ook niets traceren.

Wat bedoel je met 'een week'? Nadat ik het geld heb overgemaakt? Of nadat het pakketje de deur uit is uitgedaan?

jezus maak je niet zo druk! ga op versterkerjacht ofzo, die dingen komen heus wel. mss is eric je gezeur over die pups ook wel zat!

bass blom
28 juni 2007, 19:36
hee yammer, je zou die rebel yells hierheen sturen
waar blijven die?

Yamhammer_71
29 juni 2007, 00:01
mss is eric je gezeur over die pups ook wel zat!


hee yammer, je zou die rebel yells hierheen sturen
waar blijven die?

1)Squier4ever: Je opmerking slaat werkelijk nergens op. Misschien dat jij op je luie stoel tot volgend jaar zou blijven wachten op je elementen, ik niet.


2)Bass Blom: Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dit grapje gaat helaas voor jou niet door. De Rebel Yells gaan niet in de verkoop.

Waarom ben je trouwens zo'n watje dat je niet toegeeft dat je geilt op je eigen Les Paul Custom? Of ben je ondanks dat je een Gibson hebt, toch eigenlijk een Fender-man? Zo kom je wel altijd over.
Je bent nu eenmaal een echte Gibson-man of niet en van jou weet ik het nog niet helemaal. Volgens mij boeit jouw eigen LP je ook niets....totaal geen passie of enige waardering.
Als jij eens wat meer zou posten van je eigen Les Paul, zouden heel wat leden hier vaker aan hun trekken komen (waaronder ik). Zo is het maar een saaie bedoeling :hippie:

Dirkdewaard
29 juni 2007, 00:41
1)Squier4ever: Je opmerking slaat werkelijk nergens op. Misschien dat jij op je luie stoel tot volgend jaar zou blijven wachten op je elementen, ik niet.


2)Bass Blom: Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dit grapje gaat helaas voor jou niet door. De Rebel Yells gaan niet in de verkoop.

Waarom ben je trouwens zo'n watje dat je niet toegeeft dat je geilt op je eigen Les Paul Custom? Of ben je ondanks dat je een Gibson hebt, toch eigenlijk een Fender-man? Zo kom je wel altijd over!
Je bent nu eenmaal een echte Gibson-man of niet en van jou weet ik het nog niet helemaal. Volgens mij boeit jouw eigen LP je ook niets....totaal geen passie of enige waardering.
Als jij eens wat meer zou posten van je eigen Les Paul, zouden heel wat leden hier vaker aan hun trekken komen (waaronder ik). Zo is het maar een saaie bedoeling :hippie:

Rustig, het is een gitaar, niet meer niet minder.

Dirkdewaard
29 juni 2007, 00:43
Niet zomaar iemand een fender-man noemen, dat is gewoon niet leuk meer.

Lexvandoef
29 juni 2007, 00:54
hehe dude chill, ik vind mijn les paul ook een wereld gitaar (en terecht :hippie: ), maar ik ben er niet mee getrouwd zoals jij :satisfie: . Even min is Bass Blom dat. Goeie kerel is dat trouwens.

bass blom
29 juni 2007, 01:34
Niet zomaar iemand een fender-man noemen, dat is gewoon niet leuk meer.

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/ipmimscs.gif

speciaal voor yammerdedrammer:

http://www.hetgelegevaar.nl/lespaul.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/1975-76-headstock.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/cap.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulcustomcap.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/roundhole.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/notenon.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/pup.jpg
http://www.internut.nl/LPcustom31years.jpg
http://www.internut.nl/9juni07/70graden.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/lpcbridge.jpg

Squier4ever
29 juni 2007, 10:25
1)Squier4ever: Je opmerking slaat werkelijk nergens op. Misschien dat jij op je luie stoel tot volgend jaar zou blijven wachten op je elementen, ik niet.


2)Bass Blom: Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar dit grapje gaat helaas voor jou niet door. De Rebel Yells gaan niet in de verkoop.

Waarom ben je trouwens zo'n watje dat je niet toegeeft dat je geilt op je eigen Les Paul Custom? Of ben je ondanks dat je een Gibson hebt, toch eigenlijk een Fender-man? Zo kom je wel altijd over.
Je bent nu eenmaal een echte Gibson-man of niet en van jou weet ik het nog niet helemaal. Volgens mij boeit jouw eigen LP je ook niets....totaal geen passie of enige waardering.
Als jij eens wat meer zou posten van je eigen Les Paul, zouden heel wat leden hier vaker aan hun trekken komen (waaronder ik). Zo is het maar een saaie bedoeling :hippie:

je moet eens ff gaan chillen yammer. die pups komen vanzelf wel. je hebt prima pups momenteel dus neem een chill pill.

