PDA

View Full Version : Russische EHX-pedalen foetsie?



imlikeajungle
19 juni 2007, 18:12
Ben ik traag of is dit net gebeurd? De Russische EHXen lijken gesneuveld met de komst van de Nano's?

Bvb Thomann e.d. hebben er geen meer, Key Music in België verkoopt de Rus Muff voor 68,- :stop:
Vintage Hype anyone?

FruscianteFan
19 juni 2007, 18:20
ik heb de russen nog hier en daar wel gezien.

(speaking of the devil, vandaag nog besteld bij Thomann)

Fuhgawz
19 juni 2007, 18:20
Yeah het viel me ook al op dat feedback tegenwoordig de Rus niet meer op de website heeft.

imlikeajungle
19 juni 2007, 18:21
En ook niet meer op de site van EHX.
Gisteren een Rus Muff op eBay.de >50 euro dacht ik... Catch 'm while you can! :sssh:

Valoosj
19 juni 2007, 18:55
En ook niet meer op de site van EHX.
Gisteren een Rus Muff op eBay.de >50 euro dacht ik... Catch 'm while you can! :sssh:

een dezer valt er eentje in je bus...

imlikeajungle
19 juni 2007, 19:30
Vandaag... Heb er nu twee - snel, voor de hype begint... :chicken:

Valoosj
19 juni 2007, 21:07
das snel. voor een keer werkt de post eens goed :)
ik heb er ook een 20 euro winst mee gemaakt. verkoop jij m dan ook door binnenkort?

Joey Handsome
19 juni 2007, 21:10
Nou, ik zal er niet om malen. Mijn russische Small Clone heeft altijd kuren gehad, die van een vriend van me ook. Die russische Muff's vind ik rond uit klote. Behalve die hele oude in die in hetzelfde formaat behuizing zaten als de groene Muff. Groene muff is ook nog wel oke, alleen zo'n tonesucker dat ie totaal onbruikbaar is.

imlikeajungle
19 juni 2007, 22:35
Ik vind de zwarte platte Muffs dan weer lekkerder dan die fluo-gele in de hogere behuizing. De gustibus...

Joey Handsome
19 juni 2007, 22:36
Die gele heb ik nog nooit gehoord. Ik bedoel een zwarte in hoge behuizing. Een vriend van me heeft die, nog nooit eerder gezien. Bruut dat die klinkt. Ook echt totaal niet als fuzz, hele brute distortion.

imlikeajungle
19 juni 2007, 22:47
Ja, ik heb 't over de belettering: die hoge lijkt in fluogeel belettert te zijn en de latere lagere in zachter geel.
Mss exemplarisch? Ik dacht dat 't zo was...

Joey Handsome
19 juni 2007, 22:49
Ik zal er eens op letten als ik hem naast elkaar zie met de platte rus van een andere vriend van me. Ik weet wel dat sommigen een meer oranje gele belettering hebben.

B_2_the_a
19 juni 2007, 23:09
er is maar 1 reden waarom de russische serie eruit is en dat heeft niets met de nano's te maken...

FUCKING ROHS

Joey Handsome
20 juni 2007, 07:32
Staan ook niet meer op de ehx site.

BTW, wat zijn ROHS?

Dirk_Hendrik
20 juni 2007, 09:06
er is maar 1 reden waarom de russische serie eruit is en dat heeft niets met de nano's te maken...

FUCKING ROHS

Wat uitspraak is die getuigt van een zeer beperkt inzicht. Vanuit milieuperspectief is RoHS zo ongeveer het beste wat er in de afgelopen jaren wereldwijd is gebeurd. Dan kunnen die paar Russische Muffs me écht gestolen worden.

Lennert
20 juni 2007, 10:43
RoHS is n soort keurmerk, wanneer een product RoHS approved is, is het vrij van voor het millieu schadelijke componenten. (als ik me niet vergis)

Dirk_Hendrik
20 juni 2007, 10:51
Klopt. Het leuke is dat alles wat in Europa en de VS verkocht wordt verplicht is aan dat keurmerk te voldoen. Anders mag het dus niet verkocht worden.

Joey Handsome
20 juni 2007, 11:45
Dus, die Russische Muff's zijn giftig? :rockon:

Mitch
20 juni 2007, 12:35
Dat, en Rusland is passé. All hail the Chinese. Voor Vox amps vinden we dat te gek en voor EH pedalen vinden we dat jammer :confused:

DiscoFreq
20 juni 2007, 13:07
Klopt. Het leuke is dat alles wat in Europa en de VS verkocht wordt verplicht is aan dat keurmerk te voldoen. Anders mag het dus niet verkocht worden.
Ik dacht enkel in Europa?

B_2_the_a
20 juni 2007, 13:12
in amerika hebben ze er schijt aan volgens mij :)
maar rohs, ach fuck het milieu.... we zijn toch niet met z'n alle lid van greenpeace?

imlikeajungle
20 juni 2007, 13:13
Effe met z'n allen lekker de prijzen opdrijven en voor wat ze nu nog kosten de ouwe Muffs/SS/SC/BBs uit Rusland opkopen voor we ze aanbieden aan 2k/stuk :rockon:

Hallie
25 juni 2007, 23:55
wat is het verschil met de rus en de gene die met 200000213812048 getalen in de shop liggen?

