PDA

View Full Version : The Dust Connection - nieuw nummer online



MartijnB
20 juni 2007, 10:34
Op onze myspace staat vanaf nu het nummer "Prayer", een voorproduktie van ons debuutalbum.

Voor degenen die geinteresseerd zijn: http://www.myspace.com/thedustconnection

Martijn

Solidkick
20 juni 2007, 11:14
Aan de +:
Fijne stem, mooie nummers & knap gespeeld.

Aan de -:
Die synth patches zuigen flink en maken er een 13 in 12 sound van (doodzonde!!!).
Ook die gitaristen de gain knop maar wat laten terug draaien.
Klink nu als een stofzuiger ipv een vette muur.

mijn 0.02c

:rockon:

MartijnB
20 juni 2007, 11:49
Dank voor je eerlijke mening.

Wat betreft de gain, ben ik met je eens als de gitarist zijnde. Ik merk overigens wel dat het door de compressie van myspace een wat vertekend beeld geeft. Maar goed, vandaar ook de voorproduktie.. die geeft mogelijkheden voor verbeteringen.

De synth patches zijn een kwestie van smaak, wij vinden ze wel gaaf ;)

benwave
20 juni 2007, 12:34
Hoi Martijn

Ik vind het ook een goed nummer, maar ook wat commentaar
Ik vind de gitaar wat iellig klinken niet krachtig genoeg voor deze soort muziek en of dat nou alleen een kwestie van gain is ?

Het Marillion gehalte is wel hoog, met name dat cleane chorusgitaartje.
(Marillion fan hier)

De zanger heeft een zeer goede stem, maar ik zou hem adviseren dat jaren `70 vibrato in zijn stem achterwege te laten, deze zanger heeft dat niet nodig.
Maw iets moderner zingen.

Probeer zowiezo de zaak op een of andere manier te updaten naar deze tijd.
Of hebben jullie hier specifiek voor gekozen ?
Het geheel klinkt een beetje gedateerd.

Solo geweldig, en een mooi geluid en nogmaals de compostitie is ook mooi

Solidkick
20 juni 2007, 16:54
Dank voor je eerlijke mening.


Graag gedaan. De muziek is het waard.
Over smaak valt niet te twisten en het gaat er uiteindelijk om wat je/jullie zelf lekker vinden klinken.

Ik denk overigens wel dat je met deze outfit best een paar potten kunt breken buiten het traditionele symfo/prog publiek wanneer je de sound wat ombuigt.

MartijnB
21 juni 2007, 11:14
@Benwave: dat cleane geluid is inderdaad een beetje Marillion-achtig, ben ook liefhebber van die sound (en van Rothery's manier van spelen), dus dat kan kloppen.

Wat betreft onze zanger: hij zingt zoals ie zingt en voelt zich nu eenmaal lekker bij die stijl. Mijn ervaring met zangers/zangeressen is dat je ze juist niet een bepaalde zangstijl moet opleggen, dat werkt nooit (eenmalige studio-opdrachten daargelaten soms). Je hoort aan zulke opnamen dat het niet oprecht klinkt.

Kunstmatig proberen je sound aan te passen om 'moderner' te klinken is per definitie achter de feiten aanlopen naar mijn mening. Iedereen hoort er toch iets anders in. We maken gewoon de muziek die we zelf tof vinden. Overigens is het natuurlijk slechts 1 nummer wat je gehoord hebt, we hebben invloeden uit allerlei hoeken/tijdsperiodes. Ben benieuwd wat je van de rest zult vinden als het zover is :)

@Solidkick: we zien onszelf ook niet echt als standaard progband. We hebben weinig met oeverloos 'gefreak om het gefreak' en zo.

benwave
21 juni 2007, 12:06
Wat betreft onze zanger: hij zingt zoals ie zingt en voelt zich nu eenmaal lekker bij die stijl. Mijn ervaring met zangers/zangeressen is dat je ze juist niet een bepaalde zangstijl moet opleggen, dat werkt nooit (eenmalige studio-opdrachten daargelaten soms). Je hoort aan zulke opnamen dat het niet oprecht klinkt.


Hij hoeft ook niet zijn stijl te veranderen, is gewoon een kwestie van een beetje bijsturen.
Hij zingt in dit lied ook zat uithalen zonder die specifieke vibrato, wat in mijn oren gelijk veel mooier klinkt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Als een drummer iets te veel doet of een bassist of een gitarist,
waarom zou daar wel iets van gezegt kunnen worden,en bij een zanger niet ?
Maar nogmaals ik vind het een hele goede zanger met een mooie krachtige stem

MartijnB
21 juni 2007, 12:20
Dat klopt, kritisch benaderen doen we dan ook altijd. Dat over-emotionele (teveel vibrato) proberen we ook voor te waken en af te remmen waar nodig. Op de zang word je nou eenmaal grotendeels afgerekend. Is die niet goed genoeg.. kun je inpakken. Ook al klopt het instrumentale gedeelte nog zo.