Yamhammer_71
29 juni 2007, 12:57
Ben gebeld door H.Guitars en het pakketje is getraceerd bij het GLS-depot in Wijchen.
Heb hun direct gebeld en geregeld dat het pakketje maandag alsnog wordt bezorgd :).

Kim Wilson
29 juni 2007, 12:58
Zo, nu kunnen we allemaal tenminste weer rustig slapen. :)

Yamhammer_71
29 juni 2007, 13:13
Zo, nu kunnen we allemaal tenminste weer rustig slapen. :)

Welterusten dan :satisfie: .

bass blom
29 juni 2007, 13:24
Zo, nu kunnen we allemaal tenminste weer rustig slapen. :)
dat moeten we nog zien :D

dr.distortion
29 juni 2007, 13:27
Nog geen week en dan moeten er weer andere in, misschien iets wat minder zoetig klinkt en wat het geluid van een of andere buizenbak perfekt simuleert :seriousf:

steph
29 juni 2007, 14:15
Ik heb voor de brug nu een SD JeffBeck, en klinkt toch wel errug goed hoor, ipv de normale Gibson humbucker.

bass blom
29 juni 2007, 14:16
en echte watjes doen het zelf met echte bijenwas :D

http://www.hetgelegevaar.nl/wax.jpg

Yamhammer_71
5 juli 2007, 23:49
Morgen zitten de nieuwe elementen in mn LP :)

Ben benieuwd.

DarknessAwaits
5 juli 2007, 23:49
Anders wij wel.

Yamhammer_71
6 juli 2007, 23:36
Vandaag mn Les Paul opgehaald met de nieuwe pickups. Ze bevallen erg goed :)

De Mules heb ik aan een jazz-muzikant overhandigd als cadeau...hij was er erg blij mee. De Rebel Yells heb ik nog en gaan voorlopig nog niet de deur uit.

Tijd voor een buizenversterker.

provisus
7 juli 2007, 10:42
Vandaag mn Les Paul opgehaald met de nieuwe pickups. Ze bevallen erg goed :)

Tijd voor een buizenversterker.

Meer krijgen we niet te horen? alleen maar, ze bevallen goed?



De Mules heb ik aan een jazz-muzikant overhandigd als cadeau...hij was er erg blij mee. De Rebel Yells heb ik nog en gaan voorlopig nog niet de deur uit.


Ow leuk cadeautje om zomaar te geven, Mules zijn toch geen Jazz gerichte elementen meer een beetje vintage rock?!

drap
7 juli 2007, 10:45
Het wachten is nu op een stuk of acht topics omtrent een buizenversterker, of niet, of wel, of niet, of wel...

Het was weer sterker dan ik...

Yamhammer_71
7 juli 2007, 11:11
Ja, de Mules zijn inderdaad vintage (59' PAF kopie) maar zijn heerlijk om mee te bluesen of te jazzen. Hij is altijd met elementen bezig en was er erg blij mee.
Er komen geen buizen-amp topics nee. Ik ga zowieso testen: Engl, Vox en Koch.
De Engl Screamer en Vox AC50 die ik recentelijk heb getest, zijn beiden goed bevallen, maar voorlopig staat de Vox nog op nummer 1 voor mij.

dr.distortion
7 juli 2007, 11:17
Neem dan wel je EIGEN gitaar mee, Yam....

bass blom
7 juli 2007, 11:34
ik vind dit ook erg interessant in plaats van nieuwe elementen in mijn 32 jaar oude les paul..

http://zvex.com/images/lauraSHO.jpg

heeft iemand dit ooit in het echt geprobeerd?
haar zou ze hebben, die heb ik gemaild net.
die gast zegt in zn filmpje http://media.zvex.com/superhardon.mov
dat je er een aantal moet proberen omdat elke ouwe gitaar EN elk doosje anders is..

http://zvex.com/hardon.html

Mitch
7 juli 2007, 12:11
Een Z Vex Super Hard on... nee, goh, nog nooit gehoord, dit is blijkbaar nieuw !













:seriousf:

En dan nog wat te zeiken hebben over de onwetendheid van Yam, oei oei oei... Kom eens wat vaker in Effecten, blom.

bass blom
7 juli 2007, 12:22
blom is gewoon zo'n type die een gitaar, een versterker en een snoer heeft :stop:

Yamhammer_71
7 juli 2007, 14:17
Neem dan wel je EIGEN gitaar mee, Yam....

Doe ik :) .

ccc
8 juli 2007, 00:46
Toch uit faze gewired ?

http://www.youtube.com/watch?v=F6qkF_6LNPA&mode=related&search=

fred dons
8 juli 2007, 10:23
hij zegt dat hij de magneet heeft omgedraaid (dus reverse polarity)