PDA

View Full Version : zelf elektrisch gitaar leren spelen?



gitaarmans
20 juni 2007, 11:03
Hey,
Ik wil binnenkort elektrisch gaan spelen.
Ik heb al 2 jaar klassiek gespeeld en 3 jaar western.
Is het mogelijk om zelf goed elektrisch te leren spelen, na 5 jaar les, of is het toch het verstandigste om les te nemen?
En als ik zelf wil leren, is een lesboek dan handig?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Wil je dan een reactie geven
alvast bedankt :)

schizo910
20 juni 2007, 11:18
Je speelt dus al gitaar? Gewoon ervoor gaan met wat je kent en als je het idee krijgt les nodig te hebben of te willen, dan neem je les. Zorg vooral dat je het leuk vindt. Vind je het vervolgens nodig om je theorie of techniek aan te sterken of meer bij te leren dan zoek je iemand die je dat kan leren.

Darth
20 juni 2007, 11:21
eigenlijk is alles het zelfde op klassiek, western en electrische gitaar ;) vooral western en electrisch lijken heel erg veel op elkaar. De noten e.d. blijven geweoon precies het zelfde, alleen bij de electrische gitaar kan je vaak hoger op de hals komen, voor solo's e.d.

Techniek is ook een heel end het zelfde, hammer on blijft hamemr on, pull of blijft pull off, bend blijft bend, slide blijft slide.. etc etc etc, maar miscien moet je leren spelen met een plectrum ofzo (is niet eens nodig, kijk naar Jeff Beck, Mark Knofler, etc).

Akkoorden e.d. blijven ook het zelfde. Mischien dat je de 'Powerchords', voor in de 'hardere' muziek met distorsion enzo moet leren, maar dat is heel simpel.


Zelf speel ik electrisch, en heb ook les daarin. Maar ik heb ook 2 akoestische staan hier in huis (western en spaans), alles wat niet te hoog op de hals is, kan ik zowel op electrisch als op akoestisch spelen.

Zolang speel ik nog niet, dus 'don't shoot me if I'm wrong'

cheers,
Darth

gitaarmans
20 juni 2007, 11:36
ok thx voor jullie reacties
:satisfie:

Dekkz0r
20 juni 2007, 13:37
moet inderdaad geen enkel probleem zijn, zal gewoon vooral een questie van wennen zijn. De boel speeld gewoon ff anders, maar de theorie is hetzelfde