PDA

View Full Version : versterkers?



nesta
19 juni 2007, 16:14
:gitarist:

ik speel nu al 5 jaar maar ben op zoek naar een goeie versterker met toebehoren,

heb nu een roland cube 30 met wat slomme effectjes ,maar ben op zoek naar het echte werk waar ik flink veel mensen mee wakker kan houden, ik wil graag een gt8 kopen maar wet totaal niet welke versterker er goed bij klinkt wie kan mij helpen???

budget maakt me niks uit!

sound of the songs: rhc -zephr
-could have lied (solo)
JH -all allong thewatchtower.

gtrsz nesss

ColourofFire
19 juni 2007, 16:38
Zou je niet eerst gewoon een goed geluid uit de amp willen halen voor je er een GT-8 voorgooit?

Klinkt alsof je op zoek bent naar een marshall buizenbak.

Jimwoud
19 juni 2007, 16:45
Zou je niet eerst gewoon een goed geluid uit de amp willen halen voor je er een GT-8 voorgooit?

Klinkt alsof je op zoek bent naar een marshall buizenbak.
+1.

Ik weet niet wat voor effecten john allemaal gebruikt, maar zou eerst voor een goede versterker gaan(iets Marshallsachtig) en later/ of gelijk voor wat effecten gaan, en niet meteen een dikke effectenbak erbij kopen. Je kunt ook het best spullen in stappen kopen, kun je eerst aan alles wennen, maar dat terzijde.

marter544
19 juni 2007, 17:40
Misschien die nieuwe Marshall JVM? Lekker veelzijdig ook.. En idd eerst kijken naar een goede amp, dan pas effecten.

Danielovich
19 juni 2007, 18:09
Een london city stack ook goed.
ze worden volgens mij de 'cheap mans Marshalls'
genoemd

Goeiemorguh
19 juni 2007, 18:20
Volgens mij is de solo van could have lied met een Bigg Muff opgenomen, had ik ergens in een interview gelezen. Wat voor gitaar heb je eigenlijk? En wat is je budget ongeveer?

Herman
19 juni 2007, 18:36
Eehm, dat is wel een beetje verschillend niet?:chicken:

BLOK182
19 juni 2007, 18:36
Souvereign is nogal boven budget, enne, wat een uiteenlopende suggestie:-)

Mr.Bluesbreaker
19 juni 2007, 18:46
Fender Twin Reverb! of..... ENGL Souvereign

Die houden we erin:D

Hamburger speciaal! Nee, doet u mij toch maar een aspergesalade.

Kaboemba
19 juni 2007, 20:04
Die houden we erin:D

Hamburger speciaal! Nee, doet u mij toch maar een aspergesalade.

Ja maar da's toch allebei eten ?















Ech wel

nesta
19 juni 2007, 21:07
ik speel op een knaaken gitaar maar komt wel redelijk geluid uit!
budget wat ik voor mijn versterker over heb is rond 2500 eu.

Hallie
19 juni 2007, 21:16
nou nou, poeh poeh..

je pakt het groots aan :soul:

2500 euro.. kan je wel wat mee 8-)

Steven Otto
19 juni 2007, 21:18
Fender Twin Reverb! of..... ENGL Souvereign
Die houden we erin:D

Hamburger speciaal! Nee, doet u mij toch maar een aspergesalade.

Bedankt voor een mooie quote voor in mijn sig! thx :hippie:

Outrage
19 juni 2007, 21:18
Lees even een aantal topics over versterkers door en trek met die kennis naar een aantal muziekwinkels om te testen. Zoals je misschien al weet is een 100w buizenamp voor thuis een beetje over the top, tenzij je echt een hartgrondige haat koestert tegen ouders/buren/pestzus.

ColourofFire
20 juni 2007, 00:50
ik speel op een knaaken gitaar maar komt wel redelijk geluid uit!
budget wat ik voor mijn versterker over heb is rond 2500 eu.

Voor zo'n budget is het enige goede wat je kunt doen een heleboel muziekwinkels binnenlopen en elke amp uitproberen. Voor 2500 euro zou ik niet op het advies van anderen ingaan, maar gewoon zoveel mogelijk aan je eigen oren overlaten. (advies is natuurlijk altijd handig om te kijken welke versterkers je kunt proberen)

LCH
20 juni 2007, 10:51
ik speel op een knaaken gitaar maar komt wel redelijk geluid uit!
budget wat ik voor mijn versterker over heb is rond 2500 eu.
Als je op een 'knaaken gitaar' speelt waar een 'redelijk geluid' uitkomt, wat in godsnaam moet je dan met een versterker van 2500 euro. :D

Ga testen, testen en nog eens testen en probeer inzicht te krijgen in wat je zelf nu eigenlijk wilt, voor je met zoveel geld gaat smijten.

Mr.Bluesbreaker
20 juni 2007, 11:08
2500 euro voor een amp en een knakengitaar....
Eerst een fatsoenlijk spelend instrument kopen zou ik zeggen, en dan rustig aan eens kijken naar wat voor een versterker er bij past.

Squier4ever
20 juni 2007, 12:22
van de ene helf een decent guitar en van de andere helft een marshall (buizen)

Jim Haagmans
20 juni 2007, 16:52
precies ik zou voor een leuke gitaar en voor een leuke versterker gaan. red je makkelijk. Ik zou eerst op 1 enkele versterker kijken welke gitaar je het beste bevalt, beetje telkens hetzelfde schema afgaan met verschillende gitaren. hoe klinkt ie? hoe speelt ie? dat soort spul. Als je dan je gitaartje hebt kan je met dat ding een heleboel versterkers afgaan en als je een beetje normaal doet kom je voor dat geld met een heeele vette set thuis.

BLOK182
20 juni 2007, 18:18
Ik zou inderdaad vanalles gaan testen, voor 2500 euro kan je praktisch alles kopen (een paar uitzonderingen daargelaten), dan is "ff wat aanraden wat het beste is voor een paar knaken" niet echt aan de orde.