AutoStatic
5 juli 2007, 21:09
Hier in Beverwijk ligt nog een zwarte platte Rus.
Maar de winkel waar ie ligt gaat ermee stoppen http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif
Dus mocht er nog iemand op zoek zijn.

Joey Handsome
31 augustus 2007, 13:42
En begint al veel te veel te bieden voor die dingen. (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/105384704-electro-harmonix-big-muff.html?return=eJwlitsKwyAQBf8lYB41GgpFkZL%2BiVh B8bboloaW%2FnsX%2BnKYYY7TUn%2BS3szUUl31MoMbPpqICFq I3CE0Xt3ICMU5nLwV8b9wiHA7i5XrY1rsbD8k2%2B8FCd4JCCv N0Z41jORJ84s0lOBxdKYuaotu1N7SSa3PRFGtYOVivj8hAzAV&df=1&fta=eNpN0ttugzAMBuB3ibRd287ZqM%2BCUEEtGoeK0Bat6rsv CYVxAVI%2BOU5%2BcMWOXyG%2BxH3qykfVBVEE1nG9dCf8rsNp HhmLbubf9lb0Nx7ufTO15%2BLnyU3XnOdp%2FCK4VlM%2FDu1S jKFlSh0Ui1t1aUTRxt2BJYu2jq0rJuJXyxDNs0AkY4zzfqtbjR wpa5PRZmgQNbpkcjeNVhtMpnZDrazTyfRmoLxxRiUzB1Macp39 N0ugTTK3G3j61PmPgXfSAeZ%2BuAUB660jLTPijjrGM5BxiwLa gZIyXxvljtLp%2BGRUB1QW1oP0ASWpfCPc4oBSHr1bP6PdMZ5j bc6D7h%2BlV4Yy7omk9GhWJDggWFh%2FQ0oUZ8IrImtcDPQO8f Is5vFW1aHsmuEyX1Nl2o3A4nyfprId6mbZNPbsq6VMUxEHoc6% 2Fm1hUzzQucYf4rB%2F7%2Bv0HjZCqHg%3D%3D&fta_ind=14) Zelf heb ik die Russische platte muff's altijd geheel ruk gevonden. Tuurlijk, smaken verschillen, maar nu al 75 euro voor een pedaal dat 45 kostte niet al te lang geleden. Ik ben wel benieuwd hoeveel mijn groene Rus waard zou zijn...

Debaser
31 augustus 2007, 14:10
weet niet, maar heb mijn groen muffig rusje ( blok letters, niet de ronde letters ) 2 jaar geleden voor 100,- verkocht ... ze bleven maar bieden.
:S - heb alleen zijn phaser zusje gehouden :) die nu voor 90,- bij the string verkocht worden.

had de muff voor 25,- gekocht en de phaser voor 60,-

Joey Handsome
31 augustus 2007, 15:13
Haha, echt waar? Die dingen gaan ook voor wat de gek er voor geeft zo te zien. Hoeveel kosten die phasers bij The String? Heb je een mogelijkheid een foto van jou groene tank te posten? Ben erg benieuwd of ie veel op de mijne lijkt.

aart steekelenburg
31 augustus 2007, 16:48
Behalve de russen gaan er nog meer dingen uit vanwege dat rohs verhaal trouwens, de memory man stereo zal ook heel moeilijk te krijgen worden, dingen worden niet meer gemaakt.
Ovrigens ben ik altijd heel erg fan geweest van al die russen, heb hier twee heerlijke groene sovtek big muffs, een zwarte big muff en een zwarte smallstone. Ook nog een memory man stereo overigens.

Joey Handsome
31 augustus 2007, 16:55
De Stereo Memoryman, niet de de Deluxe begrijp ik? Ik heb nooit zo ingezien waarom je een Stereo Memoryman zou willen hebben. Vanwege de chorus? Schijnt best goed te zijn van dat ding. Heb zelf een zwarte Small Stone, maar de switch is naar z'n moer. Bekend probleem, vrienden van me hebben het ook.

aart steekelenburg
31 augustus 2007, 17:04
De stereo versie ja, niet de deluxe. Heb die stereo een keer gekocht omdat mijn deluxe kapot was en we op tour gingen. Ik gebruik nu inderdaad weer gewoon de deluxe. Die stereo is alleen handig als je ook stereo speelt.
Met switch bedoel je de voetschakelaar? Die zijn al in al mijn ehx pedaaltjes vervangen, die houden het bij mij nooit echt lang uit.

