PDA

View Full Version : goedkoopst mogelijke multitrack oplossing.



Frankiefrank2
19 juni 2007, 13:00
Hallo,

Ik wil voor mijn band het een en ander opnemen. Omdat ik verwacht een beperkt aantal kanalen te hebben wil ik eerst de drums opnemen, en dan later de rest erover heen via overdubbing. Is dit een goede oplossing? (ik ben nieuw in het record wereldje)

Kwaliteit van de opname hoeft niet op en top te zijn, het gaat erom om wat muziek op te nemen om zelf te luisteren (echte cd wordt in een studio opgenomen)

Nou wil ik ongeveer 4 of 6 tracks tegelijk kunnen opnemen (op laptop) Welk apparaat is hiervoor geschikt en hoe gaat het in zijn werk.

Tevens heb ik een mixertje gezien van yamaha MW 10 (goedkoopste uit de serie) en is momenteel in de aanbieding bij feedback. Hiermee kan je volgens mij alleen maar 2 tracks opnemen volgens de site.

The MW delivers true plug-and-play USB audio input/output interfacing, and lets you easily mix your audio sources down to two-track stereo for recording to computer.
Terwijl mij juist het voordeel van in meedere tracks opnemen lijkt dat je de instrumenten achteraf kan levelen en beetje bijschaven. Dat is met deze usb mixer dus niet mogelijk??

De vragen op een rijtje:
- Welk apparaat voor multi track opnemen op laptop?
- De yamaha mw10 is dat wat voor mijn doel en kwalitatief gezien??
- Eventuele tips omtrent het opnemen?

p.s. De opname apparatuur is ook voor thuis om alleen wat gitaar ideetjes vast te leggen. (momenteel doe ik dat met audacity en een philips soort van "my first microphone ding" en een latency van 18 uur.)
Doormiddel van het aan te schaffen apparaat wil ik mijn betere shure microfoon aansluiten. En latency bij overdubben tegen gaan.

Alvast bedankt.

Frank

Ic3gl0vE
19 juni 2007, 13:24
Yamaha mengtafels zijn wel ok, ik heb zelf een MG16/4, die doet gewoon goed wat 'ie moet doen en alles voelt stevig aan.