PDA

View Full Version : linkse gitaar voor rechtshandige?



Blind Owl
20 juni 2007, 02:18
Ik zat me eens af te vragen,
als je als rechtshandige speler een linksehandige gitaar gebruikt (omgedraait natuurlijk, met snaren verwisseld) zou het dan fijner zijn om bij de tremolo-arm te kunnen? Hendrix deed ook zoiets dacht ik, maar zijn er dan ook andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

heinz3110
20 juni 2007, 02:44
knoppen bovenaan, kunnen in de weg zitten. Keb als linkshandige een tijdje over een rechtshandig stratje gespeeld en vond dat zelf niet handig. Intonatie opnieuw afstellen en topkam uitvijlen of verwisselen. En dat je wellicht niet zo makkelijk bij de hogere posities komt.

JeffChefke
20 juni 2007, 15:11
Je kan ook gewoon een linkshandige tremolo op je gitaar zetten, vaak wel wat hout weghalen/opvullen.

Blind Owl
21 juni 2007, 15:13
Dan zit de tremolo nog steeds onderaan hoor.... als ik een linkse tremolo koop gaat 't vakje waar ie in moet tog niet ineens van onder naar boven? xD

peppie
21 juni 2007, 19:46
Dan zit de tremolo nog steeds onderaan hoor.... als ik een linkse tremolo koop gaat 't vakje waar ie in moet tog niet ineens van onder naar boven? xD



Lol :P
beetje je abstracte vermogen gebruiken. en je zult dat je t mis hebt;)

JeffChefke
22 juni 2007, 15:00
Lol :P
beetje je abstracte vermogen gebruiken. en je zult dat je t mis hebt;)

Inderdaad, linkshandige tremolo is dit idee: http://static.flickr.com/116/301546225_bef58c2d4d.jpg