PDA

View Full Version : welke versterker?



Roy1987
19 juni 2007, 17:14
excuses als het misschien al heeft gestaan. (heb ook gezocht onder zoek functies)


ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen. ik wil hem gaan gebruiken ook voor op het podium, ik speel nu met een jackson dk2 dinky. de muziek die gespeeld gaat worden ligt een beetje +44 achtig

ik heb zelf echt geen flauw idee wat ik nou kan aanschaffen. ik heb rond de 650 euro te besteden. iets meer is geen probleem

alvast bedankt

caliban
20 juni 2007, 11:28
+44 wat kan ik me daar bij voorstellen. Is dat die band met leden van blink182??
Indien ja. Is doenbaar op een marshall normaal. Die kerel van blink182 speelde op een jcm900 en een recto als ik het goed heb. Jcm900 is niet zo een heel geweldige versterker, maar een recto is redelijk duur.
Je kan misschien eens kijken voor een iets goedkopere mesa. F-series of een DC. Tweedehands natuurlijk.

casper innosence
20 juni 2007, 11:48
maaarrr de gitarist van Blink182 zit niet in +44, alleen de drummer en de bassist en 2 nieuwe gitaristen. Op enkele filmpjes meen ik wat fender en orange dingen gezien te hebben...

BLOK182
20 juni 2007, 11:49
F-serie is nog best prijzig, en qua sound eigenlijk niet echt die sound. Je kan eens kijken naar een betaalbare amp met een bak gain en een redelijk moderne sound. Peavey 5150 combo, Peavey Valveking, Marshall JCM800/JCM800 met boostertje, Engl Fireball.

Squier4ever
20 juni 2007, 12:24
F-serie is nog best prijzig, en qua sound eigenlijk niet echt die sound. Je kan eens kijken naar een betaalbare amp met een bak gain en een redelijk moderne sound. Peavey 5150 combo, Peavey Valveking, Marshall JCM800/JCM800 met boostertje, Engl Fireball.

+1 en focus je niet teveel op wattages, want met een 25-30 watt buizenbak kom je makkelijk mee in een band!

Roy1987
20 juni 2007, 21:31
dat wordt nog flink zoeken voor mij:) bedankt voor de reacties

Jim Haagmans
20 juni 2007, 21:34
mijn suggesties:

fender hotrod
peavey classic 30
Marshall DSL401
Orange Tiny Terror

Gewoon flink testen, kom je er vanzelf wel uit. als je nog wat meer geld hebt zou ik voor een duurdere orange gaan, misschien een rocker 30 combo of als je het kan betalen een AD30TC combo/top. Dan heb je denk ik zeker je geluid.

Roy1987
20 juni 2007, 21:47
en wat zou mogelijkheden kunnen zijn als ik in een stack ga zoeken? of wordt dat meteen echt inmens duur

Laney MDX 120 stack: is dat wat. neem zowieso me gitaar wel mee om ff te testen enzo. maar beetje orienteren kan geen kwaad

casper innosence
20 juni 2007, 22:45
prijstechnisch gezien ligt een stack wat buiten jouw budget ben ik bang. Maar op de meeste goede combo's kun je ook wel n cab aansluiten...

ColourofFire
21 juni 2007, 02:34
en wat zou mogelijkheden kunnen zijn als ik in een stack ga zoeken? of wordt dat meteen echt inmens duur

Laney MDX 120 stack: is dat wat. neem zowieso me gitaar wel mee om ff te testen enzo. maar beetje orienteren kan geen kwaad

Stack is een beetje zonde van je geld, dan krijg je niets goeds. Een combo zal het voorlopig ook wel goed doen. Voor 650 kun je nog nieteens voor echt een leuke top gaan, laat staan voor top en cabinet.

Squier4ever
21 juni 2007, 12:01
en wat zou mogelijkheden kunnen zijn als ik in een stack ga zoeken? of wordt dat meteen echt inmens duur

Laney MDX 120 stack: is dat wat. neem zowieso me gitaar wel mee om ff te testen enzo. maar beetje orienteren kan geen kwaad

dat ding is kut met peren. simple as that!

Mitch
21 juni 2007, 12:23
Laney stack ? Ik zeg niks :D
De prijsklasse is 'moeilijk'. Als je toch voornamelijk wil scheuren kan een nieuwe Orange Tiny Terror heel leuk zijn, maar dan hou je nog iets van 150-200 over voor een cabinet. Sja... daar koop je niks behoorlijks voor voor op het podium, ook tweedehands niet. Ik heb laatst zelf met veel pijn en moeite via Marktplaats en eBay een lege 1x12 en een losse speaker van hoge kwaliteit kunnen scoren voor in totaal 280E en daar blaas je een heel podium mee vol als het moet, maar kant-en-klare rommel onder de 200E....meestal aleen leuk voor eofenruimte of thuis.

Combo's, tweedehands, rond die prijs zit je al gauw in de budget-brakke Fender/Marshall hoek of in de PEaveys. Misschien dat je daar meer waar voor je geld hebt.

