PDA

View Full Version : Review op minor 7th



Harald
19 juni 2007, 16:56
Niet meer verwacht, het recentieexemplaar is al een tijd geleden verstuurd, maar toch nog een review van mijn cd op minor 7th!

http://www.minor7th.com/shorttakes8_07.html

en op de hoofdpagina is nu ook de Cole Porter CD te vinden waar o.a. Picker een nummer op speelt.

chris c
19 juni 2007, 18:01
Proficiat :)

LaurentB
19 juni 2007, 18:16
Jahaa, en nog een goeie recensie ook!

Harald
19 juni 2007, 18:49
Andersgaatikkutniezeggennie, natuurlijk ;) Maar heb bij minor 7th ook het idee dat ze er gewoon niets over schrijven als ze het niets vinden. Als je dan nog bedenkt dat ze erg veel CD's binnen krijgen (aanzienlijk meer dan wat ze kunnen bespreken) ben ik überhaupt al happy er tussen te staan!

LaurentB
19 juni 2007, 19:09
Ja, da's waar ook. Vooral bij (nog) onbekende muzikanten heeft het ook geen enkele zin een slechte recensie te publiceren, dat is alleen nuttig als het een artiest betreft van wie je beter zou verwachten.
Overigens ken ik een band die een hele serie recensies op hun website zetten, ook de slechte. Vond ik wel sterk. Nu is het ook weer zo dat als je bepaalde recensenten kent een slechte recensie een aanbeveling kan zijn.
Ik kon er 25 jaar geleden blind op varen dat als De Volkskrant een band slecht vond het wel eens iets interessants kon zijn.

Don Capo
19 juni 2007, 19:18
Mooie recensie harald! Mag je trots op zijn.

Flipkoos
19 juni 2007, 19:29
:) Verwachten jullie nu ook dat Harald net als Picker gratis exemplaren rond gaat sturen? :)
Nee hoor, Harald, proficiat!

LaurentB
19 juni 2007, 19:53
:) Verwachten jullie nu ook dat Harald net als Picker gratis exemplaren rond gaat sturen? :)
Nee hoor, Harald, proficiat!

Dan wil ik mijn geld terug, ik had er al een gekocht!

Harald
19 juni 2007, 20:35
Ja, da's waar ook. Vooral bij (nog) onbekende muzikanten heeft het ook geen enkele zin een slechte recensie te publiceren, dat is alleen nuttig als het een artiest betreft van wie je beter zou verwachten.
Overigens ken ik een band die een hele serie recensies op hun website zetten, ook de slechte. Vond ik wel sterk. Nu is het ook weer zo dat als je bepaalde recensenten kent een slechte recensie een aanbeveling kan zijn.
Ik kon er 25 jaar geleden blind op varen dat als De Volkskrant een band slecht vond het wel eens iets interessants kon zijn.

Had ik ook altijd bij de Music Maker, toen Roberto Palombit de recenties deed. Slechte recentie bij Zappa betekende luisteren. Bij een band als Steely Dan, of iig. Donald Fagen moest die juist goed zijn... Je moet de recensent een beetje kennen, dan lukt het wel. Maar valt me bij een aantal Nederlandse bladen bij de recensenten wel op dat azijnpissen een van de vereisten lijkt te zijn. Als je dan bedenkt wat ze per maand aan cd's binnen krijgen vraag je je toch ook af waar dat toe dient. Bespreek dan inderdaad gewoon die dingen die je gewoon echt goed vindt.

LaurentB
20 juni 2007, 11:00
Had ik ook altijd bij de Music Maker, toen Roberto Palombit de recenties deed. Slechte recentie bij Zappa betekende luisteren. Bij een band als Steely Dan, of iig. Donald Fagen moest die juist goed zijn... Je moet de recensent een beetje kennen, dan lukt het wel.

Ik vond Roberto Palombit wel een van de betere recensenten (waar is-ie eigenlijk gebleven?). Voor zover dat mogelijk is bleef die tamelijk neutraal, en hij beargumenteerde tamelijk helder waarom hij iets wel of niet goed vond. Daardoor kreeg je vaak een goede indruk van wat er op het betreffende album stond.