PDA

View Full Version : No Remorse - Metallica (video)



Cizzie
20 juni 2007, 00:11
Hoi!

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van mijn cover van deze kick-ass thrash Metallica song :cooler: !
Er zitten wat foutjes in, maar niets ernstigs volgens mij :).


Alvast bedankt voor het kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=ZLxGsgrFGmc

Slevin
20 juni 2007, 12:21
Vinnem netjes, maar wel heul erg lang :satisfie: . Jammer dat je de riffjes niet (kan?) speelt :)

Cizzie
20 juni 2007, 13:21
Bedankt! Tja als je het lied te lang vindt moet je maar even een klachtje indienen bij Metallica.. :p

En ehm.. ik speel toch ieder riffje? Alleen de solo's niet want zo snel kan ik nog lang niet spelen!!

Gitaro
20 juni 2007, 13:33
Prachtig hoe ze met slechts 3 riffs een heel (muv het snelle gedeelte) nummer interessant konden houden. kunnen veel bands van tegenwoordig, metallica zelf ook trouwens, nog een puntje aan zuigen. Attaaaaaaaaaaaaack!

benwave
20 juni 2007, 14:37
Tja..... word het niet zo zachtjes aan niet eens tijd om een stapje verder te gaan, met gitaar spelen.

Ik weet het nu wel na je honderste filmpje.
Het leuke is er voormij nu wel af.

Tijd voor een mooi stukje gitaarspel gespeeld alleen door jou of samen met je vriendin.
Iig zonder een meelopende cd of band...... Laat zien dat je vooruit gaat,
en niet hoe leuk je wel niet ben op een filmpje

Cizzie
20 juni 2007, 16:03
Tja..... word het niet zo zachtjes aan niet eens tijd om een stapje verder te gaan, met gitaar spelen.

Ik weet het nu wel na je honderste filmpje.
Het leuke is er voormij nu wel af.

Tijd voor een mooi stukje gitaarspel gespeeld alleen door jou of samen met je vriendin.
Iig zonder een meelopende cd of band...... Laat zien dat je vooruit gaat,
en niet hoe leuk je wel niet ben op een filmpje

Je hoeft niet te kijken hoor?!

benwave
20 juni 2007, 16:29
Weet ik.... Je moet het ook zien als een positieve stimulatie mijn kant.
En gewoon doen wat jij wilt

Cizzie
20 juni 2007, 16:31
Wat breng je dat leuk, die positieve stimulaties van je.

Pais
20 juni 2007, 16:44
Nouja, het is misschien wat bot verwoord, maar ik ben het wel een klein beetje met hem eens. Ik vind je videotjes allemaal wat van hetzelfde. Iemand die metallica leuk vindt, vindt het vast tegek; ook om te spelen. Maar als ik jou was zou ik ook wat verder gaan in je gitaarspel ipv allerlei nummer leren meespelen die technisch gezien allemaal op 1 lijn lijken te liggen.

Reel Big Fish
20 juni 2007, 16:44
Wat breng je dat leuk, die positieve stimulaties van je.
Wat loop jij altijd te zeiken als mensen commentaar hebben. Wees blij, er zijn veel en veel betere gitaristen op het forum die nog niet eens de helft van jouw reacties krijgen.

Bloodline
20 juni 2007, 16:48
AHAHAHHH !!!
Wat tof man een meisje, chickie als ik het mag zeggen die ff metallica speelt.
Ga zo door meid !! toppie.

Grrttzz,

Mendel

happynjitram
20 juni 2007, 16:49
Maar hij heeft wel gelijk. Ik heb het ookal op een subtielere manier proberen te brengen in een van je vorige topics. Ik vind het echt vet dat je heel veel metallica nummers kan spelen. Totaal geen problemen mee. Maar wij willen meer zien. Maak je eigen nummers, neem een improvisatie op etc etc.

Maar als je niets anders wilt spelen mag je een gehele versie van MoP of dyers eve wel posten.....Dat is wat meer uitdaging dan een nummer met 3 makkelijke riffs.