Debaser
31 augustus 2007, 21:35
ja maar Aart, je gaat ook zo tekeer ;)

Joey op de deluxe zit ook een chorus/vibrato... al staat die bij mij helemaal uit.

dit is de muff :

http://we-are-sela.com/daan/muff/Daan_Muff2.jpg

(http://we-are-sela.com/daan/muff/Daan_Muff2.jpg)mijn Phaser heb ik ook nog ... maar kan er geen pic van vinden.
die staat een loopje met een TB boxje, want die lekte dwars erdoorheen.
(http://we-are-sela.com/daan/muff/Daan_Muff2.jpg)

Joey Handsome
1 september 2007, 15:54
Gaaf, ik heb precies dezelfde Big Muff. Sound is niet helemaal mijn ding. Met humbuckers vind ik hem nog wel gaan, maar met sc klinkt ie niet echt naar mijn mening. Ik gebruik hem nu om een drumcomputer te verneuken. Daar is ie wel goed voor. Heb laatst een Amerikaanse 70's Big Muff gekocht, die klinkt echt lekker.

Debaser
2 september 2007, 17:00
ik vond de sound ook niet wat ik wilde,
en heb m daarom verkocht.

Edit :
heb zojuist een backup voor mijn Small stone gekocht.
met verzending voor 56,- Euro.


http://i70.photobucket.com/albums/i110/davidmtc/DSC02128.jpg

imlikeajungle
2 september 2007, 20:59
Zo'n groene Muff wil ik graag 'ns proberen, en een groene Small Stone naast mijn '74 USA Small Stone horen...

up-guitarman
3 september 2007, 00:05
Zo'n groene Muff wil ik graag 'ns proberen

Kom gerust eens langs :)

aart steekelenburg
3 september 2007, 10:47
ik vond de sound ook niet wat ik wilde,
en heb m daarom verkocht.

Edit :
heb zojuist een backup voor mijn Small stone gekocht.
met verzending voor 56,- Euro.


http://i70.photobucket.com/albums/i110/davidmtc/DSC02128.jpg
das een goede koop...
mooie prijs...
ik heb overigens dezelfde big muff en nog een modelletje daarvoor... maar die jij ook had bevalt mij eigenlijk het meest van alle big muffs die ik ooit gehad heb.. zal wel kwestie van smaak zijn.

Debaser
4 september 2007, 13:58
of een kwestie van ' shit die ziet er het vetste uit ' en dan klinkt ie het lekkerste. :)

ik heb nu twee small stones gehoord, en daar zit onderling nog wel wat verschil tussen, even kijken hoe degene klinkt die ik nu gekocht heb..

B_2_the_a
4 september 2007, 14:33
das een goede koop...
mooie prijs...
ik heb overigens dezelfde big muff en nog een modelletje daarvoor... maar die jij ook had bevalt mij eigenlijk het meest van alle big muffs die ik ooit gehad heb.. zal wel kwestie van smaak zijn.

Hey aart, jij hier?
Wanneer kom je die h2o eens langsbrengen?

aart steekelenburg
19 oktober 2007, 20:03
http://i192.photobucket.com/albums/z51/kidkablam/DSC00395.jpg
dit zijn mijn russische big muffs, de linker is duidelijk favoriet hiero ookal is de rechter wel veel mooier in elkaar gezet...

Joey Handsome
19 oktober 2007, 20:09
Hmm... ik heb de rechter met de onderste knoppen van de linker. Rechter is niet echt mijn smaak. Gebruik eigenlijk alleen nog maar derde versie 70's USA muff.

E-J
19 oktober 2007, 21:05
Je moet gewoon soms een mazzeltje hebben als het om oude Muff's betreft. Deze Ram's Head (tweede versie Big Muff) heb ik vorige maand voor 60 euro gekocht... op Marktplaats jawel!

http://img90.imageshack.us/img90/8496/hpim1941pf3.jpg

Ik denk dat die Russische Muffs door die nieuwe Nano line aardig de grond in wordt geschopt...

Joey Handsome
20 oktober 2007, 19:09
Wow vet man. Ik had er laatst een te pakken voor 80. Was de derde versie. Ook geen verkeerde prijs lijkt me.

Jorisch
22 oktober 2007, 13:37
ik had de memory man voor 60 :) (volgens mij eerste versie, blauwe print, witte stroomkabel en een volume knop die ook in bypass mode actief is)

ik was de eerste beller maar ik had niet gelijk gezegt dat ik die muff ook wou :p ach heb toch al een reissue, grappig om te zien dat jij um nu hebt (heb um zelfs nog in mn handen gehad), veel plezier ermee!

twas een sympatieke gast trouwens want na mijn belletje is er vet overboden maar hij heeft hem voor mij apart gehouden

E-J
22 oktober 2007, 14:26
ik had de memory man voor 60 :) (volgens mij eerste versie, blauwe print, witte stroomkabel en een volume knop die ook in bypass mode actief is)

ik was de eerste beller maar ik had niet gelijk gezegt dat ik die muff ook wou :p ach heb toch al een reissue, grappig om te zien dat jij um nu hebt (heb um zelfs nog in mn handen gehad), veel plezier ermee!

twas een sympatieke gast trouwens want na mijn belletje is er vet overboden maar hij heeft hem voor mij apart gehouden

Haha grappig, ik wilde die Memory Man ook kopen, maar ik heb uiteindelijk toch van de koop afgezien omdat ik al een delaypedaal heb :). Jij ook veel plezier ermee!

Maar... ontopic, is het niet zo dat die nieuwe NANO's het stokje van die Sovteks hebben overgenomen?