PDA

View Full Version : fuzz niet hard genoeg



Sonicsurfer
19 juni 2007, 22:54
Ik gebuik voor mijn simpele gitaargeluid 2 bakkies:Turbo Tube ScreamerTS9DX, die bevalt mij uitstekend in combinatie met een japanse jazzmaster.naast die overdrive wil ik een killer fuzz zoiets als de zwitserse "monsters"ben in het bezit van een 96'fuzzface, zvex fuzzfactory, vox tonebender, de fuzzen klinken allemaal anders, maar het probleem is dat ik ze niet hard genoeg krijg.Hoe kan dit nou???Ze zijn in deze volgorde aangesloten:
gitaar>>tubescreamer>>fuzz(1v/d 3)>>korg se3300 stage-echo>>voxac30.
Mijn versterker staat altijd zeer luid zodat die zonder bakkie al niet meer clean klinkt.
Wie heeft een gouwe tip??
Ik zit niet alle dagen te internetten dus verwacht niet direkt een reactie.

GuitarMaster
20 juni 2007, 11:18
Heb je hier ook last van als je tussen je gitaar en amp alleen de fuzz plaatst?

Een gebruikelijkere volgorde van je pedalen is btw fuzz vooraan.

Rutger
20 juni 2007, 11:21
Daar heb ik nog nooit van gehoord, meestal gaan die dingen loeihard!

Ligt t niet aan je TS? In principe hoor je fuzzes vooraan te zetten.

(zoals GM zegt :D )

hubert
20 juni 2007, 11:59
Een vox werkt zo dat als je m zo hard zet en hij begint te oversturen, dat er niet echt volume bijkomt. Wel meer verzadiging van de oversturing. Met een fuzz ervoor komt dan niet meer volume, maar alleen meer verzadiging. Heeft te maken met het principe dat ie 'maar' 30 watt is (dat hij ook zo hard kan gaan heeft ook weer te maken met speakers, en contructie van de amp. wattage zegt niet alles).

Stel dat je amp 100 watt was geweest, dan had je meer over gehad waardoor de fuzz wel flink kan knallen.

suggestie: zet je amp eens zo dat hij clean staat. Dan volume van de fuzz vol open. ik denk dat hij dan ontzettend hard knalt.

Mitch
20 juni 2007, 12:42
Alledrie de fuzzes reageren inderdaad slecht op een gebufferd pedaal als de TS9DX ervóór. Draai dat eens om. Headroom is inderdaad ook een punt, maar dat zou toch écht mee moeten vallen. Niet meer clean hoeft niet meteen te betkenen dat er meteen geen volume meer bijgepompt kan worden door een pedaal vóór de pre amp.

Speeddemon
20 juni 2007, 14:01
Al dit terzij is het wel een bekend feit dat een stock Fuzz Face (clone) weinig output volume heeft. Dit is echter een simpele mod, die het vervangen van 1 weerstand behelst.

Sonicsurfer
20 juni 2007, 17:00
Ok bedankt voor de tips, ik ga morgen weer het oefenkot in en zal het eenenander eens uitproberen, de TS als laatste.Dit wil je niet thuis proberen.
De nep fuzzface en de fuzz factory geven ook veel laag, misschien moet ik ook wat bas uit de versterker draaien.En ja ik zet m'n amp liever niet zacht, maar misschien wordt het tijd eens naar anderen te luisteren.