M Kactus
20 juni 2007, 16:56
Ik vind dat jullie allemaal bijzonder hard reageren. Ik vind het meer dan leuk gedaan.
Je kan wel een hint posten over wat jij vindt dat iemand moet doen, maar het gaat hem toch over het clipje dat gepost wordt ? Als iemand oefent om dit liedje na te spelen, en het dan ook naspeelt, tot op zijn/haar niveau, dan is een beetje opbouwende kritiek toch niet zo moeilijk ?

Zo, hier komt mijn kritiek ;):
Je speelt het al redelijk strak, dat is wel goed. Maar als ik jou was, zou ik proberen om het geluid iets beter te krijgen. Het zal wel aan de microfoon liggen, maar door een beter geluid, klinkt het geheel direct tien keer beter.
Je timing zit ook wel goed, en je leeft je goed in in de muziek. Nu nog de solo's! Je kan ze ook vereenvoudigen, en de écht moeilijke stukken vervangen, zodat je toch een volledig liedje hebt. Dat staat ook netter.

Slevin
20 juni 2007, 16:56
Bedankt! Tja als je het lied te lang vindt moet je maar even een klachtje indienen bij Metallica.. :p

En ehm.. ik speel toch ieder riffje? Alleen de solo's niet want zo snel kan ik nog lang niet spelen!!

Ja dat bedoelde ik, hoorde iig kleine stukjes, dacht dat het gewoon riffjes waren. Ken het nr verder niet namelijk ;)

//edit-na-rest-gelezen-te-hebben

Ben het wel met ze eens, en het is geen belediging ( benwave had het beter kunnen verwoorden, maar ach _O- ), maar zo'n video als die van little wing is wel een stuk interessanter. Ook om op te reageren :)

Solidkick
20 juni 2007, 17:03
Lekker gespeeld.

Ben het overigens wel eens met de treurwilgen die al eerder posten.
Voor je dagelijkse vorderingen kijken je fans wel op je webblog of iets dergelijks.
Op dit board moet je gewoon wat meer laten zien.
Doe je dat niet dan kun je kritiek verwachten.
En terecht!

Julise
20 juni 2007, 23:53
Hallo,

hebben jullie gehoord wat Tiësto vandaag zei over nederlanders?

X-Rated
21 juni 2007, 00:28
Met iedereen eens met betrekking tot dat je filmpjes wel leuk zijn, maar verder niets laten zien van wat je eigenlijk kan (vind ik!).

Je hebt al heel veel Metallica nummers na leren spelen. Je hebt de technieken geleerd en je maakt daar gebruik van. Je weet nu wat voor soort riffs ze spelen, op welke toonhoogte etc. Probeer nu eens zelf iets in elkaar te zetten. Dat geeft meteen een heel ander type voldoening en zul je zelf waarschijnlijk inzien dat je niveau niet hoger wordt door alleen andere dingen na te spelen.

Ik heb daarnaast al je andere filmpjes de afgelopen tijd ook bekeken en wat me opvalt, zoals anderen al zeggen, is dat je geluid niet lekker klinkt. Je kunt op een heel makkelijke manier een filmpje maken van jezelf zonder het geluid te moeten opvangen met die brakke mic van je camera. Hiervoor moet je maar even wat rondneuzen in het Recording forum. Hiermee leer je meteen de hele andere kant van muziek maken kennen: produceren. Het niveau hoeft dan nog niet hoog te zijn, maar het biedt meteen veel meer mogelijkheden (denk aan multitrack recording: http://en.wikipedia.org/wiki/Multitrack_recording).

En je mag idd blij zijn dat je altijd zoveel mensen heb die reageren op jouw videootjes.

Je hebt talent, doe daar dan ook iets mee. Bedenk bij alle posts die je hierboven gezien hebt dat deze mensen graag zien dat je iets met je talent doet. De één "zegt"/schrijft het alleen wat anders dan de ander. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je vragen oid hebt schroom dan niet en stuur de mensen hier gewoon een PM, daar is dat ding voor.


Hallo,

hebben jullie gehoord wat Tiësto vandaag zei over nederlanders?