Lexvandoef
21 juni 2007, 13:17
Voor die prijs hoef je echt geen brakke combo te kopen hoor. Zeker tweedehands niet, als je goed zoekt en geduld hebt, that is. Mijn Marshall JMP 2203 combo kostte mij vorig jaar december slechtc €420,00. Dat is echt geen brak ding hoor ;)

Oke, hij staat nu bij CMW voor onderhoud ;), maar goed he

Mitch
21 juni 2007, 14:11
Voor die prijs hoef je echt geen brakke combo te kopen hoor. Zeker tweedehands niet, als je goed zoekt en geduld hebt, that is. Mijn Marshall JMP 2203 combo kostte mij vorig jaar december slechtc €420,00. Dat is echt geen brak ding hoor ;)

Oke, hij staat nu bij CMW voor onderhoud ;), maar goed he

Da's een leuk mazzeltje ! Ik doelde meer op de Hotrod/DSL401 hoek, maar dat begreep je waarschijnlijk al ;)

Lexvandoef
21 juni 2007, 14:13
Ja dat begreep ik wel :) en ik heb idd mazzel gehad, maar het kan dus wel :D

Daniel_112
21 juni 2007, 14:41
Ey, even off-topic ik heb even een vraagje over versterkers. Ik zoek een (buizen)versterker welke ik kan gebruiken in mijn slaapkamer. Dus op een acceptabel laag volume. Ik speel voornamelijke blues en een beetje rockcover, en koop binnenkoort een epiphone LP. De versterker met het geluid daarvan natuurlijk mooi weergeven. Ook is voor mij belangrijk dat de versterker clean mooi is.

Even rekening houdend met een budget onder de 400 euro.

Mvrgr,
Daniel

Lexvandoef
21 juni 2007, 15:34
Tsja dat wordt lastig, voor thuis misschien een Valve Junior en dan een Bad Monkey erbij kopen voor de scheur. Of een Silverface Fender Champ, 6 W, 12 inch speaker, tweedehands voor rond de €400,00 te krijgen. En dan weer een pedaaltje erbij voor de scheur, een bad monkey als het goed en goedkoop moet.

Ik had je ook mijn versterker aan willen bieden, maar die is zo goed als verkocht ;)

Daniel_112
21 juni 2007, 16:11
Ok, bedankt ga even op zoek! :cooler:

Roy1987
21 juni 2007, 19:59
ok geen stack dus:p de zoektocht gaat voort

ACSlater
21 juni 2007, 20:44
ok geen stack dus:p de zoektocht gaat voort

Check deze aanbieding dan eens:

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-110353.html

Volledig buizen en een Vintage 30 cab erbij. Als ik nou nog geen versterker had en ik had jouw budget te besteden dan ging ik voor deze deal. Die Valveking klinkt volgens de reviews op HC prima en die cab lijkt me een goeie match. (heb het cab zelf ook)

Roy1987
21 juni 2007, 23:55
ziet er inderdaad interessant uit. iemand die toevallig weet waar dit eventueel te testen is?

minoin
22 juni 2007, 00:51
De HB (Duits van Thomann) cab misschien bij een van de forummers en de Valve King bij de meeste grote muziekwinkels in het land, maar verbeter me als ik het mis heb!

caliban
22 juni 2007, 12:54
F-serie is nog best prijzig, en qua sound eigenlijk niet echt die sound. Je kan eens kijken naar een betaalbare amp met een bak gain en een redelijk moderne sound. Peavey 5150 combo, Peavey Valveking, Marshall JCM800/JCM800 met boostertje, Engl Fireball.
Nieuwe F-serie is duur, maar een tweedehandse DC kan heel goed meevallen. Volgens mij zijn die dingen heel erg geschikt voor punkrock. Die Valveking is ook wel geen slecht idee, maar een 5150 gaat denk ik wat te duur zijn. JCM800 zou ik niet doen als ik de TS was. Weinig gain en die kosten ook een pak.
Fireball is wel mooi, maar moet je occasie kunnen vinden en is redelijk metal gevoiced naar mijn mening. ENGL thunder of screamer misschien een goed idee

Roy1987
22 juni 2007, 21:33
ik ga begin volgende maand met een jongen die wat meer verstand van versterkers weet naar nederland muziek. daar hoop ik wat geld uit te geven.

alvast bedankt allemaal, en zodra mijn aankoop is gedaan zal ik een foto posten:)

Nick6am
22 juni 2007, 22:05
maaarrr de gitarist van Blink182 zit niet in +44, alleen de drummer en de bassist en 2 nieuwe gitaristen. Op enkele filmpjes meen ik wat fender en orange dingen gezien te hebben...

Het klopt dat gitarist/zanger 'Tom Delonge' niet in Plus 44 speelt. Deze speelt tegenwoordig in Angels And Airwaves, ook wel bekent als AVA. Ik ben al jaren fan van de muziek van Blink 182.
De drummer 'Travis Barker' en bassist/zanger 'Mark Hoppus' zitten nu inderdaad in de band +44.
Ik weet wel dat Tom delonge in het begin op een Marshall JMC900 speelde en later op een MESA.

Nick6am
22 juni 2007, 22:07
Het klopt dat gitarist/zanger 'Tom Delonge' niet in Plus 44 speelt. Deze speelt tegenwoordig in Angels And Airwaves, ook wel bekent als AVA. Ik ben al jaren fan van de muziek van Blink 182.
De drummer 'Travis Barker' en bassist/zanger 'Mark Hoppus' zitten nu inderdaad in de band +44.
Ik weet wel dat Tom delonge in het begin op een Marshall JMC900 speelde en later op een MESA.