PDA

View Full Version : ik heb zo mn twijfels echt of nep



sjaakies
19 juni 2007, 21:25
er staat op MP een zogenaamde

"Gibson costum shop"

en volgens mij is ie fake

GeofJackon
19 juni 2007, 21:36
foto's?????????

cas121
19 juni 2007, 21:39
superfake

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/99670494-gibson-costum-shop.html

weer zo'n gedrocht uit taiwan

smandert
19 juni 2007, 21:42
Leg eens uit. Wordt een beetje saaie thread anders.

robert-gitarist
19 juni 2007, 21:57
Ik zeg slotje. Wéér zn topic. Straks krijgen we nog topics met fake Staggs :D

bass blom
19 juni 2007, 21:59
Uw bod van € 98,00 is geplaatst.
:D

ant
19 juni 2007, 22:03
het serie nummer formaat, en made in usa stamp, zijn op zich makkelijk te vervalsen...het staat dat het een 2003 model is.
het trussrod cover heeft twee schroeven, die het echte ook hebben, (veel neppe gibsons hebben drie schoreven.) de custom inlay is op zich best moeilijk to vervalsen zou ik denken, maar het custom shop logo klopt denk ik neit. :chicken: zonder betere foto's is het moeilij kte zien. maar ik zou er uit van wegblijven, in eerste instantie.

Yamhammer_71
19 juni 2007, 22:15
*KOTS*

Wat een nepperd. Dat ding is nog geen stuiver waard.

smandert
19 juni 2007, 22:17
Leg eens uit. Wordt een beetje saaie thread anders.
Hallo!
Gaat iemand nog iets uitleggen? De eige die iets uitlegt is Ant, en zijn conclusie is dat het niet te zien is.

Waarom is dit een nepperd????
Geen antwoord=slotje a.u.b.!

robert-gitarist
19 juni 2007, 22:35
Waarom is dit een nepperd????
Geen antwoord=slotje a.u.b.!

Zowiezo slotje. Om de dag/week/maand zie je dit soort topics. Beetje onzin topics waardoor andere, wel belangrijk of intresante topics naar beneden verdwijnen.

zeppo
19 juni 2007, 22:37
Overduidelijk een fake:


hoef niet de hoofdprijs, weet ook niets van deze gitaar en heb geen papieren.

Lees:
1. hoef niet de hoofdprijs = kom op bied maar, dit wordt vast een koopje voor jou

2. weet ook niets van deze gitaar en heb geen papieren = Ik doe of mijn neus bloedt. Ik zeg gewoon dat het een Gibson Custom Shop is, kan ik altijd verdedigen door te zeggen "Dat staat toch op die gitaar?" en de gegeven 'disclaimer "weet ook niets van deze gitaar en heb geen papieren."

Niemand heeft zo'n gitaar zonder verhaal.

Wil iemand eens een mailtje sturen, en de reactie hier posten?

/edit: waarschijnlijk net zo fake als die papyrus van Tut die ernaast hangt. :D

Balthazar
19 juni 2007, 22:51
ik snap niet waarom er dan gelijk een slotje op moet.
lijkt me best cruciaal om te weten dat een gitaar nep is. dalijk telt een slimme jongen er vier ruggen voor neer.

Orgasmocaster
19 juni 2007, 22:57
Er hangen hier ook een paar van deze immitaties in een pawnshop in de buurt..
Het verhaal dat ik (meerdere keren) heb gehoord (en weet absoluut niet of het waar is), is dat epiphone fabrieks employees in hun vrije tijd nog wat bij klussen, en de eindresultaten voorzien van gibson logootjes. ze zijn vervolgens heel goedkoop (v/a 100$) op ebay gezet, en waarschijnlijk zo in Europa en de US terecht gekomen.
die ik heb gezien waren absoluut niet slecht.. inderdaad wel epiphone qualiteit lijkt het. tussen de 300 en 400 is geen onredelijke prijs hiervoor.

nogmaals, het kan een enorm bs verhaal zijn

smandert
20 juni 2007, 13:24
ik snap niet waarom er dan gelijk een slotje op moet.
lijkt me best cruciaal om te weten dat een gitaar nep is. dalijk telt een slimme jongen er vier ruggen voor neer.
Van mij hoeft er ook geen slotje op. Ik zat me alleen groen en geel te ergeren aan de berichtjes: "duidelijk een fake", "ja, is fake", 'zonder twijfel, nepperd".
Wat heb ik daar nou aan? Goed onderbouwde verhalen zie wél graag. Dat van Zeppo komt in de buurt ;)

ben vanhoof
20 juni 2007, 13:33
De headstock is dezelfde als sommige custom gibsons. Bijvoorbeeld de usa supreme headstock is qua lettertype dezelfde.

Ben een tijdje geleden op kapaza denk fake gibsons tegengekomen onder de naam GibsUn. In de advertentie stond dan wel duidelijk vermeld dat het om een copie ging en dat het een gibsUn is, geen gibsOn

bass blom
20 juni 2007, 13:54
de kwaliteitscontrole bij gibson schijnt tegenwoordig niet super te zijn maar dat les paul custom zo scheef dat gaat zo echt niet de fabriek uit.
bovendien lijkt het een studio body.

Johnny V
20 juni 2007, 13:58
Volgens mij is deze zogenaamde 'gibson' helemaal vals.

1) Headstock klopt niet, ze zijn er wel vrij goed in geslaagd om hem erop te doen lijken. De binding is enorm slecht afgewerkt, trussrod plaatje klopt niet, Ik vind de GIBSON letters veel te wit, ze lijken me eerder een decal ipv een echt MOP. ook het 'custom shop' logo op de headstock heb ik nog nooit gezien. ook de binding op body is verdacht, zou normaal multiple binding moeten zijn dan.

2) Er zou bij een customshop gitaar een certificaat moeten zitten

3) De koper doet heel vaag over zijn advertentie, het lijkt alsof hij er niet echt veel van weet, maar wie zou een Gibson custom shop kopen als hij niks van gitaren kent :)

Swan
20 juni 2007, 14:04
er is al 1000 geboden...

Jimwoud
20 juni 2007, 14:12
Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij klopt die cutaway ook niet, te ondiep. Ik vind dat custon shop logo ook erg lelijk op die headstock, heb ik trouwens ook nog nooit gezien.

Ik vind dit soort topic wel goed, zo voorkom je in ieder geval mensen van dit forum een miskoop doen.

bass blom
20 juni 2007, 14:20
dit is wat ze gepoogd hebben te imiteren :D

http://www.guitareelectrique.com/images/gibson_ultima.jpg

robert-gitarist
20 juni 2007, 16:40
Ik vind dit soort topic wel goed, zo voorkom je in ieder geval mensen van dit forum een miskoop doen.

Is het ook ergens wel maar probleem is dat niet iedere gitarist op het gitaarforum zit ;)

Squier4ever
20 juni 2007, 17:42
Is het ook ergens wel maar probleem is dat niet iedere gitarist op het gitaarforum zit ;)
daar ging de post van Jimwoud ook niet over, er zijn iig een paar duizend gitaristen hier (actief) lid en de kans is dus vrij groot dat ze dit lezen en daardoor de gitaar niet zullen kopen.

ook is dit een manier om via mond op mond reclame aan anderen door te geven dat ze deze rotzooi nie motte kope