Nee, wat heeft hij dan gezegd? Waarschijnlijk dat we een stel bekrompen zieltjes zijn die alleen dingen kunnen afzeiken? Dan heeft hij gelijk en daar ben ik trots op! :rockon:

Cizzie
21 juni 2007, 00:45
Ik vind het heel erg jammer dat sommigen zo reageren.
Ik doe dit gewoon voor de lol en vind het heel erg leuk om te horen wat anderen ervan vinden maar als er wordt gezegd dat ik loop te zeiken op negatieve comments en dat ik alleen laat zien hoe leuk ik wel niet ben op m'n filmpjes in plaats van vooruitgang laat zien is de lol er ook wel wat af voor mij hoor.

En over dat ik wel wat uitdagenders mag spelen, ik vind dit nou ook niet bepaald het moeilijkste lied ooit hoor (natuurlijk, al vind ik wel dat jullie het een beetje belachelijk maken.. met: 3 makkelijke riffjes. Het waren iets van uhh 7 riffjes en zo makkelijk vond ik ze nou ook weer niet hoor), maargoed, ik ben ook hard aan het oefenen op Master of Puppets, Blackened, Cowboys from Hell, Orion en Johnny B Goode (zoas happynjitram voorstelde), het is niet dat ik het bij dit soort nummers neerleg ofzo. Ik had dit liedje opgenomen omdat ik zo graag mijn nieuwe camera wou uitproberen en het filmpje dan ook meteen even aan jullie wou laten zien enz. als ik 'm toch op de computer had staan, en ik vond het filmpje toch eerlijk gezegd eigenlijk nog best wel leuk. Ik wist niet, en had eigenlijk ook niet verwacht, dat er zo fel zou worden gereageerd op de niet zo complexiteit en ja, op dezelfde technische lijn liggende moeilijkheid als mijn vorige filmpjes.

X-Rated, bedankt voor de tip over geluids kwaliteit, ik zal er eens goed naar kijken!!

Nou, heel erg bedankt voor de positieve comments (ik waardeer ze heel erg hoor, en neem ze helemaal niet als vanzelfsprekend aan zoals jij misschien dacht, RBF)!! Als je het leuk vond en meer wilt zien in de toekomst zou ik vooral af en toe even m'n YouTube channel checken ;) Maar met dit forum heb ik het wel even gehad want ik zit niet op vervelende zeik comments te wachten (ik begrijp trouwens wel dat er goede bedoelingen achter zitten hoor!! en ik heb er wel van geleerd! Da's weer een plus puntje).

Ik waardeer het allemaal wel hoor en ik begrijp heus wel dat life af en toe een bitch kan zijn maar ik heb er nu wel even buikpijn van en slapen zal ook wel niet lukken.. haha ik ben er wel even van geschrokken, maar dat is misschien ook wel even goed.


Nou ik zie jullie vast nog wel eens :jam:

Luke-wannabe
21 juni 2007, 08:24
Aah dat vind ik echt zielig!
Rotventen ook hier :sneaky:
Nee maar serieus. Guys kom op...

happynjitram
21 juni 2007, 08:43
Nou sorry hoor. Het is toch logisch dat ik meer van haar wil zien omdat ik weet dat ze het kan.

Dit nummer is gewoon simpel, en in je vorige filmpje stond je te springen en te playbacken op so what. We kunnen toch niet positieve feedback blijven geven?

Ik vind het goed dat je ook met andere nummers bezig bent, maar post dan niet heel het soundtopic vol met nummers waarvan we allang weten dat jij ze kan spelen of dat jij ze zou kunnen spelen. Ik zou graag een MoP horen, een dyers eve of wat helemaal top zou zijn: sad but true spelen terwijl je het nummer zingt. (probeer maar eens)

Toch zie ik je het liefst je eigen creativiteit gebruiken. Ga je eigen riffs recorden, mixen, solo's ertussen door spelen. En post dat dan op het soundforum. Dan kunnen wij zeggen: Wow cizzy, je bent een hele vette gitariste. in plaats van: Wow cizzy jij bent heel goed in metallica nummers spelen

benwave
21 juni 2007, 08:58
Ik waardeer het allemaal wel hoor en ik begrijp heus wel dat life af en toe een bitch kan zijn maar ik heb er nu wel even buikpijn van en slapen zal ook wel niet lukken.. haha ik ben er wel even van geschrokken, maar dat is misschien ook wel even goed.


