PDA

View Full Version : XLR naar Jack



lindos
19 juni 2007, 19:02
Ik heb een jack naar XLR (man) nodig voor door te pluggen naar een box(die aan een multikabel hangt.

Kan ik deze zelf maken of is het eerder aan te raden eentje te kopen?

Gerko
19 juni 2007, 19:37
Daar moet je een DI-Blokje voor kopen omdat jack ongebalanceert is en XLR gebalanceert (als ik het goed heb).

MarkF
19 juni 2007, 20:49
Ik heb een jack naar XLR (man) nodig voor door te pluggen naar een box(die aan een multikabel hangt.

Kan ik deze zelf maken of is het eerder aan te raden eentje te kopen?

Wat voor "box"? Als je een speaker bedoelt, kun je een verloop maken van XLR naar Jack: XLR-1 naar de jack-sleeve, XLR-2 naar de jack-tip. Als je een gitaar, toetsen of bas signaal naar de multikabel sturen bedoelt zou ik ook voor een DI-box gaan, deze zet een ongebalanceerd signaal om naar een gebalanceerd. deze laatste heeft (veel) minder last van storing over lange kabel-lengtes.

succes, Mark

lindos
20 juni 2007, 18:23
Wat voor "box"? Als je een speaker bedoelt, kun je een verloop maken van XLR naar Jack: XLR-1 naar de jack-sleeve, XLR-2 naar de jack-tip. Als je een gitaar, toetsen of bas signaal naar de multikabel sturen bedoelt zou ik ook voor een DI-box gaan, deze zet een ongebalanceerd signaal om naar een gebalanceerd. deze laatste heeft (veel) minder last van storing over lange kabel-lengtes.

succes, Mark


Ik bedoelde eigenlijk vd line-out van mijn gitaaramp(jack), naar een multibox (XLR) :
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=PAH0000481-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Maar denk idd dat een DI-box een beter ideetje is :)

MarkF
20 juni 2007, 18:33
Daar zou ik idd een DI tussen prikken :)

Gerko
20 juni 2007, 18:44
zon gitaar microfoon heeft nog beter geluid.

DI gebruik je meestal bij bass, piano, semi-akoustish gitaar enzo...

MarkF
20 juni 2007, 20:54
Voor elektrische gitaar is een mic natuurlijk de beste oplossing. Dan krijg je het geluid van je complete setup door de PA. Als je om wat voor reden ook toch je line out wilt gebruiken, gebruik je een DI. Je moet er dan wel op letten dat evt. effecten al op dat signaal zitten. M.a.w. dat het signaal uit de Line out "wet" is.

Groetjes, Mark