Welcome to the world of musicians......

hidde630
21 juni 2007, 09:27
cizzie, als je een band begint ben ik bij voorbaat al fan!

Don Capo
21 juni 2007, 09:56
Zullen we het nu dan weer over de filmpjes hebben?



@ Cizzie : Er wordt kritiek gegeven, daar is dit forum ook voor bedoeld. Je kan je dat aantrekken of links laten liggen. Niet op het forum komen, zoals je zelf voorstelde, is ook een optie maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Er zijn nog genoeg mensen die positief of inhoudelijk reageren. Dus hup, zet je bitch face op en bijt van je af!

Roy K.
21 juni 2007, 10:55
You rock!! 8-)

En als jij het leuk vind om nummers van bekende rockbands te coveren moet je dat vooral blijven doen! Als ik het goed heb speel je nog maar iets van 2 jaar, dan is dat ook leuk en waarschijnlijk krijg je over een tijdje vanzelf de drang om een eigen nummer te maken.

Slevin
21 juni 2007, 14:55
Ach niet te zwaar aan tillen, toen ik dacht dat ik eindelijk vrij OK speelde was het nog steeds crap vergeleken met. Wordt je ook met een moker naar de grond geslagen, maar dan sta je weer op en ligt je volgende stap gewoon weer wat hoger. En zo leer je :)

Cizzie
21 juni 2007, 15:13
En zo leer je :)


Inderdaad en wacht maar.. over een tijdje zullen jullie nog wel wat van me zien..
:sneaky:



*zet bitch-face op gaat knalhard oefenen*
:rockon:

benwave
21 juni 2007, 15:30
Inderdaad en wacht maar.. over een tijdje zullen jullie nog wel wat van me zien..

*zet bitch-face op gaat knalhard oefenen*



Kijk.... dat is de Spirit en wat ik bedoel met positieve stimulatie

Luke-wannabe
21 juni 2007, 17:37
Inderdaad en wacht maar.. over een tijdje zullen jullie nog wel wat van me zien..
:sneaky:



*zet bitch-face op gaat knalhard oefenen*
:rockon:
Goed zo! Keep rockin' Girl!!

Gitaro
21 juni 2007, 17:43
Ja, motivatie moet je toch ergens vandaan halen he. Aim high, zeg ik altijd. Ik ben van plan de beste gitarist van Nederland te worden.

TimoSomers
21 juni 2007, 17:49
Ja, motivatie moet je toch ergens vandaan halen he. Aim high, zeg ik altijd. Ik ben van plan de beste gitarist van Nederland te worden.

Jij ook al? ;)

@Cissie: Probeer de solo uit te zoeken, gewoon nootje voor nootje uitzoeken en dan langzaam spelen tot het uiteindelijk op de goeie snelheid zit.

Slevin
21 juni 2007, 17:55
Inderdaad en wacht maar.. over een tijdje zullen jullie nog wel wat van me zien..
:sneaky:



*zet bitch-face op gaat knalhard oefenen*
:rockon:

Bitch hier maar op, verhoogt je ego 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=jqEMNLPqiMQ

Luke-wannabe
21 juni 2007, 18:03
Damn das wel heel slecht zeg :p

Slevin
21 juni 2007, 18:06
Damn das wel heel slecht zeg :p

Daarom :p

*Tekens*

Cizzie
21 juni 2007, 19:49
huh.... hahah wat is nou je bedoeling met dat filmpje? :chicken:

Slevin
21 juni 2007, 20:45
Je klinkt alsof je denkt dat wij denken dat je er helemaal niets van kan, nou, 't kan nog veel erger.

Zo niet, my bad. :satisfie:

Cizzie
21 juni 2007, 20:49
Je klinkt alsof je denkt dat wij denken dat je er helemaal niets van kan, nou, 't kan nog veel erger.

Zo niet, my bad. :satisfie:

Ohhzo haahah nou dat dacht ik niet echt hoor maar haah het heeft me wel opgevrolijkt :satisfie:

:D



Enne, goed gespeeld hoor, ga zo door! Jij komt er wel! Hahah :hippie:

Slevin
21 juni 2007, 21:15
haha, nou ok, bedankt. Rock on :hippie:

ExRxIxC
21 juni 2007, 23:23
Bitch hier maar op, verhoogt je ego 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=jqEMNLPqiMQ

:seriousf: en dan nieteens de moeite om die webcam recht te zetten

Slevin
22 juni 2007, 00:31
:seriousf: en dan nieteens de moeite om die webcam recht te zetten

telefoon, geen webcam ;) Moest em al van mp4 naar avi converteren, geen zin om em recht te zetten idd :p

Rofl, 2x 5 sterren ook, oh the irony :D

Petekay
23 juni 2007, 00:48
Hi Cizzy, ik heb volgens mij al je filmpjes bekeken (klinkt freaky), Purple Haze speel je ook erg super , wow ! Snelle vingers...

hoe lang speel je gitaar?

Cizzie
23 juni 2007, 01:24
Dankje!!

Haha, ik vind mezelf juist altijd sloom dus dankje!

Ik speel bijna 2 jaar :)

hendrix2
23 juni 2007, 11:22
Gefeliciteerd met je verjaardag ;)

Yanniick
23 juni 2007, 13:39
Inderdaad , gefeliciteerd joh!:D

Cizzie
23 juni 2007, 16:27
:D :D
Bedankt!



Oja enne, ik heb een filmpje van een optreden van mij met een band The Call of Ktulu spelend op de einduitvoering van de muziekschool geüpload :cooler: . (Ik ga hier maar geen nieuwe thread voor maken.. aangezien ik niet echt "vorderingen" toon vergeleken m'n vorige filmpjes...)
http://www.youtube.com/watch?v=BNBMtEv07X0

jasper159
23 juni 2007, 16:43
Die is wel leuk!
Eens wat anders als die slaapkamerfilmpjes (niet dat ik er iets op tegen heb hoor) :)
Alleen zo hier en daar een slagje buiten het ritme.

Cizzie
23 juni 2007, 16:51
Die is wel leuk!
Eens wat anders als die slaapkamerfilmpjes (niet dat ik er iets op tegen heb hoor) :)
Alleen zo hier en daar een slagje buiten het ritme.

Hehe dankje,

Ja het liep af en toe niet helemaal lekker maar voor wat ik me kan herinneren was ik dat niet :chicken:

Yanniick
23 juni 2007, 17:16
Vet hoor! Was zeker wel leuk om daar op het podium te staan

Cizzie
23 juni 2007, 18:47
Vet hoor! Was zeker wel leuk om daar op het podium te staan


Haha dankje!
Ja nou vet, ik moest bijna kotsen van de zenuwen!! :p
Er waren wel iets van 850 mensen!!

Yanniick
23 juni 2007, 20:30
Haha, echt waar joh?? 850 is best wel veel !.

Ik moest een tijdje terug ook optreden bij ons op school... Maarja ik word zenuwachtiger als ik iets voor een kleine groep mensen moet spelen dan als ik op het podium sta, best wel appart :P..

Maar wel heel vet hoor 850 mensen etc :P!

Samder
23 juni 2007, 22:25
Fuck kreeg ik maar 5 pagina's als ik een filmpje post.. ;) :')


Leuke bandje BTW

Wel een streukel woord, dat Ktulu Hahaha



Peace

Cizzie
24 juni 2007, 01:10
Haha ja, er zouden ongeveer 800 mensen komen en dan zouden de balkonnen gesloten zijn maar die zaten ook redelijk vol!!! Dus ik denk dat er iets van 820/860 mensen waren haha! :hippie:


Haha ja, moet je eens heel vaak achter elkaar Ktulu zeggen, ik kom uit op tuk tuk tuk tuk :chicken: